Thumbnail
Υπούργειο Παιδείας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Συνέντευξη του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσου Κουράκη, στον Ρ/Σ Αθήνα 9,84

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, μιλώντας σήμερα στον ρ/σ Αθήνα 9,84 και στις δημοσιογράφους Ελεονώρα Ορφανίδου και Ελευθερία Κουμάντου εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η ηγεσία του Υπουργείου ήταν αναγκαίο να προχωρήσει στις επικείμενες παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πρώτον, ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Τάσος Κουράκης σημείωσε πως προϋπόθεση για την εφαρμογή του «Νέου Λυκείου» ήταν η προετοιμασία αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων και νέων βιβλίων. Καμία, όμως, προετοιμασία δεν είχε γίνει από τις προηγούμενες ηγεσίες ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία με τους νόμους που θα ίσχυαν από την νέα σχολική χρονιά, με αποτέλεσμα η νέα ηγεσία του Υπουργείου να παραλάβει ένα σύστημα γεμάτο ελλείψεις και αγκυλώσεις.

Δεύτερον, το σύστημα με το οποίο τα παιδιά θα καλούνταν να δώσουν εξετάσεις θα είχε ως αποτέλεσμα πολλές μαθήτριες και μαθητές  με υψηλή βαθμολογία να βρεθούν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εξαιτίας των περιορισμένων δυνατοτήτων επιλογής σχολών. Οι παρεμβάσεις του Υπουργείου δίνουν τις εξής δυνατότητες: όσες μαθήτριες και όσοι μαθητές θέλουν να δώσουν εξετάσεις με το σύστημα που θα ίσχυε -δηλαδή, με τέσσερα μαθήματα που οδηγούν σε ένα επιστημονικό πεδίο- μπορούν να το κάνουν. Όσες και όσοι θέλουν να «ανοίξουν» ένα ακόμη επιστημονικό πεδίο, μπορούν να δώσουν και ένα πέμπτο μάθημα, το οποίο έτσι και αλλιώς θα διδάσκεται στα σχολεία. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα εντάσσουν στο δυναμικό τους μαθήτριες και μαθητές με υψηλή βαθμολογία. Επιπροσθέτως, αν το Υπουργείο δεν έκανε τις παρεμβάσεις αυτές στο σύστημα εισαγωγής θα δημιουργούνταν και πολλά άλλα προβλήματα. Για παράδειγμα, οι Παιδαγωγικές σχολές μέχρι σήμερα αποτελούσαν ένα αυτοτελές επιστημονικό πεδίο. Αυτό σήμαινε ότι κάποιο παιδί θα έπρεπε να δηλώσει μόνο Παιδαγωγικά και αν δεν κατάφερνε να μπει εκεί, δεν έμπαινε πουθενά.

Τέλος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Τάσος Κουράκης ανακοίνωσε πως αναμένεται να ανακοινωθεί άμεσα - ακόμη και εντός της ημέρας - ο νέος τρόπος επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης, καθώς η ηγεσία του Υπουργείου βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του νέου συστήματος.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λαρισα
Λάρισα: Υπό κατάληψη το 7ο ΕΠΑΛ μετά το επεισόδιο με επίθεση σε μαθητή – Κατεπείγουσα ΕΔΕ
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκος Ζέρβας έκανε λόγο για ανησυχητικό φαινόμενο, ενώ πρόσθεσε ότι αύριο εφόσον σήμερα υπάρχει κατάληψη από...
Λάρισα: Υπό κατάληψη το 7ο ΕΠΑΛ μετά το επεισόδιο με επίθεση σε μαθητή – Κατεπείγουσα ΕΔΕ
eisfores_lefta.jpg
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
Οι αυξήσεις αναμένονται να κυμανθούν από 6 έως 17 ευρώ τον μήνα, και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα κληθούν να τις καταβάλουν από την 1η Ιανουαρίου...
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
pada.jpg
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
Δείτε αναλυτικά τα νέα έργα που προβλέπονται για το ΠΑΔΑ
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων