Thumbnail
Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

Διαβάζω το άρθρο του κ.Μπαλτά που δημοσιεύτηκε στην kathimerini.gr  18/3/2015. Δεν εμφανίζει βέβαια ιδιαίτερες διαφορές με τα όσα ακούμε έκπληκοι τόσο καιρό από την ημέρα ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου παιδείας. Με ελάχιστες αλλαγές –αποτέλεσμα του σάλου που προέκυψε από τις απαξιωτικές μέχρι και συμπλεγματικές αναφορές στηο θεσμό της αριστείας- η ηγεσία του Υπουργείου αλαζονικά προχωρά  στην κατάργηση του θεσμού των από 2011 Πρότυπων Πειραματικών παρά την έντονη αντίδραση της κοινωνίας και την καταφενέστατη έλλειψη οποιασδήποτε επιστημονικής, ερευνητικής ή άλλης παιδαγωγικής τεκμηρίωσης.

Το ότι η εσπευσμένη και ρεβανσιστική απόφαση (χωρίς καμία διαβούλευση) του κυρίου Υπουργού και των συνεργατών του αποτελεί «χρωστούμενο» σε κάποιες ομάδες ή την προσκόλληση σε κάποιο αφηρημένο θεώρημα δεν χωρά καμία αμφιβολία. Πάνω σε αυτό έχουν γραφτεί πολλά που το καταδεικνύουν, χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη δυσκολία αφού η κυβέρνηση άγουρη ακόμα στον πολιτικό της ρόλο, δεν είχε κανένα πρόβλημα να επιδείξει απροκάλυπτα την αλαζονία της εκμεταλλευόμενη την εξουσία που της δόθηκε.

Ωστόσο, στην αντίδραση του κόσμου (πείτε το και κοινωνική αντίδραση) επιστημόνων, γονέων, μαθητών , εκπαιδευτικών, σταδιακά το Υπουργείο επιχείρησε άτσαλα να «τεκμηριώσει» τις θέσεις του με ποικίλους τρόπους (αφού υπονόησε φυσικά κατά το «οφθαλμός αντί οφθαλμού» ότι και τότε δηλαδή, το 2011 υπήρχε αντίδραση που δε λήφθηκε υπ όψη άρα καλώς πράττει. Ωσαν αυτή η θέση να εκφράζει την προοδευτική αριστερά!) . Ας δούμε όμως τις άτσαλες κινήσεις του.

Κατ αρχάς αποφάσισε τελικά και ξαφνικά να διατηρήσει το θεσμό των Προτύπων ( προσδίδοντας χαρακτηριστικά αριστείας και ξεπερνώντας τα αρχικά, επιπέδου λαϊκής ψυχολογίας, περί άγχους εξετάσεων ή ρετσινιάς) μειώνοντας τον αριθμό τους σε πέντε και επικαλούμενο κριτήρια ιστορικά (αντί αξιοκρατικά) .

Στη συνέχεια ανέπτυξε μια άστοχη επιχειρηματολογία περί «ασυμβίβαστου» του πειραματισμού, δηλαδή του στόχου των Πειραματικών σχολείων όπως θα γίνουν με την επιλογή μαθητών με κλήρωση, με την αριστεία (ή οποία επίσης δεν έχει καμια επιστημονική τεκμηρίωση). Ο πειραματισμός ωστόσο μπορεί να γίνει σε κάθε σχολείο και με κάθε δείγμα ακόμα και μέσα στο ίδιο σχολείο. Κανένα σύγγραμα πουθενά δε λέει αυτό που επικαλείται ο κύριος Μπαλτάς.

Στη συνέχεια σπεύδει να επικυρώσει την παραπάνω θέση με κάτι εξίσου λάθος, επικαλούμενος ότι η μέθοδος της κλήρωσης θα εξασφαλίσει στην κυβέρνηση ένα «τυχαίο δείγμα» με το οποίο θα πειραματιστεί, ώστε να  μπορεί να γενικεύσει μετά σε άλλους μαθητικούς πληθυσμούς. Με τη διαφορά ότι το αντιπροσωπευτικό δείγμα (αυτός είναι ο σωστός όρος αν μιλάμε για γενίκευση αποτελεσμάτων) δεν ορίζεται μόνο με τη μέθοδο (δηλαδή την κλήρωση ) αλλά κυρίως με τον καθορισμό του γενικότερου πληθυσμού του οποίου αποτελεί δείγμα.  Αν δηλαδή ενδιαφέρει ο μαθητικός πληθυσμός  της χώρας τότε τυχαίο δείγμα που θα μπορούσε να θεωρηθεί αντιπροσωπευτικό θα ήταν αυτό που θα προέκυπτε από την τυχαία κλήρωση όλων των μαθητών, όλης της χώρας και όχι μόνο όσων δηλώνουν την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στην κλήρωση για ΠΠΣ.

Ακόμα πιο θλιβερή είναι η προσπάθεια του κ. Μπαλτά  να επικυρώσει τη θέση του  καταφεύγοντας στην καλλιέργεια του διχασμού στην κοινωνία. (ίδιον κατά πως φαίνεται της κυβερνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) Γνωρίζει πως αυτό «πιάνει». Ετσι υποθάλπτει μια τεχνητή αντιπαράθεση των ΠΠΣ με τα σχολεία της χώρας, επιχειρώντας να καλλιεργήσει την εντύπωση πως τα ΠΠΣ είναι τα χαϊδεμενα παιδιά που προχωρούν σε βάρος σχεδόν των αδικημένων. Γιατί οι τελευταίες παράγραφοι στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε το Υπουργείο με τον τιτλο «Γενικότερα σχόλια»  αλλά και στο χθεσινό άρθρο του κ. Μπαλτά που μιλούν σαν να πρόκειται για δύο αντίθετα στρατόπεδα ή τελος πάντων για δύο διαφορετικά σχολεία και όχι για ένα δημόσιο σχολείο που προσπαθεί, αυτό ακριβώς επιχειρούν κι ας φοράνε το προσωπείο του γνωστού ευχολόγιου για καλά σχολεία παντού.  Σε κάθε περίιπτωση η  αλήθεια είναι ότι η κοινωνία εν πολλοίς όχι μόνο υποδεχθηκε με ανακούφιση τα ΠΠΣ αλλά διέκρινε και μια ελπίδα για τη δημόσια παιδεία.  Το ίδιο και οι εκπαιδευτικοί που μπορούν να ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να υπηρετήσουν το έργο τους αντί να αναπαράγουν την παθογένεια ενός κακού συστήματος. Η έντεχνη προσπάθεια να υπονοήσει κάτι άλλο ο κύριος Υπουργός δεν τιμά άνθρωπο που καλείται να υπηρετήσει τη δημόσια παιδεία και που ενδιαφέρεται για την κοινωνία. Τουλάχιστον.

Συνεχίζοντας την επιτυχημένη καθώς πιστεύει θλιβερή τακτική διχασμού και αποπροσανατολισμού  σπεύδει να δηλώσει στο άρθρο του ο  κ.Μπαλτάς ότι θα διενεργήσει έρευνα για το πόσο αυξήθηκε η παραπαιδεία με την ίδρυση των ΠΠΣ. Γιατί ως γνωστό η παραπαιδεία στην Ελλάδα δημιουργήθκε πριν από δύο χρόνια και μόνο για την εισαγωγή μαθητών στο ΠΠΣ. Ετσι ένα κράτος που λέει πως δεν εχει χρηματα για να στελεχώσει σχολεία ή να κάνει κάποια επιστημονική μελέτη  είναι έτοιμο να διαθέσει χρήματα ή έστω χρόνο  σε μια- όχι δεν θα την αποκαλέσω «έρευνα» γιατί εγώ ξέρω τι σημαίνει ο όρος – επίπεδη στατιστική η οποία μπορεί να είχε κάποιο ενδιαφέρον αν συγκρινόταν τόσο με την παραπαιδεία από το 1984 τουλάχιστο στα πάντα, αλλά και με την βαθιά εμπεδωμένη στην ελληνική κοινωνία αντίληψη που φτιάχνει μόνη της «υποστηρικτικούς» μηχανισμούς ακόμα και για το ΑΣΕΠ, το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο ή και το κτηματολόγιο!

Ειλικρινά δεν ξέρω γιατί μια κυβέρνηση που ελλειπόμενη γνώσης ή οποιασδήποτε επιστημονικής τεκμηρίωσης ,  παραπλανεί και ερεθίζει με τόσο προκλητικό τρόπο το λάθος θυμικό του λαού για να επικυρώσει τις λανθασμένες θεσεις της μπορει να συνεχίσει να αυτοθαυμάζεται επί των «δημοκρατικών και προοδευτικών» απόψεών της. Και μάλιστα σε θέματα παιδείας.

Η κ. Μαργαρίτα Μανσόλα είναι Εκπαιδευτική Ψυχολόγος CPsychol

Κάνε εγγραφή στο newsletter στο Carrefour και κέρδισε 200€

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!