Νέα καταγγελία-σοκ για τις συνθήκες ασφάλειας και εργασίας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους φέρνει στο φως η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), καταδεικνύοντας ότι τα προβλήματα που στοιχειώνουν τον σιδηρόδρομο παραμένουν και εντείνονται.
«18 κόκκινα φανάρια σε μία βάρδια»
Σύμφωνα με επιστολή της ΠΕΠΕ προς τον διευθυντή Λειτουργίας της Hellenic Train, Νίκο Αθανασόπουλο, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι στη γραμμή του Προαστιακού που συνδέει την Αθήνα με το Αεροδρόμιο, τα φωτοσήματα παραμένουν εκτός λειτουργίας ή παρουσιάζουν απρόβλεπτες εναλλαγές ενδείξεων.
«Οι μηχανοδηγοί καλούνται να υπερβούν μέχρι και 18 φορές ερυθρά φωτοσήματα σε μια μόνο βάρδια», τονίζεται χαρακτηριστικά.
Συρμοί με βλάβες και χωρίς κλιματισμό
Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι αναφέρονται και σε σοβαρές ελλείψεις στον κλιματισμό των αμαξοστοιχιών. Το τελευταίο περιστατικό που προκάλεσε αντιδράσεις σημειώθηκε την περασμένη Παρασκευή, όταν επιβάτες υποχρεώθηκαν να ταξιδέψουν ως τη Θεσσαλονίκη χωρίς κλιματισμό, ψάχνοντας δροσιά με… βεντάλιες.
Η ΠΕΠΕ αναφέρει ότι το φαινόμενο δεν ήταν μεμονωμένο, αλλά έχει εμφανιστεί επανειλημμένα τις τελευταίες ημέρες, προκαλώντας διαπληκτισμούς μεταξύ επιβατών και προσωπικού.
Προειδοποιήσεις για την ασφάλεια – Καμία ανταπόκριση
Οι μηχανοδηγοί υποστηρίζουν ότι η διοίκηση της εταιρείας αρνείται συστηματικά τον διάλογο, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις τους για τα προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.
Επιπλέον, καταγγέλλουν πως η εταιρεία προχώρησε σε αλλαγές δρομολογίων στον Προαστιακό Πάτρας χωρίς να λάβει υπόψη εργασίες του ΟΣΕ, αναγκάζοντας τους επιβάτες να μετακινούνται σε χωματόδρομο για την επιβίβαση και αποβίβασή τους.
Εικόνες από άλλη εποχή - Κλίμα φόβου και απολύσεις
Σε πολλά σημεία της Βόρειας Ελλάδας, η ασφαλής διέλευση στις ισόπεδες διαβάσεις εξασφαλίζεται ακόμη… με μεταφερόμενους φύλακες: κατεβαίνουν από τον συρμό, κλείνουν τη διάβαση, και επιβιβάζονται ξανά για να συνεχιστεί το δρομολόγιο.
Η καταγγελία κορυφώνεται με την απόλυση έμπειρου μηχανοδηγού με 40 χρόνια υπηρεσίας, λίγους μήνες πριν τη συνταξιοδότησή του. Σύμφωνα με την ΠΕΠΕ, η εταιρεία «συνεχίζει τις σπασμωδικές κινήσεις τρομοκράτησης» των εργαζομένων, παραπέμποντας σε πειθαρχικά όσους θεωρεί «μη αρεστούς».
«Η διοίκηση θέλει να δείξει ότι δεν φοβάται κανέναν και μπορεί να στερήσει το δικαίωμα στην εργασία χωρίς καμία διαδικασία», τονίζει το σωματείο.
Οι νομικοί σύμβουλοι των μηχανοδηγών εξετάζουν ήδη προσφυγές για ακύρωση της απόλυσης, ενώ ζητούν άμεση ανάκληση και επαναπρόσληψη.
Η εταιρεία, θυγατρική των Ferrovie dello Stato Italiane, δέχεται για ακόμη μια φορά έντονη κριτική για τις συνθήκες ασφαλείας και την αντιμετώπιση του προσωπικού, σε μια περίοδο που η εμπιστοσύνη του κοινού στους σιδηρόδρομους παραμένει εύθραυστη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ
1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ