Εμβολιασμοί εκπαιδευτικών: Πόσοι έχουν κάνει το εμβόλιο
George Vitsaras / SOOC
Γιατί η υπουργό Παιδείας δε βάζει την ίδια «ελάχιστη βάση εισαγωγής» και για τις σπουδές σε κολέγια του ίδιου αντικειμένου;

Επιμένει στην ελάχιστη βάση εισαγωγής η Κεραμέως, μέσα σε μια χρονιά σαν τη φετινή. Πατάει στο πραγματικό και αυταπόδεικτο ξεχείλωμα, που προέκυψε από την εισαγωγή στα ΑΕΙ με βαθμό 3! Λέει χαρακτηριστικά: «Τόσα χρόνια μπορούσε να εισάγεται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιος που είχε βαθμό 1 και 2 στα 20. Μία τέτοια πρακτική είχε ως αποτέλεσμα την παραπλάνηση των ίδιων των φοιτητών καθώς τους ωθούσε σε ένα δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης, τον εμπαιγμό των συμφοιτητών τους που μετά από μεγάλο κόπο πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους, αλλά και των φορολογουμένων που πλήρωναν για φοιτητές που δεν πληρούσαν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις».

Σωστά είναι αυτά, αλλά πρόκειται για τη μισή αλήθεια και την δόλια απόκρυψη της άλλης μισής. Η άλλη μισή είναι ότι εξισώνοντας τα ιδιωτικά κολέγια με τα ΑΕΙ, όλοι αυτοί που λόγω βάσης δε θα μπαίνουν στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα σπουδάζουν, αν έχουν χρήματα, το ίδιο επάγγελμα, με τους ίδιους χαμηλότατους βαθμούς στους ιδιώτες, πληρώνοντας αδρά. Γιατί δε βάζει την ίδια βάση εισαγωγής και για σπουδές σε κολέγια του ίδιου αντικειμένου;

Έτσι πρόκειται ουσιαστικά για μια κίνηση εκ του πονηρού, που όχι μόνο δε λύνει το πρόβλημα, αλλά αντίθετα το μεγεθύνει. Ο φοιτητής που έμπαινε στο Μαθηματικό με 3, το πιθανότερο είναι ότι δε θα τελείωνε, εκτός αν έκανε μια τεράστια προσπάθεια και με πλήρη αλλαγή νοοτροπίας. Όταν τώρα ο ίδιος φοιτητής εισαχθεί σε κολέγιο, που για πρώτη φορά η Κεραμέως εξίσωσε με το Δημόσιο ΑΕΙ, είναι σαφώς πιθανότερο ότι αν πληρώνει τα δίδακτρα του, θα τελειώσει, χωρίς να πληροί ούτε κατά προσέγγιση τις απαραίτητες προυποθέσεις, για να γίνει Μαθηματικός!

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εισαγωγή στα ΑΕΙ «τουριστών» είναι λάθος , μόνο κακό κάνει στη σοβαρότητα Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και παιδαγωγικά είναι λανθασμένη καθώς παραμυθιάζει τους μαθητές της ήσσονος προσπάθειας. Όσοι επικαλούνται τη στέρηση ευκαιριών για σπουδές, ζουν μάλλον σε παράλληλο σύμπαν. Οι μαθητές που εισάγονται με τόσο χαμηλούς βαθμούς, έχουν εμφατικά γευτεί την επιείκεια της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συχνά μέχρι βαθμού απόλυτης ισοπέδωσης του επιπέδου του σχολείου. Επιπλέον δεν τους στερείται καμμία ευκαιρία, καθώς μπορούν να διαβάσουν και να ξαναδώσουν την επόμενη χρονιά. Η θεωρία ότι δεν δίνονται ίσες ευκαιρίες επειδή ο μαθητής του 3 δε θα μπει σε ΑΕΙ, είναι κατά τη γνώμη μου καταγέλαστη.

Όμως η απαραίτητη εισαγωγή βάσης έχει αξία μόνο αν συνοδευτεί από αναβάθμιση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ιδιαίτερα της τεχνολογικής των ΕΠΑΛ) και πάντως σίγουρα όχι αν συνοδευτεί από την εξίσωση των κολεγίων με τα ΑΕΙ.

Ως εκπαιδευτικοί πρέπει να αγωνιστούμε για την άνοδο του μορφωτικού επιπέδου των αποφοίτων του σχολείου. Αυτό είναι το μείζον και όχι το να εισάγονται όλοι στο Πανεπιστήμιο, ανεξαρτήτως  προσπάθειας. Εκεί πρέπει να εστιάσουμε οι εκπαιδευτικοί και τα σωματεία μας και όχι στη δήθεν προστασία στη μόρφωση, ανθρώπων που δε θέλουν για χρόνια να ανοίξουν βιβλίο. Για πολλές δεκαετίες εκατομμύρια άνθρωποι που δε σπούδασαν, είχαν απολύτως επιτυχημένη επαγγελματική και κοινωνική ζωή και συχνά πολύ καλύτερο μορφωτικό επίπεδο από κάποιους σημερινούς φοιτητές. Η «αντίσταση» που εν πολλοίς τα σωματεία μας προβάλλουν με την απαίτηση εισαγωγής όλων στα Πανεπιστήμια, μόνο πάσα δίνει σε νεοφιλελεύθερες πολιτικές τύπου Κεραμέως, ώστε να εμφανίζονται ως εκσυγχρονιστικές. Το πρόβλημα είναι γιατί πολλοί μαθητές γράφουν 3 και 4, όχι γιατί δεν εισάγονται με αυτό στο Πανεπιστήμιο!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση