Δελτίο Τύπου
«Ενιαίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας»
Το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας αποτελεί, μαζί με το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, το πείραμα του Σχεδίου «Αθηνά» για τη δημιουργία του μοντέλου Συγχώνευσης ΤΕΙ, καθώς είναι τα μόνα ΤΕΙ Πανελλαδικά που προήλθαν από συγχώνευση Ιδρυμάτων. Η εξέλιξη αυτού του πειράματος με τη λειτουργικότητα του μοντέλου θα αποτελέσει πρόκριμα για μια γενικευμένη εφαρμογή τέτοιου τύπου «μεταρρυθμίσεων» στο χάρτη της ανώτατης τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Το Προεδρικό Διάταγμα 94 με ένα κείμενο 7 σελίδων επιχειρεί να καθορίσει το νομικό, το διοικητικό και το ακαδημαϊκό πλαίσιο για τη λειτουργία του Ιδρύματος ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, το οποίο προέρχεται από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Πάτρας και Μεσολογγίου.
Ωστόσο, ένα Προεδρικό Διάταγμα δεν μπορεί να ρυθμίσει επαρκώς τα ουσιαστικά, λειτουργικά και ακαδημαϊκά θέματα που αναδύονται στην πράξη από τη συγχώνευση των Ιδρυμάτων των ΤΕΙ Πάτρας και Μεσολογγίου, τη μετονομασία Σχολών, τη συγχώνευση, κατάργηση και μετακίνηση Τμημάτων, αλλά και από τις ανάγκες για την ένταξη εκπαιδευτικού προσωπικού και φοιτητών σε νέα Τμήματα. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη εντονότερο αν αναλογιστεί κανείς το είδος της επιστημονικής και οικονομικής μελέτης που προηγήθηκε (!), τις παρεμβάσεις παραγόντων για πελατειακά και προσωπικά οφέλη, τη μη τήρηση θεσμικών ακαδημαϊκών διαδικασιών και την πρόχειρη διαδικασία σύνταξης του Π.Δ.
Η ανωτέρω θεώρηση αποδεικνύεται στην πράξη με την εμπειρία που έχει αποκομίσει η κοινότητα του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας από τη "λειτουργία" αυτού του μοντέλου τους πρώτους μήνες του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους και η οποία ενδεικτικά αποτυπώνεται στα ακόλουθα:
· Οι συγχωνεύσεις τμημάτων που υλοποιήθηκαν βιαστικά και πρόχειρα, χωρίς καμία προηγούμενη επιστημονικά βάσιμη μελέτη και χωρίς ένα ελάχιστο διάστημα προσαρμογής, επέφεραν νέα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία δεν μπορούν να καλύψουν επαρκώς τα γνωστικά αντικείμενα των συγχωνευόμενων τμημάτων και τις αντιστοιχίσεις μαθημάτων με επιστημονικούς όρους. Το αποτέλεσμα αυτών των συγχωνεύσεων είναι να επικρατεί σύγχυση όχι μόνο μεταξύ των φοιτητών των συγχωνευόμενων Τμημάτων για το ποια μαθήματα και πού πρέπει να τα παρακολουθήσουν, αλλά και στο διοικητικό προσωπικό των Γραμματειών και στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Σημαντικός αριθμός φοιτητών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν επιπλέον οικονομικές δυσκολίες, βρίσκονται σε αμηχανία και προβληματισμό για τη συνέχεια των σπουδών τους σε ένα περιβάλλον που τις απαξιώνει και δεν δημιουργεί προοπτικές.
· Η μεγάλη αύξηση της γεωγραφικής διασποράς των Τμημάτων του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, δημιουργεί αξεπέραστα λειτουργικά προβλήματα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ΣΔΟ με Τμήματα και στους 3 νομούς της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με τεράστιες δυσκολίες στη συνολική λειτουργία της Σχολής (τα μέλη της κοσμητείας σε κάθε συμβούλιο πρέπει να αλλάζουν νομούς), μετακινήσεις των μελών Ε.Π., Ε.Τ.Π. και διοικητικών υπαλλήλων, απομακρυσμένα Τμήματα χωρίς δυνατότητες μορφών συνέργειας που είναι απαραίτητες σε μια ακαδημαϊκή κοινότητα.
· Οι θέσεις των συνεργατών που διατίθενται από τον τακτικό προϋπολογισμό για το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας είναι μόλις 17, γεγονός που οδηγεί σε αδυναμία εκπαιδευτικής λειτουργίας του Ιδρύματος. Οι παραινέσεις οργάνων της Διοίκησης του Ιδρύματος για εργαστηριακές ομάδες με αριθμό ατόμων που υπερβαίνει κατά πολύ τους 25 (σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει τους 80), ως συνέπεια των περικοπών, πέραν του ότι δεν έχουν κανένα έρεισμα σε νόμο, δεν προάγουν αλλά αντιθέτως υποβαθμίζουν το επίπεδο της εργαστηριακής εκπαίδευσης. Επισημαίνεται ότι οι επιστημονικοί και εργαστηριακοί συνεργάτες παραμένουν απλήρωτοι από τον Ιανουάριο του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους, γεγονός που αφενός δημιουργεί θέματα επιβίωσης και αφετέρου δημιουργεί θέματα αξιοπιστίας όσον αφορά τη συνεργασία με το Ίδρυμα κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
· Η συγχώνευση των δυο Ειδικών Λογαριασμών και των προγραμμάτων που είναι σε εξέλιξη (ΜΟΚΕ, ΔΑΣΤΑ, ΜΟΔΙΠ κλπ.), χωρίς κανένα προγραμματισμό, επέφερε σημαντικότατες δυσλειτουργίες σε οικονομικό και διοικητικό επίπεδο, καθώς και επιβράδυνση στην απορροφητικότητα και καθυστερήσεις στη διαχείριση των έργων.
· Το έλλειμμα των απαιτούμενων συλλογικών οργάνων διοίκησης, καθώς λόγω της συγχώνευσης των Ιδρυμάτων καταργήθηκαν τα εκλεγμένα συμβούλια διοίκησης και μέχρι σήμερα δεν έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την εκλογή των νέων συμβουλίων διοίκησης στο νέο Ίδρυμα, έχει προκαλέσει μια σειρά από διοικητικές αρρυθμίες που αυξάνουν σημαντικά τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα. Ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης αναφέρονται ενδεικτικά η καθυστέρηση της έγκρισης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, η καθυστέρηση στην προκήρυξη για θέσεις επιστημονικών και εργαστηριακών συνεργατών και η καθυστέρηση της ένταξης των φοιτητών στα νέα Τμήματα, για την οποία υπήρξε ελλιπής πληροφόρηση από την πλευρά της διοίκησης. Ένα μήνα μετά την επίσημη έναρξη του Ακαδημαϊκού Έτους ελλοχεύει σε ορισμένα τμήματα ο κίνδυνος απώλειας του εξαμήνου.
Το σχέδιο «Αθηνά» όχι μόνο εφαρμόστηκε, αλλά θα λειτουργήσει άμεσα ως πολλαπλασιαστής συγχωνεύσεων Ιδρυμάτων και Τμημάτων στον τεχνολογικό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Απαιτείται, λοιπόν, η δραστηριοποίηση των μελών Ε.Π. και η ανάληψη συλλογικών δράσεων με τους άλλους εργαζόμενους του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, μέλη Ε.Τ.Π, διοικητικούς υπαλλήλους και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, για την υπεράσπιση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, την αντιμετώπιση των πολιτικών διάλυσης του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τη διεκδίκηση της βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα, απαιτείται να υπάρξουν δυναμικές διεκδικήσεις και δραστικές λύσεις από τα θεσμικά όργανα του Ιδρύματος, τα οποία θα έχουν εκλεγεί δημοκρατικά και θα διαθέτουν νωπή την εντολή της Ακαδημαϊκής Κοινότητας. Για το λόγο αυτό, καλούμε τον Πρόεδρο του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας να επισπεύσει τις διαδικασίες εκλογής των οργάνων διοίκησης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη