Ένα νέο κεφάλαιο στην οδική επιτήρηση ανοίγει στην Αττική, με την πλήρη ενεργοποίηση του Ενιαίου Συστήματος Ψηφιακής Διαχείρισης Τροχαίων Παραβάσεων. Οι πρώτες 41 προηγμένες κάμερες έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία σε 17 δήμους, σηματοδοτώντας την απαρχή ενός εκτεταμένου σχεδίου που θα ξεπεράσει τις 500 συσκευές έως το 2026.
Οι συσκευές αυτές, εξοπλισμένες με τεχνητή νοημοσύνη και οπτικούς αισθητήρες, έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν αυτόματα πέντε βασικές τροχαίες παραβάσεις: παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπέρβαση ταχύτητας, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, μη χρήση ζώνης και μη χρήση κράνους.
Πλήρως αυτοματοποιημένο το σύστημα – Χωρίς «ελαφρυντικά»
Το δίκτυο λειτουργεί αδιάκοπα, 24 ώρες το 24ωρο. Κάθε καταγεγραμμένη παράβαση συνοδεύεται από φωτογραφικό ή βιντεοληπτικό υλικό, το οποίο αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο Κέντρο Διαχείρισης της Περιφέρειας και της Τροχαίας. Εκεί, μετά την επιβεβαίωση, δημιουργείται ψηφιακός φάκελος και το πρόστιμο αποστέλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος, είτε μέσω gov.gr, είτε με ταχυδρομική αποστολή — ενώ σύντομα θα προστεθεί και ειδοποίηση με SMS.
Ο νέος μηχανισμός δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του οχήματος να δηλώσει, αν χρειάζεται, ηλεκτρονικά το πρόσωπο που οδηγούσε, ώστε η ευθύνη να μεταφερθεί στον πραγματικό παραβάτη.
Τα «μάτια» της Τροχαίας σε όλη την Αττική
Οι πρώτες 41 κάμερες έχουν τοποθετηθεί σε στρατηγικά σημεία με αυξημένη επικινδυνότητα και υψηλή κυκλοφορία. Ενδεικτικά:
Δυτική Αττική: Λ. ΝΑΤΟ & Μεγαρίδος, ΠΕΟ Αθηνών – Κορίνθου & Μίνωα
Πειραιάς και Δυτικά Προάστια: Π. Ράλλη & Αγ. Άννης, Λ. Σχιστού & Γρ. Λαμπράκη
Κεντρική Αθήνα και Νότια Προάστια: Λ. Κηφισού & Κωνσταντινουπόλεως, Θησέως & Ποσειδώνος
Βόρεια Προάστια: Λ. Κηφισίας & Πεντέλης, Κατεχάκη & Πίνδου
Η σταδιακή επέκταση του συστήματος προβλέπει κάλυψη όλων των βασικών οδικών αξόνων και σημείων με ιστορικά υψηλό δείκτη τροχαίων ατυχημάτων.
Από τον τροχονόμο... στον αλγόριθμο
Το νέο μοντέλο εποπτείας μεταφέρει τον έλεγχο από την κλασική επιτόπια παρουσία της Τροχαίας σε ένα ψηφιακό, αδιάβλητο και αυτοματοποιημένο πλαίσιο. Κάθε παράβαση καταγράφεται με ακρίβεια και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, καθιστώντας το νέο σύστημα ιδιαίτερα αυστηρό και αποτελεσματικό.
«Το σύστημα δεν έχει ανοχές. Καμία παράβαση δεν περνά απαρατήρητη. Ό,τι γίνεται πίσω από το τιμόνι καταγράφεται και επιφέρει συνέπειες», τονίζουν κύκλοι της Περιφέρειας.
Τι σημαίνει για τον οδηγό
Ο εφησυχασμός των οδηγών ανήκει στο παρελθόν. Η μη συμμόρφωση στους βασικούς κανόνες του ΚΟΚ μπορεί πλέον να κοστίσει ακριβά – και με μαθηματική ακρίβεια. Ο παραβάτης δεν χρειάζεται να εντοπιστεί επιτόπου· το «μάτι» του νέου δικτύου είναι παντού και λειτουργεί διαρκώς.
Ακόμη και η χρήση κινητού ή η ζώνη ασφαλείας, που δύσκολα διαπιστώνονται χωρίς φυσική παρουσία αστυνομικού, βρίσκονται πλέον υπό τον έλεγχο της τεχνολογίας.
Τι πρέπει να θυμάστε:
Οι κάμερες είναι ενεργές 24/7 και δεν απαιτούν τροχονόμο.
Οι παραβάσεις καταγράφονται και αποστέλλονται ψηφιακά στο Υπουργείο.
Οι οδηγοί ενημερώνονται μέσω gov.gr, ενώ έρχεται και SMS ειδοποίηση.
Ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να μεταβιβάσει την ευθύνη στον πραγματικό οδηγό.
Μέχρι το 2026, πάνω από 500 σημεία θα καλύπτονται σε όλη την Αττική.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ