μαθήτρια υπολογιστής βιβλιοθήκη σχολείο
Επιστολή από μαθήτρια της Β' Λυκείου για τα προβλήματα που προκύπτουν στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στις πανελλαδικές εξετάσεις

Πληθαίνουν οι επιστολές μαθητών Λυκείου που εκφράζουν την αγωνία τους για τις εξετάσεις και για την εκπαίδευση γενικότερα στο alfavita.gr

Αναλυτικά η επιστολή της μαθήτριας:

Με αφορμή την τωρινή κατάσταση της χώρας και τις επιστολές συμμαθητριών και συμμαθητών με τους οποίους μοιράζομαι παρόμοιες ανησυχίες, γράφω αυτό το κείμενο με σκοπό να προβληματίσω τους αρμόδιους φορείς και υπουργούς αλλά και τους πολίτες που ίσως δεν έχουν μεγάλη σχέση με το αντικείμενο της εκπαίδευσης και των πανελλαδικών.

Γράφω την επιστολή αυτή ως 16χρονη μαθήτρια της Β'Λυκείου... Γνώμη και άποψη σε αυτά τα θέματα επιβάλλεται να έχω και να εκφράζω όπως άλλωστε επιβάλλεται να έχουν και να εκφράζουν όλοι όσοι θέλουν να λέγονται ενεργοί και ενημερωμένοι πολίτες. Επίσης οι προβληματισμοί μας είναι απαραίτητο να λαμβάνονται υπόψη από την πολιτεία, καθώς εμείς είμαστε αυτοί που επηρεάζονται και εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις των υπουργών. Αυτό θα πει άλλωστε δημοκρατία!

Διανύουμε μια περίοδο γεμάτη αλλαγές, ανακατατάξεις, δυσκολίες, στεναχώριες και κυριώς αγωνία και άγχος. Για τους μαθητές της Γ'Λυκείου αυτό το άγχος έρχεται να προστεθεί στο ήδη υπάρχον που οφείλεται στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Σε μια τέτοια χρονική περίοδο πράγματι η γενική  προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι η υγεία, όμως μόνο λογικό μου φαίνεται να υπάρχει υποστήριξη, βοήθεια, κινητροδότηση, σημασία, ενημέρωση, διευκρινήσεις και ανοιχτός διάλογος ανάμεσα στους μαθητές και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων όσον αφορά στα θέματα της εκπαίδευσης. 

Οι επικείμενες πανελλήνιες εξετάσεις ήταν γραφτό να διεξαχθούν μέσα στην αβεβαιότητα πριν αρχίσει η καραντίνα και η μάχη μας απέναντι στον ιό COVID-19, καθώς έγιναν αλλαγές στον τρόπο εξέτασης , η ύλη αυξήθηκε δραματικά σε ορισμένα μαθήματα και μαζί της αυξήθηκαν και οι απαιτήσεις. Σαν να μην έφτανε αυτό στους υποψήφιους, οι θέσεις σε πολλές σχολές πρόκειται να μειωθούν και οι μαθητές που δίνουν δεύτερη φορά πανελλήνιες εξετάζονται σύμφωνα με το παλιό σύστημα, δηλαδή σε αισθητά μικρότερη ύλη, που έχει σαφώς χαμηλότερες απαιτήσεις. Μάλιστα όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις αποφασίστηκαν και ανακοινώθηκαν χωρίς πολλές διευκρινίσεις, στην αρχή ή και κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής σεζόν δηλαδή αρκετό καιρό αφού έχει ήδη ξεκινήσει με συγκεκριμένο προγραμματισμό και χρονικό διάγραμμα η προετοιμασία των υποψηφίων. Ευτυχώς για μένα, δεν βρίσκομαι στη θέση να δώσω πανελλήνιες φέτος, παρόλα αυτά γνωρίζω τις δυσκολίες και τα εμπόδια που έβαλαν στον δρόμο των υποψηφίων οι μεταρρυθμίσεις αυτές. Ελπίζω να "μάθουμε" όλοι από τις φετινές αστοχίες, να μην τις επαναλάβουμε και να προσπαθήσουμε να σώσουμε ό,τι δεν είναι πια αργά να σωθεί. 

Σε μια προσπάθεια λοιπόν όχι να απλοποιηθούν οι εξετάσεις και οι σχολικές διαδικασίες αλλά να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες είναι σημαντικό να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε αποφάσεις άμεσα και να αφήσει τη λογική "βλέποντας και κάνοντας" που έχει υιοθετήσει για ένα λιγότερο επείγον και αμφιλεγόμενο θέμα... Όχι για τις εξετάσεις και το μέλλον χιλιάδων μαθητών. 

Ειναι σκόπιμη, λοιπόν, η μείωση της ύλης των πανελληνίων. ΟΧΙ για την υπερβολική διευκόλυνση των μαθητών και ΟΧΙ υπό προϋποθέσεις, αλλά για να τους δοθεί μια αφορμή να επιστρέψουν στην προσπάθεια και το πρόγραμμα του διαβάσματος τους, για να τους δοθεί ένα κίνητρο να μην λιγοψυχήσουν τόσο κοντά στο τέλος της πορείας τους και την επίτευξη των στόχων τους. Είναι γεγονός ότι οι συνθήκες της καραντίνας, η μόνιμη παραμονή στο σπίτι, ή παύση των μαθημάτων όπως τα ξέραμε όλοι και η αβεβαιότητα γύρω από τις εξετάσεις, δεν δημιουργούν τις προδιαγραφές για αδιάκοπο διάβασμα και γι αυτό άλλωστε πολλοί μαθητές είναι κοντά ή έχουν αποφασίσει ήδη να τα παρατήσουν. Μην τους δυσκολεύετε περισσότερο με άσκοπες δηλώσεις για πιθανά ενδεχόμενα. Πάρτε αποφάσεις προκαταβολικά. Δώστε τους τη σιγουριά που χρειάζονται. Δείξτε τους ότι σέβεστε την προσπάθεια και τους κόπους τους, όχι με λόγια αλλά με αποφάσεις και πράξεις. 

Σκόπιμη είναι επίσης η ακύρωση των προαγωγικών εξετάσεων τουλάχιστον στις τάξεις του Λυκείου και ειδικά για τους μαθητές της Β'Λυκείου. ΟΧΙ για να επαναπαυθούμε και να σταματήσουμε το διάβασμα, ΟΧΙ για να ξεκουραστούμε και να κάνουμε διακοπές, αλλά γιατί γυρίζοντας στα σχολεία το συντομότερο δυνατό, όταν πια η χώρα έχει ξεπεράσει την δυσκολία αυτή, η προτεραιότητα δεν θα πρέπει να είναι στην "βιαστική" κάλυψη της ύλης και την επανάληψη για τις εξετάσεις. Αντίθετα θα πρέπει να επικεντρωθούμε στο να τελειώσουμε την τάξη με τον τρόπο που αρμόζει και να κάνουμε μια καλή, δυνατή αρχή στην ύλη της Γ'Λυκείου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ήδη όπως είναι η ύλη, το κενό ανάμεσα στο τέλος των θερινών μαθημάτων και την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς είναι ελάχιστο. Αντιλαμβάνεστε φαντάζομαι, λοιπόν, τη δυσκολία του εγχειρήματος να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2021, έχοντας προηγουμένως φέρει εις πέρας τις δύο πιο δύσκολες σχολικές χρονιές χωρίς καμία απολύτως παύση, χωρίς καμία απολύτως ξεκούραση. Βοηθήστε μας να κάνουμε αυτό που πρέπει. Δώστε προτεραιότητα στην λήξη των μαθημάτων χωρίς καθυστέρηση ώστε να υπάρχει η μικρότερη δυνατή αναταραχή στα καλοκαιρινά μας μαθήματα και κατ' επέκταση στις δικές μας Πανελλαδικές. 

Τέλος, το Υπουργείο και κάθε άλλος αρμόδιος φορέας πρέπει να ασχοληθεί παραπάνω με τις πλατφόρμες μάθησης εξ' αποστάσεως. Ακούμε την κυρία Υπουργό να λέει για την επιτυχία τους και τη συμμετοχή μας σε αυτές δημοσίως, αλλά δεν φαίνεται να ασχολείται κανείς με το γεγονός ότι δεν προορίζονται για τέτοιο όγκο μαθητών, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στη χρήση τους. Πολλοί μαθητές αδυνατούν να συμμετέχουν στα μαθήματα λόγω των "αργών" και "υπεροφορτωμένων" ιστοσελίδων που προορίζονται γι αυτό τον σκοπό. Εκσυγχρονίστε τα μέσα που διαθέτετε, δημιουργήστε καινούρια, κάντε ό,τι χρειάζεται προκειμένου να χρησιμοποιούνται από όσους το επιθυμούν και το επιδιώκουν και όχι από όσους "χωράει" το σύστημα. 

Ελπίζω αυτό το κείμενο να αποτελέσει τροφή για σκέψη για όλους μας. Η χώρα μας δεν ήταν έτοιμη για μια τέτοια κρίση, παρόλα αυτά είναι σημαντικό να κάνουμε ότι μπορούμε για να βγούμε νικητές και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να μειώσουμε στο ελάχιστο τα "συμπτώματα" αυτού του πολυσυζητημένου κορωνοϊού ο καθένας στον τομέα του... Οι ιατροί και οι νοσηλευτές στην υγεία μας, οι οικονομολόγοι στην οικονομία της χώρας, και οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι αρμόδιοι Υπουργοί στην εκπαίδευση. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΑΡΟΥΣΑΚΗΣ
Καιρός: Η πιο χειμωνιάτικη ημέρα θα είναι η Δευτέρα η οποία θα φέρει και χιόνια ακόμη και στις αθηναϊκές βουνοκορφές.
Πότε θα «ασπρίσει» η Πάρνηθα
Καιρός: Η πιο χειμωνιάτικη ημέρα θα είναι η Δευτέρα η οποία θα φέρει και χιόνια ακόμη και στις αθηναϊκές βουνοκορφές.
theodoropoulos
Είπαμε: Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…(Όταν ο Θεοδωρόπουλος μιλάει για την ΕΔΕ στους εκπαιδευτικούς της Βέροιας)
Κατά τα άλλα, ο βαθύς γνώστης των πάντων και ανελέητος κριτής- όσων δεν συμπλέουν με την κυρίαρχη ιδεολογία- μπέρδεψε το όνομα της Αλέιδα Γκεβάρα με...
Είπαμε: Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…(Όταν ο Θεοδωρόπουλος μιλάει για την ΕΔΕ στους εκπαιδευτικούς της Βέροιας)