Πανελλήνιες, ή καλύτερα «ο εφιάλτης μας»
Όπως καταλάβατε, είμαι κι εγώ άλλη μια μαθήτρια της τρίτης λυκείου, της γενιάς του 2002, η οποία αποφάσισε να μοιραστεί σκέψεις και συναισθήματα στην ιστοσελίδα αυτή, αφού είναι και ο μόνος τρόπος να ακουστούν οι ανησυχίες και τα αιτήματα μας.

Πληθαίνουν οι επιστολές μαθητών της Γ' Λυκείου που εκφράζουν την αγωνία τους για τις εξετάσεις στο alfavita.gr

Αναλυτικά η επιστολή της μαθήτριας:

Δεν θα πω κάτι καινούριο που δεν έχει προαναφερθεί από τους υπόλοιπους (συμ)μαθητές μου που απευθύνθηκαν στο alfavita, απλά θα επισημάνω τα γεγονότα και θα σας ενημερώσω για την κατάσταση που επικρατεί πλέον στο χώρο της παιδείας...

Ξυπνάμε κάθε μέρα νωρίς το πρωί, διαβάζουμε και παρακολουθούμε τα διαδικτυακά μαθήματα του σχολείου, τα οποία, αν και μας βοηθούν ως ένα βαθμό, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσουν την σχολική τάξη. Εκτός από το μάθημα, συζητάμε με τους καθηγητές για τις πανελλήνιες και είναι όσο μπερδεμένοι είμαστε κι εμείς. Η απάντηση τους; "Βαδίζετε στο άγνωστο". 

Συνεχίζουμε να διαβάζουμε χωρις καμία καθοδήγηση από καθηγητές, αφού όχι μόνο τα σχολεία, αλλά και τα φροντιστήρια είναι κλειστά. Αν οι πανελλήνιες γίνουν αρκετά νωρις, σκεφτόμαστε, δεν θα προλάβουμε να κάνουμε επαναλήψεις -αφου τώρα έχουμε αποδιοργανωθει τελείως - και θα πάμε να γράψουμε "ο,τι θυμόμαστε"... Αλλά αν γίνουν και το Σεπτέμβρη, η κούραση μέχρι τότε θα έχει νικήσει το διάβασμα και τη προσπάθεια...

Τι γίνεται ομως με εμάς που έχουμε υψηλούς στόχους;

Προσωπικά, είμαι μαθήτρια της θετικής κατεύθυνσης και στοχεύω μια συγκεκριμένη σχολή από την μέρα που θυμάμαι τον εαυτό μου. Πάντα ήμουν μαθήτρια του 20 και δεν υπήρχε άγχος για τα αποτελέσματα στις πανελλήνιες. Στις φυσιολογικές πανελληνιες όμως, όχι τον εφιάλτη που βιώνουμε...

Ανοίγουμε την τηλεόραση. Όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μιλάνε για τα κρούσματα και τους θανάτους που υπάρχουν σε όλες τις χώρες (και λογικό, αφού αυτό είναι το πιο σημαντικό ζήτημα αυτές τις μέρες). Υπάρχουν όμως και άλλες ειδήσεις. Η Σουηδία μάθαμε πως ακύρωσε τις εξετάσεις εισαγωγής της. Η Σουηδία λοιπόν, με το αξιοζήλευτο εκπαιδευτικό σύστημα, έκρινε πως η κατάσταση που επικρατεί δεν είναι κατάλληλη για τέτοιου είδους εξέταση. Ακολούθησαν και άλλες χώρες το παράδειγμα της. Γιατί όχι κι εμείς;

Το καταλαβαίνω ότι η νέα κυβέρνηση είναι υπέρ της αξιολόγησης, αυτό έχει δείξει με όλες της τις αποφάσεις. Και ποιο είναι το αποτέλεσμα; Μαθητές αγχωμενοι, μαθητές με κατάθλιψη, που κλαίνε στο σχολείο και στο σπίτι, και οι γονείς και καθηγητές τους δεν μπορούν να τους παρηγορήσουν, γιατί "έτσι είναι το σύστημα". Οι αλλαγές στο σύστημα όμως μπορούν να γίνουν προς το καλύτερο και να προσαρμοστούν στα γεγονότα της πραγματικότητας και όχι στις ουτοπικές βλέψεις των υπουργών Παιδείας. Είναι γεγονός ότι κάθε καινούριος υπουργός, μόλις μπει στο ρετιρέ της παιδείας, τον πιάνει μανία να αλλάξει τη διακόσμηση. "Πάρτε από εκεί το καναπέ, ξεκρεμαστε το πίνακα , αλλάξτε το πορτατίφ , τις λάμπες, τα λαμπατερ, αλλάξτε τους τα φώτα γενικώς..."

Μπορεί λοιπόν αυτή η τόσο "α(ντα)γωνιστικη" κυβέρνηση που εχουμε, να σκεφτεί μια φορά σαν να καθόταν οι ίδιοι οι άνθρωποι του υπουργείου Παιδείας στις σχολικές καρέκλες, σαν να ήταν οι ίδιοι μαθητές και σαν να ήταν οι ίδιοι αντιμέτωποι με την τραγική αυτή κατάσταση. 

Όλοι λένε για πανελληνιες με περικοπή της ύλης. Γιατί να μην ακυρώσουμε τις πανελλήνιες; Ποιον ωφελούν αυτή τη στιγμή; 

Στα σχολεία μας θα πάμε μετά από καιρό, η κατάσταση είναι κρίσιμη και οι προβλέψεις λένε πως όλος ο Απρίλης και μέρος του Μαίου θα είναι κρίσιμη περίοδος για την Ελλάδα. Μέσα σε αυτή τη κρίσιμη περίοδο εμείς θα είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε; Ή αμέσως μόλις τελειώσει θα μπορέσουμε να αποδώσουμε το εκατό τοις εκατό των δυνάμεων μας, ώστε να περάσουμε στη σχολή που θέλουμε;

Έτσι λοιπόν, οι άνθρωποι του υπουργείου πρέπει να κινητοποιηθούν. 

Το πρώτο ενδεχόμενο είναι να δώσουμε πανελληνιες με μειωμένη ύλη, η οποία όμως πρέπει να ανακοινωθεί ΑΜΕΣΑ, αλλά να υπάρχει ενδιάμεσα από την επιστροφή μας στα θρανία και την κρίσιμη ώρα των πανελληνίων ένα ικανοποιητικό χρονικό διάστημα για να προσαρμοστούμε ξανά στη πραγματικότητα 

Η δεύτερη επιλογή, η πιο ανθρωπιστική σε σκέψη, είναι η εισαγωγή με το βαθμό του απολυτηρίου του σχολείου. Μια μορφή αξιολόγησης, η οποία, αν και πάει "κόντρα", στην ανταγωνιστική πραγματικότητα, είναι η μόνη αξιοκρατική και δίκαιη λύση αυτή τη στιγμή. Γιατί είναι κρίμα η ζωή μας να εξαρτηθεί από δώδεκα ώρες εξετασης, οι οποίες θα συμβούν μετά από τόσα "δράματα", και όχι από τους κόπους μας όλης της χρονιάς... 

Ολοκληρώνω λοιπόν εδώ και συγγνώμη αν εξέφρασα κάποια πράγματα που δεν θέλουν κάποιοι άνθρωποι να ακούσουν. Χρησιμοποιώ όμως αυτό που εχω, την προσωπική μου άποψη, την κρίση μου, καθώς και τις εμπειρίες μου από το σημερινό χώρο του λυκείου. 

Και συγγνώμη που δεν ακολούθησα την αυστηρή δομή που μας μαθαίνουν στην έκθεση, αλλά βλέπετε, οι πανελλήνιες δεν σχετίζονται σε κανένα βαθμό με τη πραγματικότητα...

Διαβάστε επίσης:

Κραυγή αγωνίας μαθήτριας Γ' Λυκείου: Για να ανασάνουμε ξανά, μας αξίζει μια απόφαση για τις εξετάσεις

Επιστολή μαθήτριας Γ' Λυκείου: Ζητάμε πολλά που θέλουμε να ξέρουμε αν θα μειωθεί η ύλη ή όχι;

Σκέψεις πάνω στο θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων, επιστολή από μαθήτρια της Γ' Λυκείου

Πόσο ακόμη βάρος να επωμιστεί η γενιά του 2002; επιστολή μαθήτριας της Γ' Λυκείου

Επιστολή μαθητή Λυκείου: «Έχουμε κουραστεί. Δυο χρόνια τώρα έχουμε γίνει πειραματόζωα»

Μήνυμα μαθήτριας Λυκείου σε όλους τους μαθητές: Σκεφτείτε αισιόδοξα!

«Δύο μήνες πριν τις πανελλαδικές νιώθω πως θέλω να τα παρατήσω»: Νέα επιστολή από μαθήτρια της Γ' Λυκείου

Επιστολή μαθητή προς το υπ. Παιδείας: Αχρείαστες οι δηλώσεις για τις εξετάσεις χωρίς ουσιαστικές αποφάσεις

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

20160812_20pragm_arxaia_0.jpg
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;
Με τον όρο αρχαία ελληνική γλώσσα αναφερόμαστε τη μορφή της ελληνικής γλώσσας, που ομιλούνταν κατά τους αρχαϊκούς χρόνους και την κλασική αρχαιότητα...
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;