Συντάσσω αυτήν την επιστολή ως ένα επιπλέον παράδειγμα, ως μια ακόμη διαβεβαίωση προς τις εκάστοτε (συμ)μαθήτριες που εξέφρασαν τις προσωπικές τους ανησυχίες σχετικά με την διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Όντας κι εγώ μαθητής της Γ' Λυκείου ένιωσα το χρέος να εκφραστώ όχι μόνο ατομικά, αλλά και συλλογικά...εκπροσωπόντας την "καταραμένη" γενιά του 2002.
Είμαι μαθητής της θετικής κατεύθυνσης και οφείλω να ομολογήσω πως η κατάσταση είναι το ίδιο τραγική και αγχώδης με την θεωρητική κατεύθυνση.
Είμαστε τα "ευγενή θύματα" μιας ατυχούς και ανοργάνωτης συγκυρίας που ο μόνος βοηθός και συμπαραστάτης μας είναι τα όνειρα και το αλαζονικό μας πείσμα...
Όμως αυτά δεν επαρκούν όταν πρόκειται για το μέλλον ενός ανθρώπου.Τότε τα πράγματα περιπλέκονται.
Όλοι οι μαθητές, αλλά κυρίως οι μαθητές της Γ' Λυκείου μπορούν να αισθανθούν καλύτερα από όλους τι σημαίνει πανελλήνιες, άγχος, νεύρα, κλάματα, ψυχικά ξεσπάσματα, ανορεξία, πονοκέφαλοι...
Σε ένα σκηνικό ιδιαίτερα ηλεκτρισμένο και αποκρουστικό, μαθητές, γονείς και καθηγητές, ο καθένας στον τομέα του, εργάζεται για αυτές τις 12 ώρες!
Τόσα χρόνια, τόσοι κόποι, τόσες στοίβες βιβλίων και τόσες ώρες διαβάσματος για να πάει να κριθεί κάποιος μέσα σε δώδεκα ώρες για μερικές δεκάδες χρόνια.
Πολλοί σε αυτό το σημείο θα πουν πως οι πανελλήνιες δεν καθορίζουν την αξία του ανθρώπου ή ότι δεν είναι το τέλος της ζωής και τα συναφή. Θα συμφωνήσω μαζί τους και θα κατανοήσω την όποια ματαιοδοξία μου χρεώσει κάποιος.
Αλλά όταν παλεύεις τόσα χρόνια για να κάνεις το όνειρο σου πραγματικότητα και να ξεκινήσεις επιτέλους να φτιάχνεις τη ζωή σου, όπως τη σκεφτόσουν και έπαιρνες κουράγιο για να προσπαθείς συνεχώς(γιατί αλλιώς δεν έβγαινε πέρα) τότε μια επικείμενη αποτυχία αναλογικά με τον αρχικό σου στόχο είναι μαχαίρι στην ψυχή και το ηθικό σου.
Οπότε, το ψυχοφθόρο κλίμα του τελευταίου έτους του σχολείου μόνο εφιαλτικό μπορεί να αποφαίνεται στους μαθητές όταν κληθούν να το ξαναζήσουν.
Γι αυτόν τον λόγο, εμείς οι μαθητές επιζητούμε την όσο γίνεται πιο σαφή και σύντομη τελική ενημέρωσή σας, σχετικά με την ύλη τουλάχιστον που θα εξεταστούμε.
Επίσης, θα ήταν αρκετά βοηθητικό και ενθαρρυντικό εάν οι δηλώσεις περί διεξαγωγής των εξετάσεων δεν ήταν τόσο συχνές στα ΜΜΕ χωρίς κάποιο ουσιαστικό ή επιβεβαιωμένο υπόβαθρο.
Κατανοούμε απόλυτα πως η κατάσταση αυτή τη στιγμή είναι επικεντρωμένη στην ασφάλεια και την υγεία των πολιτών, ωστόσο σημαντική είναι και η ψυχική υγεία των μαθητών, η οποία ομολογουμένως κλονίζεται οικτρά...
Ένας από τους πολλούς μαθητές της Γ' ΛΥΚΕΊΟΥ του 2002.
Ένας από τους πολλούς ανήλικους ιχνηλάτες της αλήθειας και της τύχης.
Διαβάστε επίσης:
Επιστολή μαθήτριας Γ' Λυκείου: Ζητάμε πολλά που θέλουμε να ξέρουμε αν θα μειωθεί η ύλη ή όχι;
Σκέψεις πάνω στο θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων, επιστολή από μαθήτρια της Γ' Λυκείου
Πόσο ακόμη βάρος να επωμιστεί η γενιά του 2002; επιστολή μαθήτριας της Γ' Λυκείου
Επιστολή μαθητή Λυκείου: «Έχουμε κουραστεί. Δυο χρόνια τώρα έχουμε γίνει πειραματόζωα»
Μήνυμα μαθήτριας Λυκείου σε όλους τους μαθητές: Σκεφτείτε αισιόδοξα!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη