golearn-engl_970-250
ΑμεΑ
Προκλητική η αδιαφορία από το υπουργείο Παιδείας και η επίθεση Κόπτση προς τους εκπαιδευτικούς που είναι… απρόθυμοι να εργαστούν ως αναπληρωτές - Νομοθετική ρύθμιση ζητούν οι γονείς

Την αγωνία τους για τις ενδοσχολικές εξετάσεις, τις Πανελλήνιες 2022 και συνολικά την κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές που είναι ΑΜΕΑ ή ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες εκφράζουν με υπόμνημά τους οι Γονείς  Ειδικών Σχολείων και μαθητών ευπαθών ομάδων, τμημάτων τηλεκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.

Το σχετικό υπόμνημα υιοθετήθηκε από το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων του νομού το οποίο με τη σειρά του καλεί τη ΑΣΓΜΕ να πάρει σχετικές πρωτοβουλίες ανάδειξης του ζητήματος, στην κατεύθυνση επίλυσής του, καθώς είναι ένα πρόβλημα που εντοπίζεται πανελλαδικά.

Το ΥΠΑΙΘ να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση

Παράλληλα καλεί το Υπουργείο Παιδείας να πάρει άμεσα υπόψη του το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργείται στους συγκεκριμένους μαθητές και τις οικογένειές τους και να προβεί σε σχετική νομοθετική ρύθμιση τις επόμενες μέρες.

Γιγαντώθηκαν τα προβλήματα στην πανδημία

Στο υπόμνημα περιγράφονται γλαφυρά τα εμπόδια και οι δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν οι συγκεκριμένοι μαθητές. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για τις εκκλήσεις για πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας. Το φετινό παράδειγμα όπου τα διαδικτυακά τμήματα για τους μαθητές ευπαθών ομάδων άρχισαν να λειτουργούν στα τέλη του  Δεκέμβρη δείχνει τα κενά που έχουν δημιουργηθεί στους μαθητές που είναι ΑΜΕΑ ή ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Καταγγέλλουν επίθεση Κόπτση προς τους εκπαιδευτικούς

Σαν να μην έφτανε αυτό οι γονείς καταγγέλλουν ότι όταν διαμαρτυρηθήκαν στον Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ. Κόπτση για τη μεγάλη καθυστέρηση λειτουργίας των διαδικτυακών τμημάτων εκείνος δεν παρέλειψε να επιτεθεί στους εκπαιδευτικούς λέγοντας ότι το πρόβλημα οφείλεται στην… απροθυμία των εκπαιδευτικών να εργαστούν ως αναπληρωτές.

«Την  απάντηση αυτή την θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτη, όταν γνωρίζουμε ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι αδιόριστοι» σημειώνουν οι Γονείς  Ειδικών Σχολείων και μαθητών ευπαθών ομάδων, τμημάτων τηλεκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.

Τι ζητούν οι γονείς

Αυτό που ζητούν είναι να γίνει η προαγωγή των μαθητών με τον βαθμό των τετραμήνων και όχι με συμμετοχή στις ενδοσχολικές εξετάσεις. Επίσης να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Ειδικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και να δοθεί η δυνατότητα και στους μαθητές των ευπαθών ομάδων να εισαχθούν με το 5% στα ΑΕΙ.

Τέλος αφού το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στις εξετάσεις ζητούν επαρκή στελέχωση όλων των Ειδικών Σχολείων με μόνιμο προσωπικό, από την αρχή της σχολικής χρονιάς ώστε να μην χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα.

Με επιστολές βομβαρδίζουν το ΥΠΑΙΘ οι μαθητές

Οι γονείς δεν είναι οι μόνοι που εκφράζουν την αγωνία τους. Μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή ΑΜΕΑ στέλνουν επιστολές προς την υπουργό Παιδείας και θέτουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ζητώντας λύσεις και την εξέτασή τους διαδικτυακά όπως έγινε και η διεξαγωγή των μαθημάτων για τη συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών. Δείτε τις επιστολές που έχουν στείλει στο alfavita.gr οι μαθητές εδώ κι εδώ.

Το σχετικό Υπόμνημα

«Ως  γονείς μαθητών ΑΜΕΑ και μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (κυρίως ανοσοκατασταλμένοι) και παρακολουθούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας τμήματα τηλεκπαίδευσης  στα Γυμνάσια και τα Λύκεια των Ιωαννίνων, θέλουμε να σας κάνουμε γνωστά τα εξής ζητήματα:

1.    Τόσο την περασμένη σχολική χρονιά όσο και συνολικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, υπήρξαν εκ μέρους μας τηλεφωνικές και γραπτές (email)  επικοινωνίες   με το Υπουργείο Παιδείας , για τα πολύ σοβαρά αντικειμενικά και κοινά ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών μας. Ενώ υπήρχε παραδοχή της σοβαρότητας των ζητημάτων , δεχτήκαμε με μεγάλη μας λύπη , την αδιαφορία και την απόλυτη απαξίωση. Θέταμε επανειλημμένα αίτημα για την πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών μας καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και η Υπουργός Παιδείας  αντιμετώπιζε εμάς και τα παιδιά μας ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ήταν μεγάλες και τα τμήματα τηλεκπαίδευσης είτε δεν λειτουργούσαν καθόλου για μεγάλα χρονικά διαστήματα, είτε ήταν υποστελεχωμένα. Χαρακτηριστικό είναι το φετινό παράδειγμα όπου τα διαδικτυακά τμήματα για τους μαθητές ευπαθών ομάδων άρχισαν να λειτουργούν στα τέλη του  Δεκέμβρη. 

2.    Δεν λήφθηκε έγκαιρα υπόψη η κρισιμότητα της ιδιαίτερης κατάστασης της υγείας,  τόσο των μαθητών ΑΜΕΑ όσο και των ευπαθών μαθητών , οι οποίοι πολύ καθυστερημένα  εντάχθηκαν  ύστερα από σχετική γνωμοδότηση  των λοιμοξιολόγων στα διαδικτυακά τμήματα , προκειμένου να προστατευτεί η ζωή τους από τον  COVID - 19 .

3.    Όταν διαμαρτυρηθήκαμε στον Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ.Κόπτση για την μεγάλη καθυστέρηση λειτουργίας των διαδικτυακών τμημάτων, μας απάντησε ότι το πρόβλημα οφείλεται στην απροθυμία των εκπαιδευτικών να εργαστούν ως αναπληρωτές. Την  απάντηση αυτή την θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτη, όταν γνωρίζουμε ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι αδιόριστοι.

4.    Όσον αφορά τα Ειδικά Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα τελευταία 2 χρόνια λειτούργησαν με  τεράστιες ελλείψεις καθηγητών τόσο στα δια ζώσης όσο και στα διαδικτυακά τμήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι, τόσο για το σχολικό έτος 2021-22, όσο και για το προηγούμενο 2020-21, το πλήρες σχολικό πρόγραμμα ξεκίνησε στις αρχές Μαρτίου.   Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν να χαθούν αμέτρητες ώρες μαθημάτων και κάποια παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας να έχουν δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά.

Με βάση τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι οι μαθητές ΑΜΕΑ και αυτοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες είναι αδύνατο να συμμετέχουν στις Ενδοσχολικές Εξετάσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με ίσους όρους με τους υπόλοιπους μαθητές. Επιπλέον η εμμονή του Υπουργείου Παιδείας  να εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων ακόμη και στα Ειδικά Σχολεία, καθιστά απαγορευτική την πρόσβαση όλων των παραπάνω μαθητών της Γ’ Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 
Τέλος, θεωρούμε αδιανόητο να δίνεται – ορθώς - η δυνατότητα σε παιδιά με δυσλεξία να συμμετέχουν σε εξετάσεις με προφορική εξέταση, ενώ παράλληλα στα παιδιά ΑΜΕΑ να μην δίνεται αυτή η δυνατότητα και να υποχρεώνονται να εξεταστούν μόνο γραπτά .

Για τους λόγους αυτούς αιτούμαστε από την Ένωση Γονέων να στηρίξει στον αγώνα μας και να  απαιτήσει από το  Υπουργείο Παιδείας την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας, παίρνοντας πρωτοβουλίες ανάδειξής τους .


Απαιτούμε:

•    Κανένας μαθητής Ειδικού Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  ή/και ανήκων  στις ευπαθείς ομάδες (δηλ. οι συμμετέχοντες στα διαδικτυακά τμήματα) να μην χάσει την προαγωγή στην επόμενη τάξη. Η προαγωγή τους να γίνει με τον βαθμό των τετραμήνων και όχι με συμμετοχή στις ενδοσχολικές εξετάσεις.

•    Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Ειδικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

•    Να δοθεί η δυνατότητα και στους μαθητές των ευπαθών ομάδων να εισαχθούν με το 5% στα ΑΕΙ.

•    Επαρκής στελέχωση όλων των Ειδικών Σχολείων με μόνιμο προσωπικό, από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Ούτε μια διδακτική ώρα χαμένη για τα παιδιά μας.»

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2022: Δείτε τις βάσεις εισαγωγής σε όλα τα τμήματα

Σπούδασε Νομική, Φαρμακευτική ή Ιατρική στο μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της Κύπρου

Έκτακτο επίδομα σε 80000 ανέργους - Προλάβετε τις αιτήσεις - Εκδήλωση ενδιαφέροντος εδώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Κλιματική αλλαγή: Η Μεσόγειος «φλέγεται», ξενικά είδη έρχονται
Υπερθέρμανση εναντίον οικοσυστήματος. Η επέλαση θαλάσσιων οργανισμών, προσαρμοσμένων στις υψηλές θερμοκρασίες, οδηγεί στην ερημοποίηση ολόκληρων...
Κλιματική αλλαγή: Η Μεσόγειος «φλέγεται», ξενικά είδη έρχονται