ειδικη αγωγή
sxoleio
George Vitsaras / SOOC
Για 222 εκατ. μαθητές η φοίτηση στο σχολείο πραγματοποιήθηκε με προβλήματα το 2022, τονίζει ο ΟΗΕ - Τριπλάσιος αριθμός μαθητών σε σχέση με το 2016 - Πόλεμοι και κορονοϊός η κύρια αιτία

Ο αριθμός των μαθητών που η φοίτησή τους στο σχολείο διαταράχθηκε, σχεδόν τριπλασιάστηκε από το 2016 φθάνοντας τα 222 εκατομμύρια, υπό τη συνδυαστική επίδραση πολλών κρίσεων, δήλωσε σήμερα η διευθύντρια του ταμείου του ΟΗΕ για την εκπαίδευση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Μπορεί περίπου το ένα τρίτο των μαθητών αυτών να έχουν εγκαταλείψει εντελώς το σχολείο, όμως τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό --119,6 εκατομμύρια-- πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς να καταφέρνουν να φθάσουν «σε ένα επίπεδο ελάχιστων ικανοτήτων», κυρίως στα μαθηματικά και στην ανάγνωση.

«Αυτό σημαίνει 222 εκατ. κομματιασμένα όνειρα», δήλωσε η διευθύντρια και πρόσθεσε: «ας μην αφήσουμε πίσω μας θύματα. Ας βοηθήσουμε να γίνουν αυτά τα όνειρα πραγματικότητα», υπογράμμισε η Γιασμίν Σερίφ.

Αυτός ο «σκανδαλώδης» αριθμός, που αφορά τους κάτω των 18 ετών που ζουν στην πλειονότητά τους σε ζώνες συγκρούσεων, αποτελεί «ρεκόρ».

Κατά την προηγούμενη καταγραφή το 2016, οι μαθητές αυτοί ήταν 'μόνο' 75 εκατομμύρια.

Όπως είπε, η αύξηση τα έξι τελευταία χρόνια συνδέεται με την πανδημία της Covid-19, που «γύρισε 20 χρόνια πίσω» τις προσπάθειες να αναπτυχθούν τα εκπαιδευτικά συστήματα ορισμένων χωρών καθώς και με την κλιματική αλλαγή και, κυρίως, με την παράταση ορισμένων ένοπλων συγκρούσεων.

Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων --τουλάχιστον οκτώ στις δέκα-- αυτά τα παιδιά και οι νέοι ζουν σε ζώνες όπου μια σύγκρουση διαρκεί χρόνια, κυρίως στη Συρία, στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό ή στο Αφγανιστάν.

Για τη Σερίφ, η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ανησυχητική στην τελευταία αυτή χώρα, όπου το καθεστώς των Ταλιμπάν σκλήρυνε πολύ τις συνθήκες πρόσβασης στην εκπαίδευση για τα κορίτσια μετά την επιστροφή τους στην εξουσία πέρυσι τον Αύγουστο.

Πιο πρόσφατο μέτρο, μια στροφή 180 μοιρών για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα κορίτσια στη χώρα, που έκλεισαν λίγες ώρες αφού είχαν ξανανοίξει τον Μάρτιο, στερώντας από τους Αφγανούς μαθητές την επιστροφή στην τάξη έπειτα από πολλούς μήνες.

«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε οι Αφγανοί μαθητές να μην μπορούν να επιστρέψουν στο σχολείο. Δεν είναι καλό για το Αφγανιστάν», είπε η Γιασμίν Σερίφ, που πρόσθεσε πως είναι στο εξής «πολύ σημαντικό ο κόσμος να υψώσει τη φωνή» για το θέμα αυτό.

Η σύγκρουση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ουκρανία, που επηρεάζει τη φοίτηση 5,7 εκατ. μαθητών, συμβάλλει επίσης στην αύξηση που παρατηρήθηκε φέτος.

Για όλους αυτούς τους μαθητές, είναι κρίσιμης σημασίας να ξαναπάρουν το νήμα της ζωής τους «προτού να είναι πολύ αργά», κατέληξε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τραγική η κατάσταση στην Κέρκυρα για τους Εκπαιδευτικούς με την εξεύρεση κατοικίας

ΑΣΕΠ: Πιστοποίηση Αγγλικών χωρίς Speaking - Έκθεση σε 1 ημέρα: Υπάρχει και σαρώνει το ενδιαφέρον

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ειδικηαγωγή
Το εξ αποστάσεως (με ελληνικό ΦΕΚ) ΠΜΣ στην ΕΑΕ του Παν.Λευκωσίας (ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ)
ΜΕΣΩ ΤΟΥ ALFAVITA.GR συμπλήρωσε την παρακάτω φόρμα και διεκδίκησε υποτροφία στο μοριοδοτούμενο ΠΜΣ της Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και...
Το εξ αποστάσεως (με ελληνικό ΦΕΚ) ΠΜΣ στην ΕΑΕ του Παν.Λευκωσίας (ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ)
ΠΑΣΑΔ: Αίτημα επικαιροποίησης κενών ώστε να προσμετρηθούν οι άδειες των νεοδιόριστων
ΠΑΣΑΔ: Ζητά καταγραφή των αδειών των νεοδιόριστων και προσμέτρησή τους για την Α' φάση προσλήψεων αναπληρωτών
ΠΑΣΑΔ: Αίτημα επικαιροποίησης κενών ώστε να προσμετρηθούν οι άδειες των νεοδιόριστων