Διαβάστε εδώ την απόφαση της Γ.Σ. των Προέδρων (25/9/2013) σχετικά με τα υπηρεσιακά Συμβούλια
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ για τη 16η πράξη του ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας των αιρετών Γεωργίας Αμπατζή και Χρήστου Καρακώστα, εκπροσώπων της Εκπαιδευτικής Δράσης
Η 16η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας ξεκίνησε την Πέμπτη 16-09-2013 και ολοκληρώθηκε την Τρίτη 1-10-2013. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν τα τακτικά αιρετά μέλη και τα τακτικά μέλη της Διοίκησης. Παρούσα στη συνεδρίαση εκ μέρους της Εκπαιδευτικής Δράσης ήταν το τακτικό αιρετό μέλος, Αμπατζή Γεωργία.
Στα θέματα ημερήσιας διάταξης που μου είχαν αρχικά δοθεί υπήρχε ως 7ο θέμα:
«Διάθεση εκπαιδευτικών στο ΕΚΦΕ Καρδίτσας».
Υπήρχε μόνο μία αίτηση εκπαιδευτικού ΠΕ04 για διάθεση στο ΕΚΦΕ. Αιτήθηκα να μη συζητηθεί το 7ο θέμα, διότι δεν είχε προηγηθεί ενημέρωση στα σχολεία από τη ΔΔΕ Καρδίτσας. Το αίτημά μου έγινε δεκτό.
Λόγω τροποποίησης στους πίνακες κενών και πλεονασμάτων (σημειώνω ότι δεν έγινε καμιά ανακοινοποίηση από τη ΔΔΕ για ενημέρωση των συναδέλφων) προέκυψαν αλλαγές στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 50/96, όπως τροποποιήθηκε από το ΠΔ 100/97, οι τοποθετήσεις έγιναν με την εξής σειρά: οργανικά υπεράριθμοι – συμπλήρωση ωραρίου – διάθεση ΠΥΣΔΕ. Τοποθετήσεις αποσπασμένων εκπαιδευτικών δεν εξετάστηκαν, διότι δεν εξαντλήθηκε ο πίνακας των εκπαιδευτικών διάθεσης ΠΥΣΔΕ.
Υπήρξαν περιπτώσεις έντονης διαφωνίας μου με τα άλλα μέλη του ΠΥΣΔΕ στις παρακάτω περιπτώσεις:
Α. ένσταση συναδέλφου ΠΕ03, του οποίου η θέση ως υποδιευθυντή σχολικής μονάδας καταργήθηκε με προφορική εντολή. Τάχθηκα υπέρ της ένστασης του συναδέλφου, γιατί σύμφωνα με το ν. 3848/10, άρθρο 25 παρ. 1 και άρθρο 29 παρ. 7, η θητεία των στελεχών εκπαίδευσης λήγει στις 31-7-2015. Την ίδια θέση είχε και ο άλλος αιρετός. Η ένσταση του συναδέλφου απορρίφθηκε με πλειοψηφία 3-2. Αυτή η απόφαση αποτελεί την αρχή ενός ντόμινο δυσάρεστων εξελίξεων, διότι με βάση αυτή την απόφαση πολλές σχολικές μονάδες θα κληθούν να αποδυναμωθούν, σε σημείο που να μη μπορούν να λειτουργήσουν.
Β. ένσταση συναδέλφου ΠΕ03, που με προφορική εντολή μετακινήθηκε σε δύο σχολικές μονάδες χωρίς δήλωσή της. Η συνάδελφος είχε ζητήσει να της κοινοποιηθεί εγγράφως ότι είναι η τελευταία τοποθετηθείσα στην οργανική της θέση, συγκρινόμενη με συνάδελφό της που τοποθετήθηκαν την ίδια μέρα. Έκανα δεκτή την ένσταση. Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 3 βii) του ΠΔ 100/97 «Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.» Στο άρθρο 16 παρ. 9 του ίδιου ΠΔ αναφέρει ότι «…Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση μέσα στην ίδια περιοχή… όπου λειτουργούν τα σχολεία, στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν». Βάσει των παραπάνω, οι μονάδες εντοπιότητας υπολογίζονται στις περιπτώσεις τοποθέτησης και όχι στο χαρακτηρισμό υπεραριθμίας (οργανικής ή λειτουργικής). Η ένσταση απορρίφθηκε με πλειοψηφία 4-1. Να σημειωθεί ότι η συνάδελφος δεν τοποθετήθηκε με βάση τη σειρά στη δήλωση προτίμησής της, παρότι υπήρχαν λειτουργικά κενά σε σχολεία που προηγούνταν στη σειρά προτίμησής της.
Γ. βασιζόμενη στις ενστάσεις συναδέλφων ΠΕ04, ζήτησα οι τοποθετήσεις των ΠΕ04 στα Γυμνάσια να γίνονται ενιαία και στα Λύκεια ανά ειδικότητα. Το αίτημά μου απορρίφθηκε με 4-1.
Δ. ένσταση συναδέλφου ΠΕ12.01, που ζητούσε να τοποθετηθεί σε σχολική μονάδα αντί άλλης συναδέλφου με λιγότερα μόρια. Υπερψήφισα την ένσταση, η οποία απορρίφθηκε με πλειοψηφία 4-1.
Ε. διαβάστηκε η παρακάτω αίτηση-ένσταση εκπαιδευτικών προς το ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας: «Ένας μεγάλος αριθμός καθηγητών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ από 2 Σεπτεμβρίου παρουσιάζονται κάθε μέρα σε διάφορα σχολεία του νομού με απόφαση του Διευθυντού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, χωρίς να έχουν τοποθετηθεί οργανικά ή λειτουργικά εκεί, παρά μόνο για να διευκολύνουν τη Διεύθυνση και τη μετακίνησή τους από τους όμορους νομούς.
Παρακαλούμε
1. Να μην δοθούν τα μόρια των σχολείων, όπου ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας τοποθέτησε τους καθηγητές που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, προκειμένου να υπάρχει ίση μεταχείριση (ίδια μόρια) όσων βρίσκονται στη διάθεση.
2. Να μην ληφθεί υπόψη η πράξη ανάληψης μέχρι την οριστική τοποθέτηση από το ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας.»
Δεν λήφθηκε καμία απόφαση από το ΠΥΣΔΕ για την αίτηση - ένσταση των συναδέλφων.
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι:
Σχετικά με τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά φαίνεται πως ξεκάθαρος στόχος του Υπουργείου είναι η δημιουργία ολικά «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών με 0 ώρες! Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το εμπιστευτικό κείμενο του υπουργού προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές στις αρχές Σεπτέμβρη προετοιμάζει το έδαφος για υποχρεωτικές αποσπάσεις εντός ή και εκτός Περιφέρειας! Είναι σαφές ότι προετοιμάζουν νέες «δεξαμενές» πλεοναζόντων! Οφείλουμε συνεπώς να υπερασπιστούμε το συλλογικό δικαίωμα να παραμείνουν όλοι στο ΠΥΣΔΕ που έχουν οργανική ή είναι τοποθετημένοι. Ουδείς εκπαιδευτικός μπορεί να είναι σίγουρος για το αν θα έχει τάξη για να δουλέψει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι περίπου 100 συνάδελφοι διαφόρων ειδικοτήτων (κυρίως Θεολόγοι, Φιλόλογοι, Ξενόγλωσσοι, Γυμναστές) που «πλεονάζουν» (0 ώρες) σήμερα στη ΔΔΕ Καρδίτσας! Προφανής στόχος του Υπουργείου να μας οδηγήσει σε «πόλεμο» ειδικοτήτων προσπαθώντας να μας διασπάσει. Δεν μπορούμε να αντικρίζουμε το διπλανό συνάδελφο υπολογίζοντας μόρια και σειρά τοποθέτησης και να σκεφτόμαστε: «εγώ ή αυτός φεύγει;». Δεν υπάρχει καμιά «ατομική» ή συντεχνιακή σωτηρία κάποιας ειδικότητας εις βάρος άλλης. Ο μόνος δρόμος σωτηρίας είναι ο συλλογικός αγώνας για την ανατροπή αυτής της πολιτικής που διαλύει τη Δημόσια Εκπαίδευση.
Οι προτάσεις της ΟΛΜΕ, με τις οποίες συντάσσομαι απόλυτα, για την αντιμετώπιση των πλασματικών πλεονασμάτων είναι οι ακόλουθες:
ü 20 μαθητές κατά ανώτατο όριο στην τάξη, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια, διατήρηση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.
ü Να μη γίνει κατάργηση-συγχώνευση κανενός τμήματος κατεύθυνσης
ü Να επαναλειτουργήσουν οι καταργημένες υποστηρικτικές δομές του δημόσιου σχολείου (Ενισχυτική διδασκαλία, ΠΔΣ, Βιβλιοθήκες, Τμήματα Ένταξης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας). Οι δομές αυτές είναι απαραίτητες σήμερα όταν η λαϊκή οικογένεια προσβλέπει αποκλειστικά στο δημόσιο σχολείο.
ü Να υπάρξει μέριμνα για συμπλήρωση ωραρίου με γραμματειακή υποστήριξη που είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
ü Για την κάλυψη των λειτουργικών κενών να δοθούν από 8-10 ώρες σε όλους για να μην εμφανίζονται εκπαιδευτικοί με 0 ώρες. Είναι προφανές ότι με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίσουμε, σε κάποιο βαθμό, τους εκπαιδευτικούς και σταδιακά θα συμπληρωθούν και οι υπόλοιπες ώρες.
ü Να γίνουν σεβαστές οι αναθέσεις μαθημάτων σε κάθε περίπτωση.
ü Να επανέλθουν οι τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν.
ü Στις ξένες Γλώσσες να εφαρμοστεί η παράλληλη διδασκαλία ανά τμήμα και τα τμήματα με τα επίπεδα.
ü Να υπολογίζεται το σύνολο των εργαστηρίων στη μείωση των ωραρίων ειδικοτήτων.
ü Να υπολογιστεί ο δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ για πάνω από 13 μαθητές.
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι:
Είναι προφανές ότι είναι πλέον ώρα ευθύνης για όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ! Η στάση μου είναι ξεκάθαρη: κανένας εκπαιδευτικός δεν πλεονάζει στο ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας. Παρέμεινα ως το τέλος της διαδικασίας τοποθετήσεων, και καταψήφισα τους πίνακες τοποθετήσεων εκπαιδευτικών, δεσμευόμενη από την απόφαση της Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ σχετικά με τη στάση των αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, την οποία σας αποστέλλω. Στην απόφαση της ΓΣ Προέδρων αναφέρεται μεταξύ άλλων: «οι θέσεις του κλάδου για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων είναι απόλυτα δεσμευτικές για τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου. Ως εκ τούτου, οφείλουν να συνταχθούν με τις θέσεις αυτές και να μη συναινέσουν σε καμία περίπτωση, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις και στη βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών». Οι πίνακες τοποθέτησης εκπαιδευτικών υπερψηφίστηκαν με 4-1.
Καλή Δύναμη!
Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Εκπρόσωποι της Εκπαιδευτικής Δράσης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ