Επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με το ποσοστό 3ου Επιστημονικού Πεδίου
Επιστολή μαθήτριας

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Ούσα απόφοιτη γενικού λυκείου, διαγωνιζόμενη εκ νέου στις πανελλήνιες εξετάσεις τη φετινή χρονιά, θα επιθυμούσα να εκθέσω ορισμένους προβληματισμούς που εγείρει το ζήτημα του εσφαλμένου ποσοστού εισαγωγής των αποφοίτων του 3ου επιστημονικού πεδίου στις πανεπιστημιακές σχολές. Όπως πολύ συχνά γίνεται λόγος τις τελευταίες ημέρες, επικρατεί η άποψη πως ο υπολογισμός του διαβόητου ποσοστού 9,51% έχει πραγματοποιηθεί πρόχειρα και εν τέλει λανθασμένα, γεγονός που αναντίρρητα δημιουργεί τόσο αντιδράσεις εκ μέρους των εξεταζόμενων και άλλων πολιτών, όσο και δυσκολίες για την εισαγωγή στις σχολές που για δεύτερη χρονιά τόσοι υποψήφιοι πάλεψαν.

Ο υπολογισμός ενός ολικού ποσοστού εισαγωγής των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι σαφώς μια εύκολη και βολική λύση, ωστόσο το ποσοστό αυτό όφειλε να διαμορφωθεί με βάση τον αριθμό των υποψηφίων σε κάθε επιστημονικό πεδίο ξεχωριστά. Έχει λεχθεί πολλάκις πως οι διαγωνιζόμενοι των υπόλοιπων επιστημονικών πεδίων διεκδικούν μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό που τους αναλογεί σχετικά με τον αριθμό τους και δεν έχω σκοπό να μακροσκελήσω πάνω σε αυτό, διότι κανένα θέμα εμπάθειας δεν τίθεται, μολαταύτα θεωρώ πως η διαμόρφωση διαφορετικού ποσοστού ή η ένταξη επιπλέον αποφοίτων στις σχολές θα αποτελέσουν εξυγιαντικές λύσεις για την αστοχία που «αφήνει εκτός» πολλούς εξεταζόμενους με υψηλή βαθμολογία, η οποία αποκτήθηκε με πολύ κόπο και αγώνα.

Οφείλουμε ακόμη να συμπληρώσουμε πως η αδικία γίνεται κατάφορη και από την απόδοση στους εξεταζόμενους αποφοίτους μικρότερου ποσοστού εισαγωγής στις σχολές από αυτούς που δεν έδωσαν εξετάσεις και υποβάλλουν απευθείας μηχανογραφικό (10% των θέσεων), καθώς δεν αναγνωρίζονται ισάξια η εντατική μελέτη των πρώτων όλη αυτή τη χρονιά και η υποβολή στη διαδικασία των ψυχοφθόρων και ανατρεπτικών εξετάσεων.

Συνοψίζοντας, αν θέλετε κυρία Υπουργέ και εσείς ιθύνοντες φορείς να αποδίδετε αξιοκρατία και ισότητα στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων, οφείλετε να μεριμνάτε εξίσου για όλα τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία και να διαμορφώνετε κριτήρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανταποκρίνονται στις ρεαλιστικές ανάγκες κάθε κατηγορίας ξεχωριστά.

 

Με σεβασμό,

Α. Μ.   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βίαιος καυγάς
Ρατσιστική επίθεση σε μετανάστη εργάτη από μπράβους του εργοδότη - Φέρεται να βασανίστηκε και να μαχαιρώθηκε
Aπαράδεκτο και νοσηρό περιστατικό εργοδοτικής και ρατσιστικής βίας
Ρατσιστική επίθεση σε μετανάστη εργάτη από μπράβους του εργοδότη - Φέρεται να βασανίστηκε και να μαχαιρώθηκε
sintaksei.jpeg
Συντάξεις: Τι συμφέρει με τα πλασματικά έτη – Οι προϋποθέσεις, το κόστος και τα οφέλη [Πίνακες]
Συντάξεις: Η εξαγορά πλασματικών ετών αποτελεί το «κλειδί» για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και τη μείωση του ορίου ηλικίας, έως και επτά...
Συντάξεις: Τι συμφέρει με τα πλασματικά έτη – Οι προϋποθέσεις, το κόστος και τα οφέλη [Πίνακες]
βιβ
Τα νέα προγράμματα σπουδών σε σταυροδρόμι: Μεταρρύθμιση ή εκπαιδευτική στασιμότητα;

Η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο παρόν κείμενο, προσεγγίζει κριτικά τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, αναγνωρίζοντας...

Τα νέα προγράμματα σπουδών σε σταυροδρόμι: Μεταρρύθμιση ή εκπαιδευτική στασιμότητα;