Σε μια υπόθεση που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια στους ελληνικούς σιδηροδρόμους και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, ο Νίκος Τσακλίδης, χειριστής αλλαγής τροχιάς και ξάδελφος της αδικοχαμένης Αγάπης Τσακλίδου από την τραγωδία των Τεμπών, καλείται σε απολογία από την Hellenic Train — επειδή αρνήθηκε να εκτελέσει επικίνδυνη εργασία χωρίς την απαιτούμενη υποστήριξη.
Ο ίδιος, μιλώντας στο ThessPost.gr, καταγγέλλει ότι η εταιρεία τον στοχοποίησε για κάτι που θεωρεί αυτονόητο: την άρνηση να εργαστεί μόνος σε διαδικασία ζεύξης/απόζευξης βαγονιών, εν μέσω σοβαρής υποστελέχωσης, χωρίς τον απαιτούμενο δεύτερο εργαζόμενο για λόγους ασφαλείας. «Ο κίνδυνος στους χειριστές αλλαγής τροχιάς είναι πολύ μεγάλος, πρέπει να τηρούνται αυτά που περιγράφονται στον κανονισμό ασφαλείας γιατί αλλιώς θα υπάρξει νεκρός», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Η υπόθεση λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς, όπως καταγγέλλει ο κ. Τσακλίδης, μόλις μία μέρα μετά την εκλογή του στο Διοικητικό Συμβούλιο Εργαζομένων της Hellenic Train —και ενώ είχε προηγηθεί άρνησή του να εκτελέσει την εργασία λόγω έλλειψης προσωπικού— του κοινοποιήθηκε κλήση σε απολογία για «υπηρεσιακή ανωμαλία».
«Γλίτωσα από τύχη τον Απρίλιο»
Ο εργαζόμενος, ανατρέχοντας στην εμπειρία του, περιγράφει με δραματικό τόνο πως τον περασμένο Απρίλιο παραλίγο να χάσει τα πόδια του κατά τη διάρκεια της ίδιας εργασίας: «Η ειδικότητά μου είναι αυτή με τους περισσότερους νεκρούς ιστορικά, γιατί ο κλειδούχος, μπαίνει μέσα στα τρένα για να τα δέσει μεταξύ τους και να τα λύσει. Προϋποθέτει οπωσδήποτε, να είναι κάποιος απέξω που θα έχει επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς. Παλαιότερα, πριν αποφασίσουμε με τους συναδέλφους ότι δε θα δεχόμαστε πλέον να το κάνουμε, μου είχε τύχει να μπω ανάμεσα στα δύο τρένα, να ξεκινήσουν και να πατήσω σε μεταλλικές βάσεις για να… μη μου πάρει τα πόδια».
Συμφωνίες που έμειναν στα χαρτιά
Σύμφωνα με τον κ. Τσακλίδη, τον Μάιο του 2025 είχε υπάρξει ρητή συμφωνία με τη διοίκηση, έπειτα από παρεμβάσεις του σωματείου, ότι τέτοιες εργασίες δεν θα εκτελούνται από ένα μόνο άτομο. Ωστόσο, η δέσμευση αυτή φαίνεται πως καταπατήθηκε: «Η εταιρία έβαζε τα κέρδη πάνω από τις ανάγκες και το ζητούσε ανά διαστήματα, όπως το ζήτησε και στις 3 Ιουλίου. Δεν υπήρχε δεύτερο άτομο στη βάρδια, υπάρχει τρομερή υποστελέχωση. Είμαστε 40 εργαζόμενοι λιγότεροι από την ημέρα της σύγκρουσης των τρένων».
Αξιοσημείωτο είναι ότι, όπως δηλώνει, είχε ήδη ενημερώσει προφορικά και γραπτώς ότι δεν θα συμμετέχει σε τέτοιες εργασίες εφόσον δεν πληρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες ασφαλείας, ειδικά μετά την απώλεια της ξαδέλφης του στα Τέμπη. Ωστόσο, η άρνησή του φαίνεται να μεταφράστηκε ως "παρατυπία", με αποτέλεσμα την έναρξη πειθαρχικής διαδικασίας.
«Χάσαμε δικούς μας ανθρώπους, έχουμε αίσθημα ευθύνης»
Η συγκίνηση είναι έκδηλη όταν μιλά για τους συναδέλφους που χάθηκαν στο δυστύχημα των Τεμπών:
«Χάσαμε δικούς μας ανθρώπους, τους 11 συναδέλφους μας, ήταν άνθρωποι που τους βλέπαμε καθημερινά. Έχασα την πρώτη μου ξαδέλφη. Χτυπάει έντονα και δημιουργεί πολύ μεγάλο αίσθημα ευθύνης να συγκρουστείς με αυτή την κατάσταση και να μη σε πάρει από κάτω. Μας στηρίζει η παρουσία του κόσμου που κατέβηκε στον δρόμο. Κάνουμε αυτό τον αγώνα για τους νεκρούς μας και για τους ίδιους μας τους εαυτούς, να μη βρεθεί άλλος νεκρός ή σακατεμένος στον χώρο δουλειάς μας».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ