Κάπου ανάμεσα σε μια λύση εξίσωσης και ένα πρόβλημα γεωμετρίας, οι μαθητές έχουν ανοίξει μια νέα «πηγή έμπνευσης»: την Τεχνητή Νοημοσύνη. Από το απλό «λύσε μου αυτή την άσκηση» μέχρι αναλυτικά βήματα και διαδραστικές εξηγήσεις, η ΤΝ μπήκε στην τάξη χωρίς να ρωτήσει κανέναν.
Και ξαφνικά, οι καθηγητές Μαθηματικών (ΠΕ03) βρίσκονται μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα:
- Οι μαθητές λύνουν πιο γρήγορα, αλλά όχι απαραίτητα πιο σωστά.
- Οι αποδείξεις μοιάζουν τέλειες, αλλά οι μαθητές δεν καταλαβαίνουν πάντα τι έκαναν.
- Η τεχνολογία φαίνεται απειλητική, αλλά είναι το εργαλείο που μπορεί να μεταμορφώσει τη διδασκαλία.
Η ερώτηση λοιπόν δεν είναι αν «πρέπει να χρησιμοποιώ ΤΝ;» αλλά «πώς μπορώ να την αξιοποιήσω έξυπνα, παιδαγωγικά και με ασφάλεια;».
Όταν ο μαθητής λύνει ασκήσεις με AI… και ο καθηγητής το μαθαίνει τελευταίος
Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ήδη γίνει το «κρυφό λυσάρι» πολλών μαθητών καθώς τη χρησιμοποιούν στις ασκήσεις άλγεβρας, στις λύσεις εξισώσεων, στη δημιουργία γραφικών παραστάσεων ακόμα και στις αποδείξεις πολύπλοκων θεωρημάτων.
Κάποιοι μαθητές δεν τη χρησιμοποιούν μόνο για λύσεις, αλλά και για να κατανοήσουν μία άσκηση. Ουσιαστικά, οι μαθητές -αν χρησιμοποιούν την ΤΝ σωστά- μπορούν να έχουν στο σπίτι έναν ψηφιακό βοηθό που τους εξηγεί όσα δεν πρόλαβαν να ρωτήσουν μέσα στην τάξη.
Το ζήτημα δεν είναι να το απαγορεύσουμε, είναι να μάθουμε ως εκπαιδευτικοί να το αξιοποιούμε ΠΡΩΤΟΙ. Ο Μαθηματικός της νέας εποχής δεν «ανταγωνίζεται» το AI, το καθοδηγεί.

Ο καθηγητής Μαθηματικών βρίσκεται στην ιδανική θέση για να αξιοποιήσει την ΤΝ:
- Για τον σχεδιασμό του μαθήματος: Γρήγορη παραγωγή ασκήσεων, προσαρμοσμένες στο επίπεδο κάθε μαθητή.
- Για ανατροφοδότηση και διορθώσεις: Η ΤΝ εντοπίζει λάθη βήμα-βήμα και βοηθά στον εντοπισμό της εσφαλμένης λογικής.
- Για διαφοροποιημένη διδασκαλία: Ο πιο αδύναμος μαθητής παίρνει πολλές απλές εξηγήσεις / Ο πιο δυνατός μαθητής παίρνει δυσκολότερα προβλήματα.
- Για δημιουργία μοντέλων και διαδραστικών εφαρμογών: Στατιστική, πιθανότητες, γραμμές παλινδρόμησης και όλα με παραδείγματα και σε πραγματικό χρόνο.
Με άλλα λόγια: η ΤΝ δεν έρχεται να αντικαταστήσει τον Μαθηματικό, έρχεται να του δώσει «υπερδυνάμεις».
Εξειδικευμένη επιμόρφωση για Μαθηματικούς
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα πολλοί μαθηματικοί είναι ότι δεν μπορούν να βρουν εξειδικευμένη επιμόρφωση που να τους βοηθά να κάνουν πράξη όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω.
Οι περισσότερες επιμορφώσεις στην ΤΝ είναι γενικές και οι καθηγητές μαθηματικών χρειάζονται άλλη εκπαίδευση, πιο εξειδικευμένη, πιο πρακτική και πιο κοντά στις πραγματικές ανάγκες της τάξης.
Το Πανεπιστήμιο Πατρών όμως, ο πρώτος δημόσιος φορέας που σχεδίασε εξειδικευμένα προγράμματα ΤΝ για εκπαιδευτικούς, υλοποιεί το 1ο στην Ελλάδα εξ αποστάσεως και ασύγχρονο επιμορφωτικό πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης αποκλειστικά για καθηγητές Μαθηματικών.
- Εξειδίκευση ΜΟΝΟ για ΠΕ03: Όχι γενική ΤΝ, αλλά εφαρμογές στην άλγεβρα, γεωμετρία, μοντελοποίηση, αξιολόγηση.
- Μέγιστη μοριοδότηση έως 10 μόρια: Για διορισμούς, προσλήψεις και κρίσεις στελεχών.
- Πλήρως εξ αποστάσεως – πλήρως ασύγχρονο: Μελέτη όποτε θέλει ο εκπαιδευόμενος.
- Με διάρκεια 420 ώρες, 9 μήνες, 15 ECTS
- Με 36 εξειδικευμένες ενότητες.
Γιατί να το επιλέξει ένας Μαθηματικός;
- Θα γνωρίσει εργαλεία ΤΝ που εφαρμόζονται άμεσα στην τάξη
- Θα μάθει πώς να σχεδιάζει ασκήσεις, σενάρια, αξιολόγηση με AI
- Θα αποκτήσει πιστοποιητικό πρώτου επιπέδου πανεπιστημιακής εξειδίκευσης
- Θα αναβαθμίσει τη διδακτική του και το βιογραφικό του
- Θα γίνει πρωτοπόρος στον τομέα — πριν ακόμη εφαρμοστούν επίσημα AI-εργαλεία στα σχολεία
Εάν είσαι μαθηματικός και θέλεις να μπεις στον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης κάνε τώρα την εγγραφή σου πατώντας ΕΔΩ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Alfavita Newsroom