Τα στατιστικά των περσινών πανελλαδικών εξετάσεων δείχνουν με καθαρό τρόπο ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο: σε ορισμένα βασικά μαθήματα, η «μάχη» της βάσης (10/20) δεν κρίνεται στις λεπτομέρειες αλλά… μαζικά. Σε Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσική και Αρχαία, περίπου ένας στους δύο υποψηφίους των ημερήσιων ΓΕΛ βρέθηκε κάτω από το 10.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν δημοσιευτεί για τα ημερήσια Γενικά Λύκεια, τα Μαθηματικά εμφανίστηκαν ως το πιο «σκληρό» φίλτρο: 59,12% των υποψηφίων δεν έπιασε τη βάση. Στην Ιστορία, το αντίστοιχο ποσοστό έφτασε το 53,31%, ενώ στη Φυσική οι υποψήφιοι κάτω από το 10 ήταν 50,05%. Στα Αρχαία Ελληνικά, η εικόνα ήταν οριακά καλύτερη, με 47,69% κάτω από τη βάση.
Η μεγάλη αντίθεση: Νεοελληνική Γλώσσα vs «βαριά» μαθήματα
Η σύγκριση με τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία είναι ενδεικτική: εκεί, το ποσοστό κάτω από το 10 ήταν 15,87%. Δηλαδή, σε ένα μάθημα γενικής παιδείας οι περισσότεροι περνούν τη βάση, ενώ σε συγκεκριμένα μαθήματα προσανατολισμού —κυρίως σε Μαθηματικά και Φυσική— το 10 παραμένει υψηλό εμπόδιο για πολύ μεγάλο τμήμα των υποψηφίων.
Ακολουθούν τα στατιστικά στοιχεία για τα ημερήσια ΓΕΛ:
| ΜΑΘΗΜΑ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΕΛ. ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ | 0 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 10 | 10 ≤ ΒΑΘΜΟΣ ≤ 20 | ||
| ΠΛΗΘΟΣ | % | ΠΛΗΘΟΣ | % | ||
| ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓOTEXNIA Γ.Π. | 73.703 | 11.694 | 15,87 | 62.009 | 84,13 |
| ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Ο.Π. | 19.520 | 9.309 | 47,69 | 10.211 | 52,31 |
| ΙΣΤΟΡΙΑ Ο.Π. | 19.591 | 10.443 | 53,31 | 9.148 | 46,69 |
| ΛΑΤΙΝΙΚΑ Ο.Π. | 19.458 | 7.465 | 38,36 | 11.993 | 61,64 |
| ΦΥΣΙΚΗ Ο.Π. | 26.366 | 13.196 | 50,05 | 13.170 | 49,95 |
| ΧΗΜΕΙΑ Ο.Π. | 26.402 | 9.815 | 37,18 | 16.587 | 62,82 |
| ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. | 40.892 | 24.177 | 59,12 | 16.715 | 40,88 |
| ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. | 12.752 | 4.029 | 31,6 | 8.723 | 68,4 |
| ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ο.Π. | 27.360 | 11.666 | 42,64 | 15.694 | 57,36 |
| ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ο.Π. | 27.007 | 8.944 | 33,12 | 18.063 | 66,88 |
Τι «λένε» τα ποσοστά για την προετοιμασία
Τα παραπάνω δεν είναι απλώς μια καταγραφή επιδόσεων, δείχνουν και κάτι πρακτικό για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς: ότι σε ορισμένα μαθήματα, η προετοιμασία δεν αρκεί να είναι «καλή» ή «σταθερή», αλλά χρειάζεται:
- συστηματική δουλειά σε βασικές δεξιότητες (ιδίως στα Μαθηματικά και στη Φυσική),
- εξάσκηση σε απαιτητικού τύπου θέματα και όχι μόνο σε «τυπικές» ασκήσεις,
- και στρατηγική διαχείρισης χρόνου, γιατί τα λάθη συχνά δεν οφείλονται μόνο στην άγνοια αλλά και στην πίεση.
Με άλλα λόγια, τα μαθήματα που καταγράφουν μαζικές επιδόσεις κάτω από τη βάση λειτουργούν σαν «κόφτης» που επηρεάζει συνολικά τη διαδρομή προς τα μόρια.
Εσπερινά ΓΕΛ: ακόμα πιο δύσκολη εικόνα
Ιδιαίτερη είναι η εικόνα στα εσπερινά ΓΕΛ, όπου τα ποσοστά κάτω από τη βάση —όπως φαίνεται από τα στοιχεία— ανεβαίνουν σε επίπεδα άνω του 70% σε πολλά μαθήματα, φτάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και σε ποσοστά κοντά στο 90%. Πρόκειται για μια εικόνα που υπογραμμίζει τις πρόσθετες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι των εσπερινών σχολείων.,
| ΜΑΘΗΜΑ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΕΛ. ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ | 0 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 10 | 10 ≤ ΒΑΘΜΟΣ ≤ 20 | ||
| ΠΛΗΘΟΣ | % | ΠΛΗΘΟΣ | % | ||
| ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓOTEXNIA Γ.Π. | 183 | 116 | 63,39 | 67 | 36,61 |
| ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Ο.Π. | 88 | 76 | 86,36 | 12 | 13,64 |
| ΙΣΤΟΡΙΑ Ο.Π. | 88 | 80 | 90,91 | 8 | 9,09 |
| ΛΑΤΙΝΙΚΑ Ο.Π. | 87 | 81 | 93,1 | 6 | 6,9 |
| ΦΥΣΙΚΗ Ο.Π. | 51 | 41 | 80,39 | 10 | 19,61 |
| ΧΗΜΕΙΑ Ο.Π. | 52 | 38 | 73,08 | 14 | 26,92 |
| ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. | 56 | 50 | 89,29 | 6 | 10,71 |
| ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. | 37 | 26 | 70,27 | 11 | 29,73 |
| ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ο.Π. | 43 | 34 | 79,07 | 9 | 20,93 |
| ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ο.Π. | 41 | 33 | 80,49 | 8 | 19,51 |
ΕΠΑΛ: υψηλά ποσοστά κάτω από το 10 σε βασικά μαθήματα
Στα ημερήσια ΕΠΑΛ, τα στοιχεία δείχνουν επίσης έντονη δυσκολία σε βασικά μαθήματα: στα Νέα Ελληνικά κάτω από τη βάση βρέθηκε 44,82%, ενώ στα Μαθηματικά (Άλγεβρα) το ποσοστό εκτοξεύτηκε στο 63,1%. Σε αρκετά μαθήματα ειδικότητας καταγράφονται επίσης πολύ υψηλές αποτυχίες, ανάλογα με τον κλάδο.
Ακολουθεί ο πίνακες με τις επιδόσεις των υποψήφιων στα ημερήσια ΕΠΑΛ:
| ΜΑΘΗΜΑ | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΕΛ. ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ | 0 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 10 | 10 ≤ ΒΑΘΜΟΣ ≤ 20 | ||
| ΠΛΗΘΟΣ | % | ΠΛΗΘΟΣ | % | |||
| ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ | 14.058 | 6.301 | 44,82 | 7.757 | 55,18 | |
| ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα) | 13.997 | 8.832 | 63,1 | 5.165 | 36,9 | |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | 508 | 344 | 67,72 | 164 | 32,28 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | 497 | 322 | 64,79 | 175 | 35,21 |
| ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ | 9 | 3 | 33,33 | 6 | 66,67 |
| ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ | ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ | 9 | 4 | 44,44 | 5 | 55,56 |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΒΟΗΘΟΣ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ | 11 | 9 | 81,82 | 2 | 18,18 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΒΟΗΘΟΣ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ | 11 | 9 | 81,82 | 2 | 18,18 |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΒΟΗΘΟΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ | 962 | 635 | 66,01 | 327 | 33,99 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΒΟΗΘΟΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ | 949 | 565 | 59,54 | 384 | 40,46 |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΒΟΗΘΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ - ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ | 324 | 135 | 41,67 | 189 | 58,33 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΒΟΗΘΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ - ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ | 319 | 122 | 38,24 | 197 | 61,76 |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΒΟΗΘΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ | 1.373 | 739 | 53,82 | 634 | 46,18 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΒΟΗΘΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ | 1.368 | 686 | 50,15 | 682 | 49,85 |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΒΟΗΘΟΣ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΗ | 62 | 42 | 67,74 | 20 | 32,26 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΒΟΗΘΟΣ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΗ | 61 | 35 | 57,38 | 26 | 42,62 |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ | 172 | 101 | 58,72 | 71 | 41,28 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ | 171 | 83 | 48,54 | 88 | 51,46 |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΒΟΗΘΟΣ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ | 579 | 339 | 58,55 | 240 | 41,45 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΒΟΗΘΟΣ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ | 568 | 307 | 54,05 | 261 | 45,95 |
| ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | 386 | 219 | 56,74 | 167 | 43,26 |
| ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ | ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | 383 | 198 | 51,7 | 185 | 48,3 |
| ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΙΑΣ - ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗΣ | 4 | 2 | 50 | 2 | 50 |
| ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ | ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΙΑΣ - ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗΣ | 3 | 1 | 33,33 | 2 | 66,67 |
| ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ | ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | 227 | 195 | 85,9 | 32 | 14,1 |
| ΥΓΙΕΙΝΗ | ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | 219 | 182 | 83,11 | 37 | 16,89 |
| ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ | 264 | 155 | 58,71 | 109 | 41,29 |
| ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝ. ΚΑΝ. ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ | 268 | 222 | 82,84 | 46 | 17,16 |
| ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ | ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ | 399 | 193 | 48,37 | 206 | 51,63 |
| ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝ. ΚΑΝ. ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ | ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ | 402 | 282 | 70,15 | 120 | 29,85 |
| ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ | 35 | 23 | 65,71 | 12 | 34,29 |
| ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ | ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ | 35 | 16 | 45,71 | 19 | 54,29 |
| ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ | 11 | 8 | 72,73 | 3 | 27,27 |
| ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ | ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ | 11 | 9 | 81,82 | 2 | 18,18 |
| ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ - ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | 102 | 65 | 63,73 | 37 | 36,27 |
| ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ - ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | 102 | 54 | 52,94 | 48 | 47,06 |
| ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΠΙΟΥ | 53 | 26 | 49,06 | 27 | 50,94 |
| ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΠΙΟΥ | 53 | 32 | 60,38 | 21 | 39,62 |
| ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | 432 | 54 | 12,5 | 378 | 87,5 |
| ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | 431 | 177 | 41,07 | 254 | 58,93 |
| ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΨΥΞΗΣ ΑΕΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ | 308 | 232 | 75,32 | 76 | 24,68 |
| ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΨΥΞΗΣ ΑΕΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ | 303 | 217 | 71,62 | 86 | 28,38 |
| ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | 1.359 | 610 | 44,89 | 749 | 55,11 |
| ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | 1.351 | 636 | 47,08 | 715 | 52,92 |
| ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | 30 | 21 | 70 | 9 | 30 |
| ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | 27 | 16 | 59,26 | 11 | 40,74 |
| ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ Η/Υ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ | 477 | 235 | 49,27 | 242 | 50,73 |
| ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ Η/Υ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ | 475 | 267 | 56,21 | 208 | 43,79 |
| ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ | 897 | 523 | 58,31 | 374 | 41,69 |
| ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ | 922 | 621 | 67,35 | 301 | 32,65 |
| ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | 187 | 101 | 54,01 | 86 | 45,99 |
| ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | 183 | 112 | 61,2 | 71 | 38,8 |
| ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ | 188 | 139 | 73,94 | 49 | 26,06 |
| ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ | 177 | 131 | 74,01 | 46 | 25,99 |
| ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ | 240 | 154 | 64,17 | 86 | 35,83 |
| ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ | 234 | 141 | 60,26 | 93 | 39,74 |
| ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ | 19 | 11 | 57,89 | 8 | 42,11 |
| ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ | 19 | 10 | 52,63 | 9 | 47,37 |
| ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ (ΜΕΚ ΙΙ) | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ | 676 | 428 | 63,31 | 248 | 36,69 |
| ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ | 688 | 506 | 73,55 | 182 | 26,45 |
| ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ | 301 | 200 | 66,45 | 101 | 33,55 |
| ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ | 298 | 205 | 68,79 | 93 | 31,21 |
| ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | 434 | 266 | 61,29 | 168 | 38,71 |
| ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | 423 | 272 | 64,3 | 151 | 35,7 |
| ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ | 87 | 45 | 51,72 | 42 | 48,28 |
| ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Α.Ο.Δ.) | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ | 86 | 42 | 48,84 | 44 | 51,16 |
| ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ | 1.656 | 743 | 44,87 | 913 | 55,13 |
| ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Α.Ο.Δ.) | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ | 1.639 | 878 | 53,57 | 761 | 46,43 |
| ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ | 154 | 67 | 43,51 | 87 | 56,49 |
| ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Α.Ο.Δ.) | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ | 152 | 85 | 55,92 | 67 | 44,08 |
| ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | 862 | 501 | 58,12 | 361 | 41,88 |
| ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Α.Ο.Δ.) | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | 846 | 543 | 64,18 | 303 |
Το συμπέρασμα
Η «μεγάλη εικόνα» των περσινών βαθμολογιών δείχνει ότι το πρόβλημα δεν είναι περιστασιακό ούτε αφορά ένα μόνο μάθημα. Σε συγκεκριμένα γνωστικά πεδία, μεγάλο μέρος των υποψηφίων δυσκολεύεται να περάσει το 10, κάτι που μεταφράζεται σε πίεση για πιο στοχευμένη προετοιμασία — και σε αναμενόμενες επιπτώσεις στη διαμόρφωση των βάσεων.
Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες
Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής
Λεωνίδας Βουρλιώτης