Να προβεί άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου οι απόφοιτοι που θα συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του έτους 2022 να εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν διδαχθεί ζητά με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Νίκος Φίλης.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, χαρακτηρίζει κατάφωρη αδικία την εξέταση των υποψηφίων στο μάθημα των Λατινικών που δεν έχουν διδαχθεί, προσθέτοντας πως «το υπουργείο Παιδείας λειτουργώντας αυταρχικά και εκδικητικά σε βάρος νέων παιδιών, σε μια περίοδο μάλιστα που οι μαθητές έχουν ανάγκη ψυχοκοινωνικής υποστήριξης λόγω των επιπτώσεων της διετούς πια τηλεκπαίδευσης,δεν μεριμνά ώστε οι απόφοιτοι του 2021 να εξεταστούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2022 στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν, άλλωστε, διδαχθεί».
Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή:
Οι ρυθμίσεις που έχουν λάβει χώρα τα δύο τελευταία χρόνια από την Κυβέρνηση της ΝΔ στο χώρο της εκπαίδευσης αποτελούν, μεταξύ άλλων, βαρύ χτύπημα στο Δημόσιο Σχολείο. Του εξοβελισμού των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών από το ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων του Λυκείου, στον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ αντιτέθηκε σφόδρα, έπεται η κατάφωρη αδικία σε βάρος των υποψηφίων που συμμετείχαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του έτους 2021 και εξετάστηκαν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας.
Συγκεκριμένα, όσοι εκ των ανωτέρω υποψηφίων θα συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του έτους 2022 θα εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών, το οποίο όμως δεν έχουν διδαχθεί. Το Υπουργείο Παιδείας λειτουργώντας αυταρχικά και εκδικητικά σε βάρος νέων παιδιών, σε μια περίοδο μάλιστα που οι μαθητές έχουν ανάγκη ψυχοκοινωνικής υποστήριξης λόγω των επιπτώσεων της διετούς πια τηλεκπαίδευσης, δεν μεριμνά ώστε οι απόφοιτοι του 2021 να εξεταστούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2022 στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν, άλλωστε, διδαχθεί.
Η προκείμενη επιλογή του Υπουργείου Παιδείας συνιστά κατάφωρη αδικία σε βάρος των «παλαιών» αποφοίτων και αντίκειται (α) στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθώς οι προκείμενοι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο νέο για αυτούς μάθημα των Λατινικών, ήτοι σε ένα απαιτητικό και άγνωστο αντικείμενο δυο διδακτικών χρόνων που χρειάζεται συστηματική διδασκαλία και που δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο και το οποίο οι συνυποψήφιοι τους το διδάσκονται ήδη από πέρυσι (β) στο άρθρο 16 Σ. και στο θεμελιώδες δικαίωμα των πολιτών να απολαμβάνουν δωρεάν εκπαίδευση, καθώς οι προκείμενοι απόφοιτοι – υποψήφιοι εξωθούνται στα ιδιωτικά φροντιστήρια και οι οικογένειες τους επωμίζονται αναγκαστικά ένα μεγάλο οικονομικό βάρος.
Τόσο από παιδαγωγική όσο και ηθική άποψη είναι παράλογο οι απόφοιτοι να υποχρεώνονται να μελετήσουν και να εξεταστούν σε ένα αντικείμενο που δεν το διδάχτηκαν, ενώ οι εκάστοτε εισαγωγικές εξετάσεις είναι προέκταση της σχολικής διδασκαλίας και τα θέματα των εξετάσεων τίθενται προς επιβεβαίωση της αποτελεσματικότητάς της. Επιπλέον σε αντίστοιχη κατά το παρελθόν αλλαγή στο σύστημα των εξετάσεων οι υποψήφιοι έδωσαν Λατινικά και όχι Κοινωνιολογία προκειμένου τα νέα παιδιά να μην επωμιστούν άδικα την αλλαγή της κρατικής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός: Προτίθεται να προβεί άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου οι απόφοιτοι που θα συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του έτους 2022 να εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν διδαχθεί;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη