Κουντουρά
Υπέρ της διασυνοριακής έκπτωσης από το δικαίωμα οδήγησης

Την πολιτική συμφωνία Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου για την αναθεώρηση της Οδηγίας για τα διπλώματα οδήγησης καταψήφισε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN), Έλενα Κουντουρά, καταγγέλλοντας τη μείωση των ηλικιακών ορίων για επαγγελματίες οδηγούς ως μέτρο που «υπονομεύει την οδική ασφάλεια».

Παρά τις θετικές προβλέψεις της Οδηγίας – όπως η ψηφιακή άδεια οδήγησης, οι αυστηρότεροι κανόνες για νέους οδηγούς και η βελτίωση του συστήματος εξετάσεων – η κ. Κουντουρά διαφώνησε κάθετα με τη διάταξη που επιτρέπει σε άτομα ηλικίας 18 ετών να οδηγούν βαρέα φορτηγά (Κατηγορία C) και σε άτομα 21 ετών λεωφορεία (Κατηγορία D), ενώ προβλέπεται ακόμη και συνοδευόμενη οδήγηση για 17χρονους.

Όπως τόνισε:

«Η μείωση των ηλικιακών ορίων είναι πολιτική επιλογή που θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Οι ελλείψεις σε επαγγελματίες οδηγούς δεν λύνονται με εκπτώσεις στην ασφάλεια, αλλά με βελτίωση των συνθηκών εργασίας και των απολαβών».

Η ευρωβουλευτής υπενθύμισε τη σύνδεση μεταξύ ηλικίας και πιθανότητας εμπλοκής σε τροχαία δυστυχήματα, ασκώντας κριτική στις συντηρητικές και ακροδεξιές δυνάμεις του Κοινοβουλίου που στήριξαν τη ρύθμιση, αδιαφορώντας – όπως είπε – για τις επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια.

Υπέρ της διασυνοριακής έκπτωσης από το δικαίωμα οδήγησης

Αντίθετα, η κ. Κουντουρά στήριξε τη δεύτερη Οδηγία που αφορά την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης εντός της ΕΕ για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, κρίνοντας τη σχετική προσωρινή πολιτική συμφωνία ως σημαντική πρόοδο. Μέχρι σήμερα, παραβάτες μπορούσαν να συνεχίσουν να οδηγούν εντός ΕΕ, εφόσον η αφαίρεση άδειας αφορούσε μόνο το κράτος όπου έγινε η παράβαση.

Με βάση τους νέους κανόνες, η ποινή αναστολής ή αφαίρεσης άδειας θα ισχύει σε όλα τα κράτη-μέλη, γεγονός που κλείνει ένα σημαντικό θεσμικό κενό και ενισχύει την πρόληψη και αποτροπή τροχαίων αδικημάτων.

«Η τελική συμφωνία ενισχύει αποφασιστικά την ασφάλεια στους ευρωπαϊκούς δρόμους και βάζει τέλος σε ένα καθεστώς ατιμωρησίας», δήλωσε η ευρωβουλευτής.

Η Έλενα Κουντουρά, γνωστή για τη σταθερή της στάση υπέρ της οδικής ασφάλειας, έχει διατελέσει εισηγήτρια της εμβληματικής Έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το Πλαίσιο Πολιτικής της ΕΕ για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030, καθώς και σκιώδης εισηγήτρια στη σχετική αναθεώρηση της Οδηγίας για τις άδειες οδήγησης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Αυτά είναι τα εξεταστικά κέντρα στα ειδικά μαθήματα - Η κατανομή
Δείτε τους πίνακες για εξεταστικά κέντρα επιτροπών εξέτασης Ατόμων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και εξεταστικά κέντρα για ειδικά...
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Αυτά είναι τα εξεταστικά κέντρα στα ειδικά μαθήματα - Η κατανομή
asep diagonismos 2025 graptos
Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2025: Μόλις 48.000 οι αιτήσεις - Τεράστιες πιθανότητες διορισμού
Αυξάνεται ραγδαία η πιθανότητα διορισμού στον 2ο Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ - Μπαίνουν στο Δημόσιο σχεδόν οι μισοί υποψήφιοι
Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2025: Μόλις 48.000 οι αιτήσεις - Τεράστιες πιθανότητες διορισμού
Γονείς και μαθητές
ΕΛΣΤΑΤ: Πάνω από το 70% των γονιών με ένα τουλάχιστον παιδί δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα
Η συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στο κόστος παιδικής φροντίδας
ΕΛΣΤΑΤ: Πάνω από το 70% των γονιών με ένα τουλάχιστον παιδί δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα