κορονοϊος
Ερευνητές μελέτησαν τα στοιχεία του Covid και μελετούν την εκδοχή της συμβολή του στη θεραπεία του καρκίνου

Αν και η ασθένεια Covid-19 είναι υπεύθυνη για τον θάνατο εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως και έχει ταλαιπωρήσει την τελευταία τριετία τις περισσότερες χώρες του κόσμου, ερευνητές εκτιμούν πώς μπορεί να περιέχει ένα σημαντικό στοιχείο για την θεραπεία του καρκίνου.

Σε εργαστηριακές μελέτες, μια τροποποιημένη έκδοση της πρωτεΐνης spike του Covid σκότωσε την πιο ανθεκτική στη θεραπεία και θανατηφόρα μορφή καρκίνου του πνεύμονα, όπως αναγράφει η εφημερίδα Daily Mail. Η πρωτεΐνη spike είναι το μοναδικό μέρος του Covid που χρησιμοποιείται για τη μόλυνση των ανθρώπων, καθώς είναι η δομή που συνδέεται με τα ανθρώπινα κύτταρα σε πρώτη φάση.

Θα μπορούσε επίσης να μολύνει και να σκοτώσει τα καρκινικά κύτταρα του πνεύμονα, καθώς όταν συνδυάζεται με άλλα κύτταρα, η πρωτεΐνη μπορεί να θέσει σε κίνηση τη διαδικασία θανάτου των κυττάρων.

Ο Kalipada Pahan, καθηγητής νευρολογίας στο RUSH Medical College στο Σικάγο και επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, δήλωσε: «Εάν τα αποτελέσματα αυτά αναπαραχθούν σε ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα, θα αποκαλύψουν μια πολλά υποσχόμενη οδό αυτής της καταστροφικής νόσου. Η ενδορινική πρωτεΐνη spike S1 θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον καρκίνο του πνεύμονα σε προχωρημένο στάδιο, όταν δεν υπάρχει άλλη θεραπεία για να σταματήσει η εξέλιξη».

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι υπήρξαν ανεπίσημες περιπτώσεις ατόμων με καρκίνο του πνεύμονα των οποίων η κατάσταση βελτιώθηκε μετά τη μόλυνση με Covid, γεγονός που ενισχύει τη θεωρία τους.

Σύμφωνα με τη μελέτη:

Στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cancers, η ομάδα ερευνητών πήρε μια κλωνοποιημένη έκδοση της πρωτεΐνης spike που είναι διαθέσιμη προς αγορά για τους επιστήμονες.

Στη συνέχεια την εξέθεσαν σε κύτταρα μη μικροκυτταρικού καρκίνου του πνεύμονα από ανθρώπους σε ένα τρυβλίο Petri. Διαπίστωσαν ότι όταν προστέθηκε η πρωτεΐνη, προκάλεσε τον θάνατο των καρκινικών κυττάρων.

Στη συνέχεια έδωσαν την πρωτεΐνη σε πειραματόζωα και συγκεκριμένα σε ποντίκια με εγκατεστημένο καρκίνο του πνεύμονα, ψεκάζοντάς την από τη μύτη τους κάθε δεύτερη ημέρα και έδωσαν σε μια άλλη ομάδα ποντικιών ένα φυσιολογικό διάλυμα ως έλεγχο.

Μετά από τέσσερις εβδομάδες, εξέτασαν τους όγκους των ποντικιών και διαπίστωσαν ότι ο αριθμός και το μέγεθος των όγκων είχαν μειωθεί στην ομάδα στην οποία δόθηκε η αιχμή Covid.

Ο καρκίνος του πνεύμονα μαστίζει εδώ και δεκαετίες σε ολόκληρο τον κόσμο με σημαντικά μειωμένο αριθμό ανθρώπων που έχουν επιβιώσει. Παρά το πλήθος των θεραπειών που προτείνονται για τον καρκίνο του πνεύμονα καμία δεν έχει βρεθεί σαν τη «σωτήρια» λύση για την καταπολέμησή του.

ΕΠΙΣΗΜΟ: Κλειστά σχολεία την Τετάρτη στην Αττική (Η ΛΙΣΤΑ)