Ένα από τα πιο κρίσιμα έργα υποδομής για την Αττική παίρνει επιτέλους μπρος. Η Σήραγγα Ηλιούπολης, το φιλόδοξο υπόγειο πέρασμα που θα ενώνει τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, επανέρχεται δυναμικά στο επίκεντρο μετά τη νέα δημόσια ενημέρωση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.
Όπως δήλωσε στη Βουλή, «η ολοκλήρωση της σήραγγας Ηλιούπολης προχωρά», επιβεβαιώνοντας ότι το σχέδιο δεν βρίσκεται πλέον μόνο στα χαρτιά.
Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί επί χρόνια ένα «κρυφό χαρτί» για την αντιμετώπιση της αποπνικτικής κυκλοφοριακής συμφόρησης της πρωτεύουσας.
Και όχι άδικα: πρόκειται για ένα έργο που μπορεί να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο κινούνται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί.
Ένα υπόγειο δίκτυο-ανάσα: Σήραγγα 3 χιλιομέτρων, τρεις λωρίδες ανά ρεύμα, χωρίς εξόδους
Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία μιας αστικής σήραγγας μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων, η οποία θα ξεκινά από το ύψος της Κατεχάκη, θα «βουτά» κάτω από τον Υμηττό και θα αναδύεται στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, μέσω νέου κόμβου.
Θα διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα, θα είναι πλήρως κλειστή χωρίς ενδιάμεσες εξόδους, και θα λειτουργεί ως μια πραγματική «υπόγεια λεωφόρος ταχείας διέλευσης».
Με λίγα λόγια, ένας άξονας που παρακάμπτει όλη τη σημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση και προσφέρει μια καθαρή, ευθεία, ταχεία διαδρομή μεταξύ των δύο άκρων της πόλης.
Από την Κατεχάκη στο Ελληνικό σε… 10 λεπτά
Η σημερινή πραγματικότητα θέλει τη διαδρομή από τη Λεωφόρο Κατεχάκη μέχρι τη Βουλιαγμένης να απαιτεί συχνά 25–30 λεπτά, ανάλογα με την ώρα αιχμής.
Με τη νέα σήραγγα, ο χρόνος αυτός συρρικνώνεται δραματικά: οι ειδικοί υπολογίζουν ότι η απόσταση θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Η νέα αυτή υπόγεια σύνδεση δεν αφορά μόνο Μεσογείων–Βουλιαγμένης. Θα εξυπηρετήσει συνολικά τη διασύνδεση των βόρειων προαστίων με τα νότια, το έργο ανάπλασης The Ellinikon, την πρόσβαση προς Καρέα, Υμηττό, Ηλιούπολη και τις καθημερινές μετακινήσεις προς τις παραλιακές περιοχές.
Η σήραγγα ως επέκταση της Αττικής Οδού και η αναβάθμιση της Βουλιαγμένης
Το έργο αποτελεί ουσιαστικά επέκταση της Αττικής Οδού, και ειδικότερα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, προς το Ελληνικό και το παράκτιο μέτωπο.
Στο πλαίσιο της μεγάλης αστικής ανάπλασης προβλέπεται επίσης η δημιουργία νέων ανισόπεδων κόμβων κατά μήκος της Βουλιαγμένης, που θα καταργήσουν ρυθμίσεις φωτεινών σηματοδοτών και θα μετατρέψουν έναν από τους πιο «επιβαρυμένους» άξονες της Αττικής σε ημι-αυτοκινητόδρομο.
Λιγότερα φανάρια, συνεχής ροή, μικρότερος χρόνος μετακίνησης και σημαντική αποσυμφόρηση για Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και όλο τον άξονα μέχρι τα νότια.
Το έργο που «σώζει» την Αθήνα από το κυκλοφοριακό της μέλλον
Η Σήραγγα Ηλιούπολης δεν είναι απλώς ένα ακόμη δημόσιο έργο. Σε μια Αθήνα που «πνίγεται» καθημερινά από την κίνηση, αποτελεί μια στρατηγική παρέμβαση που μπορεί να καθορίσει το κυκλοφοριακό μέλλον της πόλης:
Απευθείας σύνδεση βορρά–νότου
Μείωση χρόνου μετακίνησης έως και 70%
Αναβάθμιση των μεγάλων οδικών αξόνων
Υποστήριξη της γιγαντιαίας επένδυσης στο Ελληνικό
Αποσυμφόρηση κεντρικών λεωφόρων
Η Αθήνα αλλάζει – και αυτή η σήραγγα μπορεί να αποτελέσει το έργο που θα τη μεταμορφώσει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Μαρία Δούση