ΕΒΕ στα Εσπερινά: Ποιος είπε ότι εργαζόμενοι μαθητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα ΑΕΙ;
«Κοινωνική πολιτική δεν αποτελεί εν γένει η απαξίωσή τους και η εκ των προτέρων θεώρηση ότι οι εργαζόμενοι αυτοί μαθητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας. Κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί την ακαδημαϊκή συνέχεια και την προοπτική ενός εισακτέου μόνο από την βαθμολογική του επίδοση» - Επιστολή μαθήτριας Εσπερινού Λυκείου για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Με αφορμή τα όσα ελέχθησαν κατά τη διάρκεια της εκτενέστατης συζήτησης για το νομοσχέδιο και θέματα παιδείας, θα ήθελα να καταστήσω σαφές ότι κοινωνική πολιτική συνιστά τη συλλογική προσπάθεια της κοινωνίας για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων και την ικανοποίηση των ανθρώπινων αναγκών. Αυτό επιχειρείται μέσω θεσμικών – ρυθμιστικών παρεμβάσεων και πολιτικών αναδιανομής με στόχο την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Όσον αφορά τα Εσπερινά Λύκεια, κοινωνική πολιτική δεν αποτελεί εν γένει η απαξίωσή τους και η εκ των προτέρων θεώρηση ότι οι εργαζόμενοι αυτοί μαθητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας. Κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί την ακαδημαϊκή συνέχεια και την προοπτική ενός εισακτέου μόνο από την βαθμολογική του επίδοση κατά την εισαγωγή του στη σχολή.

Κοινωνική πολιτική δεν είναι η εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων – σκοπιμοτήτων. Με αυτόν τον τρόπο, η μόρφωση μετατρέπεται από καθολικό δικαίωμα σε προνόμιο εκείνων που έχουν την οικονομική δυνατότητα να το εξασφαλίσουν. Κοινωνική πολιτική δεν είναι η εχθρότητα που επιδεικνύει με συστηματικό τρόπο η κυβέρνηση προς τους μαθητές. Η Παιδεία είναι ένα βασικό κοινωνικό δικαίωμα, αλλά ταυτόχρονα και ένα ζήτημα Δημοκρατίας, αφού μέσω αυτής, δημιουργούνται πολίτες ελευθερόφρονες και υπερασπιστές της Δημοκρατίας.

Χωρίς να μακρηγορώ, αυτή δεν είναι μια συνήθης κριτική προς την κυβέρνηση, πέραν των άλλων, των ιδεολογικών, των πολιτικών διαφορών, είναι κριτική περί υπεράσπισης των οικονομικά ασθενέστερων τμημάτων του πληθυσμού. Δεν είναι, λοιπόν, αλήθεια ότι η κυβέρνηση αγωνίζεται για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, όταν φιμώνει κάθε αντίθετη άποψη.

Θα ήταν θεμιτό να μην αντιμετωπίζονται οι πολίτες σαν μια αμόρφωτη μάζα, ως αδαή πλειοψηφία, αλλά σαν αυτό που τους αρμόζει, πολίτες μορφωμένοι, με γνώση, σε μια κοινωνία που εξασφαλίζει τις αρχές της ισονομίας, της ισοπολιτείας, της ισηγορίας, της ισοτιμίας όλων των μελών της. Καταλήγοντας θέλω να τονίσω ότι θεωρώ απαράδεκτο να επιτρέπεται σε μια ολιγάριθμη ομάδα που αυτοχρίζεται ισχυρή (με βάση κυρίως οικονομικά ή κριτήρια κοινωνικής θέσης) να επιβάλλει τη θέλησή της και τις αρχές της στην πλειοψηφία. Μια τέτοια αντίληψη του δικαίου αντιβαίνει στις θεμελειώδεις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, απηχεί σε εποχές βαρβαρότητας. Παγιώνει τις ανισότητες, δεσμεύει τις ελευθερίες, ευνοεί την ανάπτυξη μόνο ορισμένων κατηγοριών πολιτών. Αυτό δεν λέγεται κοινωνική πολιτική, αλλά θεσμοθέτηση και νομιμοποίηση της αδικίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»