Προβληματισμοί σχετικά με τη διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων
Επιστολή μαθήτριας Γ' Λυκείου στο alfavita.gr

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Ουσα μαθήτρια της Τρίτης λυκείου και με αφορμή την επιστολή που πρόσφατα λάβατε από μια συμμαθήτρια μας ,θα ήθελα να σας εκφράσω και εγώ τη άποψή μου για το πολύ σοβαρό θέμα της πανδημίας που απειλει τη χώρα μας ,αλλά κυρίως για το υψίστης σημασίας για εμάς τους τελειόφοιτους θέμα ,των πανελληνίων εξετάσεων .

Σεβόμαστε απόλυτα τις προσπάθειες της κυβέρνησης  για προστασία όλων των πολιτών και σας ευχαριστούμε που ολημερίς μεριμνάτε για την ελαχιστοποίηση της παρουσίας του ιού στη χώρα ,αλλά όπως είναι φυσικό ,νοιαζόμαστε και για το μέλλον μας ,το οποίο παρουσιάζεται ιδιαίτερα αβέβαιο αυτή τη στιγμή .

Από την αρχή λοιπόν της δύσκολης αυτής δοκιμασίας των πανελληνίων ,οι μαθητές ,δεν σταθήκαμε ιδιαίτερα ευνοημένοι .Δεν γνωρίζαμε ποιο σύστημα θα ισχύσει για την εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ,δεν γνωρίζαμε σε ποια μαθήματα θα εξεταστούμε( αναφέρομαι στη θεωρητική κατεύθυνση )και έτσι,σε μια περίοδο που η προετοιμασία μας θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει ,βρεθήκαμε "χαμένοι" και μπορώ να πω και θυμωμένοι ,περιμένοντας τις εξελίξεις .

Οι εξελίξεις αυτές ,δεν φάνηκαν ιδιαίτερα ευχάριστες για εμάς ,καθώς η ύλη μας αυξήθηκε δραματικά ,ο τρόπος εξέτασης κάποιων μαθημάτων άλλαξε ριζικά και κυρίως ,στη θεωρητική κατεύθυνση το μάθημα των λατινικών αφαιρέθηκε από τα εξεταζόμενα μαθήματα και αντικαταστάθηκε από αυτό της κοινωνιολογίας ,η διδασκαλία και εξέταση του οποίου θα πραγματοποιούταν μέσω βιβλίου γενικής παιδείας .Αλλαγές σημειώθηκαν και στα υπόλοιπα μαθήματα,ακυρώνοντας έτσι τους γνωστούς τρόπους εξέτασης και υποβάλλοντας τα παιδιά να συνηθίσουν σε ένα τελείως διαφορετικό τρόπο διδαχής και εξέτασης .

Το άγχος ,η αβεβαιότητα ,η ανησυχία ,ο θυμός και η απογοήτευση ,είναι συναισθήματα που μπορούν να εκφράσουν τη συναισθηματική κατάσταση όλων μας καθ’ολη τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού ,συναισθήματα τα οποία η κυβέρνηση υποσχέθηκε να μετριάσει ,μειώνοντας την ύλη των μαθημάτων .Τελικα, η υπόσχεση αυτή αποδείχτηκε ανεπρακης καθώς η ύλη μειώθηκε ελάχιστα ,έως και ασήμαντα ,πράγμα που είχε έως αποτέλεσμα όχι τον εφησυχασμό των μαθητών ,αλλά την εξαγρίωση τους και τη ραγδαία αύξηση του άγχους τους .

 

Παρ’ολα αυτά ,συμβιβαστήκαμε και δεσμευτήκαμε στους τους εαυτούς μας πως θα προσπαθήσουμε και θα αγωνιστούμε για να κατακτήσουμε τους στόχους μας ,να πραγματοποιήσουμε τα όνειρα μας.Οι επόμενοι μήνες ήταν δύσκολοι ,καθώς οι υποχρεώσεις αυξάνονταν όλο και περισσότερο ,ο ελεύθερος χρόνος μειωνόταν,αλλά οδηγίες για όλες αυτές τις αλλαγές δεν εμφανίζονταν .

 

Ας έρθουμε όμως στο σήμερα ,στις μέρες που η καταστροφική πανδημία του Κορονοϊού ,εμφανίστηκε στον κόσμο ,αναγκάζοντας μας να ζήσουμε καταστάσεις που ποτέ δεν θα φανταζόμασταν πως θα αντιμετωπίζαμε .Μια από αυτές ,είναι και η αποχή μας από το σχολικό περιβάλλον για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ,κατάσταση που για ορισμένους είναι ευχάριστη ,όχι όμως για εμάς .Ανικανοι πλέον να παρακολουθήσουμε τα μαθήματα στο σχολείο ,παραμένουμε σπίτι ,αξιοποιώντας τον ελεύθερο χρόνο που μας δίνεται και περιμένοντας για άλλη μια φορά Τις εξελίξεις και τις αποφάσεις τις κυβέρνησης . 

Κι όμως,έναν ακριβώς μήνα μετά την ανακήρυξης της χώρας σε κατάσταση «καραντίνας» ,δεν γνωρίζουμε πως θα προχωρήσει η διαδικασία των πανελληνίων στο επόμενο διάστημα ,γνωρίζοντας μόνο πως επρόκειτο να μειωθεί η ύλη για ακόμα μια φορά και πως οι Πανελλαδικές δεν πρόκειται να μην πραγματοποιηθούν .Ένα μήνα μετα το κλείσιμο των σχολείων ,αγνοείται ακόμα η ημερομηνία σύμφωνα με την οποία θα διεξαχθούν οι εξετάσεις και η ύλη στην οποία οι μαθητές θα εξεταστούν .Και σας ρωτώ ,με όλο το σεβασμό ,κυρία υπουργέ ·είναι δίκαιο να υφίστανται οι μαθητές αυτή την ψυχική οδύνη ;Είναι δίκιο να νιώθουμε πως το μέλλον μας είναι κρεμασμένο από μια κλωστή ,έτοιμη να κοπεί ;Εάν εσείς η ίδια βρισκόσασταν σε αντίστοιχη θέση ,θα σας άρεσε να νιώθετε πειραματόζωο ,έρμαιο στα χέρια της κυβέρνησης ,ανίκανη να αντιδράσετε και να διαμορφώσετε τη ζωή σας όπως σας αξίζει ;

Ο κόσμος μας υφίσταται μια πρωτοφανή ανθρώπινη τραγωδία ,την οποία φυσικά η κάθε κυβέρνηση αντιμετωπίζει με τον τρόπο που εκείνη θεωρεί κατάλληλο και ορθό .Η κυβέρνηση κάποιων χωρών λοιπόν ,συγκεκριμένα της Γαλλίας και της Αγγλίας ,αποφάσισαν να αποσυμφορήσουν τους μαθητές από το άγχος και την αγωνία που τους διατρέχει ,ακυρώνοντας τις εθνικές εξετάσεις ,δίνοντας τους τη δυνατότητα να εισαχθούν στις πανεπιστημιακές σχολές  με βάση τον μέσο όρο τους και την εγγύηση των καθηγητών τους.Δεν νομίζετε πως κάτι τέτοιο θα άξιζε και σε εμάς ;Όχι μόνο για τις αλλαγές που πραγματοποιούνται τη δεδομένη χρονική στιγμή ,αλλά και για όλη την ψυχολογική φθορά που υποστήκαμε καθ’ολη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς .Αυτός ,κατά τη γνώμη μου θα ήταν ο καλύτερος τρόπος να επανορθώσετε για όλη την ταραχή που έχει δημιουργηθεί .

 

Με εκτίμηση ,

                                 η μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Κω,

                              Παπαχαραλαμπους Ευσταθία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Λεωφορείο ΚΤΕΛ
Καστοριά: Υπάλληλος ΚΤΕΛ αρνήθηκε να δεχθεί ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα  φοιτητή
Παρότι τα ψηφιακά έγγραφα της εφαρμογής Gov.gr Wallet είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα
Καστοριά: Υπάλληλος ΚΤΕΛ αρνήθηκε να δεχθεί ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα  φοιτητή