Thumbnail
Επιλογή περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης

Ανοιχτή επιστολή προς τους συναδέλφους της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Με τη δημοσίευση της απόφασης των υπουργών Εθνικής Παιδείας που αφορά στον διορισμό των νέων περιφερειακών διευθυντών ως μαχόμενος εκπαιδευτικός με 24χρονη υπηρεσία έχω να επισημάνω τα εξής:

Α. Σε παλαιότερες υπουργικές  αποφάσεις προηγούμενων κυβερνήσεων περί διορισμού νέων περιφερειακών διευθυντών το υπουργείο είθισται να ανακοινώνει και τα βιογραφικά των νέων περιφερειακών διευθυντών. Το υπουργείο Εθνικής Παιδείας γιατί δεν το έκανε αυτή τη φορά; τι θέλει να κρύψει;

Β. Στις 10 Φεβρουαρίου ο υπουργός κ Μπαλτάς στις προγραμματικές του δηλώσεις στη βουλή ανέφερε ότι οι διαδικασίες του διορισμού θα διενεργηθούν με πλήρη διαφάνεια και με αξιοκρατικά κριτήρια. Εφαρμόστηκαν άραγε οι αξιοκρατικές διαδικασίες; Τα αξιοκρατικά κριτήρια είναι η θητεία στα υπηρεσιακά συμβούλια και οι υποψηφιότητες στην τοπική αυτοδιοίκηση (όπως αναφέρουν τα ΜΜΕ);

Γ. Πώς μπορεί να υλοποιηθεί το όραμα της αναβάθμισης της ποιότητας της  εκπαίδευσης όταν οι ιθύνοντες σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια είναι συνάδελφοι, οι οποίοι για χρόνια εκμεταλλευόμενοι  την ιδιότητά τους ως αιρετά μέλη απέχουν της διδακτικής διαδικασίας (αισθητά μειωμένο ωράριο) με αποτέλεσμα να υπολείπονται σαφώς έναντι των άλλων συναδέλφων ως προς τα διδακτικά τους καθήκοντα ; Βέβαια, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί, ότι οι περιφερειακοί διευθυντές ασκούν διοικητικό έργο και όχι παιδαγωγικό. Όχι, δεν ασκούν παιδαγωγικό έργο, αλλά θα πρέπει να το γνωρίζουν πολύ καλά αφού πάνω σε αυτό στηρίζεται το διοικητικό έργο. Αυτός είναι ο λόγος που τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης προέρχονται μέσα από τους κόλπους της εκπαίδευσης.

Δ. Πώς μπορεί εφαρμοστεί το όραμα του νέου δημοκρατικού σχολειού, αυτού που πρεσβεύει η νέα κυβέρνηση, όταν η κεφαλή μιας  περιφερειακής διεύθυνσης υπολείπεται σε τυπικά και συγχρόνως ουσιαστικά προσόντα: το οργανώνειν, το συντονίζειν και το καθοδηγείν τα οποία απορρέουν μέσα από τη θεωρία (σπουδές) και την πρακτική (εφαρμογή της θεωρίας);

Ε. Ο υπουργός κ. Μπαλτάς στις προγραμματικές του δηλώσεις αναφέρθηκε στην «πολιτική ανεξιθρησκία». Αυτή είναι η «πολιτική ανεξιθρησκία» που διαχέεται και στην απόφαση των υπουργών για τον διορισμό των νέων περιφερειακών διευθυντών (11 προσκείμενοι στον Σύριζα και 2 στην ΑΝΕΛ);

Στ. Με μια διαδικτυακή περιήγηση είναι εύκολο στον καθένα να διαπιστώσει «ιδίοις όμμασι» τα βιογραφικά των περισσότερων νεοτοποθετηθέντων «ταγών»

στις περιφερειακές διευθύνσεις της χώρας.

Ζ. Για μια φορά ακόμη επαληθεύεται η ρήση του λαού μας «άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς». Ο γράφοντας και πιστεύω πολλοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες αναμέναμε την νέα ηγεσία του υπουργείου μας να πρωτοτυπήσει για τα αυτονόητα. Αντιθέτως, μας απογοήτευσαν οι κύριοι υπουργοί.

Η. Η δημοσίευση της απόφασης έλαβε χώρα τις ημέρες των διακοπών του Πάσχα. Δεν μπορούσε άραγε να δημοσιευθεί η απόφαση πριν ή μετά τις διακοπές; Όχι, βέβαια, γιατί μετά από τη δεκαήμερη επάνοδο στα σχολεία θα έχει κατακαθίσει η σκόνη της κατακραυγής και της διαμαρτυρίας. Είναι γνωστή αυτή η πάγια πρακτική και η κυβέρνηση του Σύριζα δε ξεφεύγει από την πεπατημένη.

Η. Μια ευνομούμενη κοινωνία για να εξελιχθεί και να ευδοκιμήσει δε χρειάζεται μόνο αλλαγές προσώπων αλλά και αλλαγές πρακτικών διαχείρισης της λειτουργίας της με ρηξικέλευθες ιδέες και απόψεις.

Θ. Φτάνει άλλο πια η «ανιδιοτέλεια» που επιδεικνύουν κάθε φορά οι περισσότεροι αιρετοί αντιπρόσωποί μας, που κάθε φορά λόγω της «ανιδιοτέλειάς» τους καταλαμβάνουν διοικητικές θέσεις.

Θ. Άραγε στις επικείμενες επιλογές των υπόλοιπων στελεχών της εκπαίδευσης θα πρυτανεύσει η διαφάνεια και η αξιοκρατία ή θα κυριαρχήσει το «δούναι και λαβείν» των κομματικών συμφερόντων που κυριάρχησε και με τους περιφερειακούς διευθυντές; Είδομεν…

Με εκτίμηση,

Τσέτσος Σταύρος

Μαχόμενος δάσκαλος του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης

Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ