Επιστολή: Γιατί είναι κατάφωρη η αδικία απέναντι στους υποψηφίους του 3ου πεδίου με το παλαιό σύστημα
Νέα επιστολή υποψήφιας του 3ου πεδίου που διαγωνίστηκε με το παλαιό σύστημα

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Νίκη Κεραμέως,

Τα λάθη είναι ανθρώπινα και είναι φυσιολογικό να γίνονται ακόμη και από άτομα όπως εσείς και οι συνεργάτες σας στο Υπουργείο Παιδείας. Αυτό που, όμως, είναι αδικαιολόγητο να συμβαίνει εν έτει 2020 σε ένα ευρωπαϊκό κράτος είναι να αμελείται η διόρθωση σφαλμάτων που υπονομεύουν το ακαδημαϊκό μέλλον των νέων. Ως απόφοιτη υποψήφια του 3ου πεδίου με το παλαιό σύστημα στις πανελλαδικές εξετάσεις 2020 αισθάνομαι έντονη ανάγκη να αναδείξω την κατάφωρη αδικία εις βάρος της κατηγορίας υποψηφίων στην οποία ανήκω και να αναζητήσω την αρωγή σας στο ζήτημα.

Τον Σεπτέμβριο αρκετοί περσινοί υποψήφιοι αποφασίσαμε να δώσουμε μια δεύτερη ευκαιρία στους εαυτούς μας συμμετέχοντας στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις με το παλαιό σύστημα και να κυνηγήσουμε τα όνειρά μας, τα οποία πολλοί από μας βλέπουμε να “γκρεμίζονται” από μία αντιδημοκρατική απόφαση του Υπουργείου. Η επιλογή του συγκεκριμένου συστήματος στηρίχθηκε στην αλλαγή της ύλης και του τρόπου εξέτασης της Νεοελληνικής Γλώσσας και στην πίστη στην αξιοκρατία και την ισότητα ευκαιριών που θεμελιώνουν το δημοκρατικό πολίτευμα, όπως μαθαίνουμε από μικρή ηλικία. Μάλιστα όταν το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε στις 30/10/2019 τον Νόμο 4365 στο ΦΕΚ 167 τ.Α΄/30.10.2019 σύμφωνα με τον οποίο «θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς», νιώσαμε πώς η απόφαση μας θα δικαιωθεί.

Ερχόμαστε στο σήμερα και συνειδητοποιούμε πως μετά την μάχη των πανελλαδικών, εμείς οι υποψήφιοι των Σπουδών Υγείας με το παλαιό, έχουμε μία ακόμη μάχη, αυτή την φορά απέναντι στο σύστημα και την αδικία. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση μάς αναλογεί το 9,51% των συνολικών θέσεων του τρίτου πεδίου κι αυτό προκύπτει από το γεγονός πώς το σύνολο των υποψηφίων με το παλαιό σύστημα (από όλα τα πεδία) αποτελεί το 9,51% των συνολικών υποψηφίων. Ποιό είναι το πρόβλημα λοιπόν; Ας δούμε τους αριθμούς για τα παιδιά που επέλεξαν βιολογία ως μάθημα κατεύθυνσης. Με βάση τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού και συνεπώς δύνανται να εισαχθούν σε σχολές των Επιστημών Υγείας και Ζωής (3ο επιστημονικό πεδίο) είναι:

Παλαιό Σύστημα: 2.233 Νέο Σύστημα: 10.982

Σύνολο: 13.215

 

Άρα το ποσοστό των υποψηφίων για το 3ο επιστημονικό πεδίο με το κάθε σύστημα που θα πρέπει να αποδοθεί είναι:

Παλαιό Σύστημα: 2.233 / 13.215 = 16,9%

Νέο Σύστημα: 10.982 / 13.215 = 83,1%

 

Μάλιστα κάνοντας κάποιες πράξεις

(Θέσεις που πρέπει να δοθούν - Θέσεις που δίνονται) x 100% / Θέσεις που δίνονται , άρα

(16,9%-9,51%)x100%/ 9,51% βγάζουμε περίπου 77,7%, δηλαδή οι θέσεις που δικαιούμαστε είναι 77,7% περισσότερες από αυτές που διεκδικούμε!!! Αντιλαμβάνεστε το μέγεθος της αδικίας;

Και ίσως για κάποιες σχολές αυτό να σημαίνει μόνο 5 παραπάνω θέσεις στους υποψηφίους του 3ου πεδίου με το παλιό, όμως αποτελούμε σχετικά μικρό δείγμα και αυτές οι θέσεις θα είναι η σωτηρία μας. Για παράδειγμα, η Ιατρική Αθηνών με το ποσοστό 9,51% δίνει σε μας 16 θέσεις, όμως με το ποσοστό 16,9% θα μας δίνει 27-28 θέσεις!!! Στην περίπτωση που δεν σας έπεισα, αν αντίστοιχη αδικία γινόταν στο νέο σύστημα, τα παιδιά θα στερούνταν θέσεις της κλίμακας των δεκάδων χιλιάδων!!!

Προφανώς αν μπορούσαμε να προβλέψουμε αυτήν την κατάσταση θα είχαμε επιλέξει εξαρχής το νέο σύστημα από τον Σεπτέμβριο. Μάλιστα, εξετάζοντας πιο προσεκτικά τα στατιστικά του Υπουργείου, βλέπουμε πως στο 2ο και 4ο πεδίο οι υποψήφιοι με το παλαιό ευνοούνται σε βάρος των υποψηφίων με το νέο σύστημα. Σε καμία περίπτωση όμως η αδικία αυτή δεν συγκρίνεται με εκείνη που παρουσίασα προηγουμένως.

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας , θα εθελοτυφλήσετε απέναντι σε μια άδικη απόφαση σε βάρος της νεολαίας, των μελλοντικών επιστημόνων αυτής της χώρας; Πρόκειται για αλλοίωση την αξιοκρατίας και την αξιοπιστίας της πολυπόθητης εισαγωγής στην τριτοβάθμια και την διάλυση των ονείρων πολλών υποψηφίων. Υπάρχει ακόμα χρόνος να κινηθείτε με σύνεση και να διορθώσετε το πρόβλημα, πριν να είναι πλέον αργά. Θα επιλέξετε να είστε συνένοχη σε αυτό το “έγκλημα” ή να το καταπολεμήσετε με την τόλμη που σας διακρίνει όπως τόσες άλλες φορές;

 

Με εκτίμηση,                                                                                                                                                              

Β.Ψ.,                                                                                                                                                                                                                   

 μία υποψήφια του παλαιού συστήματος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies panelladikes
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
Πανελλήνιες - Πανελλαδικές 2024: Πόσο μετράει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Μάϊου 
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
foto_education_pencils_molivia.jpg
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ
Το παρακάτω είναι εισήγηση στην εκδήλωση της Ένωσης Φιλολόγων Ν. Ηρακλείου με θέμα «Η διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στο Λύκειο»
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ
nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις