mibot
Εκεί που εταιρείες όπως η BYD και η Tesla δεν κατάφεραν να διεισδύσουν στην ιαπωνική αγορά, ένα μικροσκοπικό ηλεκτρικό όχημα ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα.

Η Ιαπωνία μέχρι σήμερα εμφανιζόταν διστακτική απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν μόλις το 3,5% των πωλήσεων, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος αγγίζει το 18%. Ωστόσο, το Mibot φαίνεται πως αλλάζει το κλίμα, σπάζοντας τα ταμπού γύρω από την ηλεκτροκίνηση στη χώρα.

Με μήκος 2,5 μέτρα, πλάτος 1,1 και ύψος λίγο κάτω από 1,5, το Mibot σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την πόλη, όπου ο χώρος είναι περιορισμένος και τα περισσότερα συμβατικά αυτοκίνητα θεωρούνται υπερβολικά ογκώδη. Ο ιδρυτής της KG Motors, Kazunari Kusunoki, εξήγησε πως η έμπνευση ήρθε ακριβώς από αυτή την πραγματικότητα: οι στενοί δρόμοι της Ιαπωνίας απαιτούν μικρότερα, ευέλικτα μέσα μετακίνησης.

Σε επίπεδο επιδόσεων, το Mibot απέχει πολύ από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα: έχει αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 60 χλμ./ώρα. Ωστόσο, για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη αυτά θεωρούνται επαρκή, ενώ το γεγονός ότι φορτίζει πλήρως σε 5 ώρες από απλή πρίζα το κάνει ακόμα πιο πρακτικό.

Παρά το μικρό του μέγεθος, το όχημα διαθέτει βασικές ανέσεις όπως κλιματισμό, μικρό χώρο αποσκευών και δυνατότητα ασύρματων αναβαθμίσεων. Ουσιαστικά, συνδυάζει την απλότητα ενός ηλεκτρικού scooter με τα πλεονεκτήματα ενός μικρού αυτοκινήτου.

Το μεγαλύτερο του πλεονέκτημα, όμως, είναι η τιμή: κοστίζει μόλις 1 εκατομμύριο γιεν (περίπου 6.000 ευρώ), δηλαδή τα μισά από το Nissan Sakura, που μέχρι πρότινος θεωρούνταν το πιο προσιτό ηλεκτρικό της Ιαπωνίας. Η ανταγωνιστική αυτή τιμή εκτόξευσε τις προπαραγγελίες, οι οποίες ξεπέρασαν ήδη τις 3.300 μονάδες, αριθμός που ξεπερνά τις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων της Toyota στη χώρα για το 2024. Η μαζική παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 95% των αγοραστών διαθέτει ήδη ένα αυτοκίνητο· το Mibot προορίζεται για σύντομες, καθημερινές διαδρομές, για ηλικιωμένους σε περιοχές με λίγα μέσα μεταφοράς ή για νέους που αναζητούν μια οικονομική λύση.

Η KG Motors παρουσιάζει το Mibot όχι ως ανταγωνιστή των οικογενειακών οχημάτων, αλλά ως ένα νέο είδος προσωπικού, αμιγώς αστικού ηλεκτρικού. Με το μοντέλο αυτό, η εταιρεία θέτει ένα νέο πλαίσιο για το πώς πρέπει να είναι η μετακίνηση: πιο απλή, πιο οικονομική και λιγότερο σπάταλη σε χώρο και πόρους. Σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία κυνηγά την υπερβολή, το Mibot έρχεται να αποδείξει ότι ο μινιμαλισμός μπορεί να είναι επαναστατικός.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τραμπ
WP: Ο Τραμπ απειλεί με ανάπτυξη Εθνοφρουράς στο Σικάγο — παρά την πτώση της εγκληματικότητας
Ο Τραμπ απειλεί με Εθνοφρουρά στο Σικάγο, κόντρα σε στοιχεία που δείχνουν μείωση εγκληματικότητας
WP: Ο Τραμπ απειλεί με ανάπτυξη Εθνοφρουράς στο Σικάγο — παρά την πτώση της εγκληματικότητας
Ξηροί καρποί
Ο ξηρός καρπός που καθυστερεί τη γήρανση και προλαμβάνει τις χρόνιες παθήσεις
Οι ξηροί καρποί θεωρούνται πολύτιμα υπερτρόφιμα όταν καταναλώνονται σωστά και χωρίς υπερβολές.
Ο ξηρός καρπός που καθυστερεί τη γήρανση και προλαμβάνει τις χρόνιες παθήσεις