Πανελλαδικές εξετάσεις
INTIME NEWS/ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
«Aκατάλληλα και ξεπερασμένα τα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές/-τριες των ΕΠΑΛ»

Τον προβληματισμό της για τα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στον Τομέα Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού εκφράζει η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (ΕΤΕ).

«Στο εξεταζόμενο μάθημα “Ψηφιακά Συστήματα”, στο θέμα Γ2β, η λάθος προσέγγιση του θέματος Γ2, οδήγησε σε λάθος ενδεικτική απάντηση από την Κ.Ε.Π.Ε.» αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Η εξεταστέα ύλη και κατ’ επέκταση τα θέματα που τίθενται στους μαθητές/στις μαθήτριες είναι σε μεγάλο βαθμό ξεπερασμένα και δεν αντιστοιχούν στην τεχνολογική εξέλιξη και τις εφαρμογές της σημερινής εποχής» προσθέτει σε άλλο σημείο.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (ΕΤΕ):

Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Ε.Τ.Ε.), με τη λήξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα ΕΠΑ.Λ. έτους 2023, θέλει να εκφράσει τον προβληματισμό της για τα θέματα που ζητήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές/-τριες των ΕΠΑΛ,  που προέρχονται από τον Τομέα Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

Συγκεκριμένα:

Στο εξεταζόμενο μάθημα “Ψηφιακά Συστήματα”, στο θέμα Γ2β, η λάθος προσέγγιση του θέματος Γ2 , οδήγησε σε λάθος ενδεικτική απάντηση από την Κ.Ε.Π.Ε. .

Στο εξεταζόμενο μάθημα “Ηλεκτροτεχνία 2”, στο θέμα Β3δ, ζητήθηκε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν σε άσκηση, μαθηματικό τύπο (σελ. 460 του σχολικού βιβλίου), ο οποίος έχει τυπογραφικό λάθος και οδηγεί σε εσφαλμένο αποτέλεσμα. Για το συγκεκριμένο θέμα, θέλουμε να τονίσουμε ότι ο ίδιος μαθηματικός τύπος είχε ζητηθεί και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2009, τότε ως θέμα θεωρίας,  χωρίς από τότε να γίνει διόρθωσή του στο βιβλίο, ενώ φέτος ζητήθηκε η χρήση του σε άσκηση ενώ το αντίστοιχο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου δεν έχει ασκήσεις!

Στο εξεταζόμενο μάθημα “Ηλεκτρικές Μηχανές”, ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο (Μετασχηματιστές)  εξετάστηκε μ’ ένα μόνο θεωρητικό ερώτημα αξίας 3 μονάδων.

Η εξεταστέα ύλη και κατ’ επέκταση τα θέματα που τίθενται στους μαθητές/στις μαθήτριες είναι σε μεγάλο βαθμό ξεπερασμένα και δεν αντιστοιχούν στην τεχνολογική εξέλιξη και τις εφαρμογές της σημερινής εποχής.

Η Ε.Τ.Ε. θεωρεί ως βασική αιτία των παραπάνω προβλημάτων, τα οποία ευελπιστούμε να μην οδηγήσουν σε άδικη αξιολόγηση των υποψηφίων, τα ακατάλληλα και ξεπερασμένα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές/-τριες των ΕΠΑ.Λ. .  Βιβλία που γράφτηκαν το έτος 2000 για τα Τ.Ε.Ε., προοριζόμενα να εξυπηρετήσουν εκπαιδευτικές ανάγκες μιας άλλης εποχής και ενός άλλου σχολείου.

Η Ε.Τ.Ε. ζητά από τη νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, η οποία θα προκύψει μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου του 2023, να δώσει προτεραιότητα στην αναβάθμιση των ΕΠΑ.Λ., με την εφαρμογή νέων Προγραμμάτων Σπουδών, τη συγγραφή και διανομή σύγχρονων σχολικών συγγραμμάτων και τον εξοπλισμό των εργαστηρίων των Εργαστηριακών Κέντρων με σύγχρονο εξοπλισμό. Επίσης θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν τόσο τα κριτήρια σύστασης της Κ.ΕΠ.Ε. όσο και οι οδηγίες που δίνονται προς τα μέλη της.

Το Δ.Σ. της Ε.Τ.Ε.

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Τι φανερώνουν οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των βάσεων

Λάθος στα θέματα Φυσικής στις Πανελλήνιες 2025 (πάλι!)

Τα θέματα και οι λύσεις των Πανελληνίων εξετάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Πανελλήνιες 2025: Στατιστική — Όχι ένα, αλλά πέντε επαγγέλματα σε μία σχολή
Πανελλήνιες - Μηχανογραφικό 2025: Η Στατιστική ως «ελβετικός σουγιάς» σπουδών - Δεν υπόσχονται «κοινωνικό κύρος» όπως η Ιατρική ή η Νομική, ούτε...
Πανελλήνιες 2025: Στατιστική — Όχι ένα, αλλά πέντε επαγγέλματα σε μία σχολή