εθνική
Η ολοκλήρωση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων κλείνει έναν πολυετή κύκλο καθυστερήσεων, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης και αναβαθμίζοντας το οδικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας.

Με την παράδοση του τμήματος Μιντιλόγλι – Καμίνια, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, τίθεται πλήρως σε λειτουργία. Ένα έργο που ταλαιπωρήθηκε επί χρόνια από εμπλοκές και ημιτελείς εργολαβίες ολοκληρώνεται, βάζοντας τέλος στις πολύχρονες καθυστερήσεις.

Η εξέλιξη αυτή αφήνει ανοιχτό το επόμενο μεγάλο ζήτημα: την προώθηση του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, που θα ενοποιήσει το δίκτυο των κεντρικών αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου. Το Υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε διαβούλευση με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό, με βασικό εμπόδιο την εξεύρεση βιώσιμης χρηματοδότησης.

Το Πάτρα – Πύργος και η μελλοντική συνέχεια προς Τσακώνα ανήκαν αρχικά (από το 2007) στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Η οικονομική κρίση οδήγησε στην αφαίρεσή τους και, στη συνέχεια, σε μια ταραχώδη περίοδο τμηματοποίησης σε οκτώ εργολαβίες, έως ότου το έργο επιστρέψει στην παραχώρηση το 2021. Η νέα σύμβαση υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2022 και η κατασκευή προχώρησε με τους ομίλους ΓΕΚ Τέρνα, Aktor και Άβαξ.

Με τη λειτουργία του Πάτρα – Πύργος, η Ολυμπία Οδός γίνεται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, φτάνοντας τα 277 χιλιομέτρα και διασυνδέοντας την Αττική με την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, με άμεσο όφελος και για την Ήπειρο και τα Ιόνια Νησιά. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου έφτασε τα 385 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των συμπληρωματικών εργασιών.

Η νέα διαδρομή μειώνει σημαντικά τους χρόνους: η απόσταση Πάτρα – Πύργος καλύπτεται πλέον σε 45 λεπτά, ενώ Αθήνα – Πύργος σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Ο δρόμος διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και περιλαμβάνει 11 γέφυρες, δεκάδες διαβάσεις, τεχνική βάση στον Πύργο, τέσσερις Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και εννέα κόμβους.

Με την ενεργοποίηση του συνόλου του άξονα τίθενται σε λειτουργία και τα ηλεκτρονικά διόδια στη ζώνη Πάτρα – Κυλλήνη. Οι τιμές για τις βασικές κατηγορίες οχημάτων ξεκινούν από 2,4 ευρώ για μοτοσικλέτες και 3,5 ευρώ για ΙΧ, ενώ διαφοροποιούνται ανά σταθμό. Πρόκειται για τον πρώτο αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά συστήματα και αυτόματους σταθμούς πληρωμής, ένα μοντέλο που αναμένεται να εφαρμοστεί και σε άλλα έργα στο μέλλον.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

επίδομα
Ποιοι μπορούν να λάβουν τη στεγαστική ενίσχυση των 361 ευρώ από τον ΟΠΕΚΑ
Το μηνιαίο βοήθημα αφορά ανασφάλιστους υπερήλικες άνω των 67 ετών που μισθώνουν κύρια κατοικία και πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά...
Ποιοι μπορούν να λάβουν τη στεγαστική ενίσχυση των 361 ευρώ από τον ΟΠΕΚΑ
Φράγμα Μαραθώνα
ΕΥΔΑΠ: Διπλή «ανάσα» στην Αττική - Γέμισαν τα φράγματα με 10 εκατ. m³ νερό σε μία εβδομάδα
Οι έντονες βροχοπτώσεις αναπληρώνουν τα αποθέματα της ΕΥΔΑΠ και ενισχύουν την ασφάλεια υδροδότησης στην Αττική
ΕΥΔΑΠ: Διπλή «ανάσα» στην Αττική - Γέμισαν τα φράγματα με 10 εκατ. m³ νερό σε μία εβδομάδα
εθνική
Στην κυκλοφορία ολόκληρος ο άξονας Πάτρα–Πύργος: Ταχύτερες διαδρομές και νέο καθεστώς διοδίων
Η ολοκλήρωση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων κλείνει έναν πολυετή κύκλο καθυστερήσεων, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης και αναβαθμίζοντας...
Στην κυκλοφορία ολόκληρος ο άξονας Πάτρα–Πύργος: Ταχύτερες διαδρομές και νέο καθεστώς διοδίων