klimatistiko
Δείτε τα πιο συχνά λάθη στη χρήση του air condition και πώς να τα διορθώσετε

Καλοκαίρι και καύσωνας σημαίνουν αυξημένες απαιτήσεις για δροσιά στο σπίτι ή το γραφείο.

Όμως, παρά τη συνεχή χρήση του air condition, πολλοί δεν απολαμβάνουν την επιθυμητή άνεση, ενώ βλέπουν τους λογαριασμούς ρεύματος να εκτοξεύονται. Η αιτία; Λάθη στη χρήση του κλιματιστικού που μειώνουν την απόδοσή του και επιβαρύνουν την υγεία και την τσέπη μας.

1. Ρυθμίζετε τη θερμοκρασία υπερβολικά χαμηλά

Πολλοί χρήστες πιστεύουν ότι βάζοντας το κλιματιστικό στους 16°C, ο χώρος θα δροσίσει γρηγορότερα. Αυτό είναι λάθος. Η συσκευή δουλεύει στο μέγιστο, καταναλώνοντας περισσότερη ενέργεια χωρίς πρακτικό όφελος.

  • Ιδανική ρύθμιση θερμοκρασίας: 26°C–27°C

  • Χρυσός κανόνας: Η διαφορά με την εξωτερική θερμοκρασία να μην ξεπερνά τους 10°C

2. Δεν καθαρίζετε τα φίλτρα ή δεν κάνετε service

Η συσσώρευση σκόνης και μικροβίων στα φίλτρα μειώνει τη ροή του αέρα και επιβαρύνει την ποιότητα του αέρα που αναπνέετε.

Τι να κάνετε:

  • Καθαρίστε τα φίλτρα κάθε 2-4 εβδομάδες

  • Κάντε ετήσιο service από εξειδικευμένο τεχνικό

3. Αφήνετε πόρτες και παράθυρα ανοιχτά

Το air condition λειτουργεί αναποτελεσματικά όταν υπάρχει διαρροή δροσερού αέρα. Ακόμα και μικρά ανοίγματα μειώνουν αισθητά την απόδοση.

Λύση:

  • Κλείνετε καλά τα παράθυρα και τις πόρτες

  • Χρησιμοποιήστε κουρτίνες ή ρολά για να μειώσετε την ηλιακή ακτινοβολία

4. Το λειτουργείτε συνεχώς χωρίς διακοπή

Η συνεχής χρήση χωρίς παύση επιβαρύνει τη συσκευή και αυξάνει κατακόρυφα το κόστος κατανάλωσης.

Τι να προτιμήσετε:

  • Κλιματιστικά τεχνολογίας inverter

  • Θερμοστάτες ή χρονοδιακόπτες για πιο σταθερή και έξυπνη λειτουργία

5. Ο αέρας κατευθύνεται απευθείας πάνω σας

Ο δροσερός αέρας που πέφτει στο σώμα μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, ψύξη ή μυϊκούς πόνους.

Ρύθμιση περσίδων:

  • Κατευθύνετε τον αέρα προς τα πάνω ή στο πλάι

  • Ποτέ απευθείας στο πρόσωπο ή στο σώμα

6. Δεν αξιοποιείτε τη λειτουργία αφύγρανσης

Η υψηλή υγρασία εντείνει το αίσθημα δυσφορίας, ακόμα κι αν η θερμοκρασία δείχνει χαμηλή.

Συμβουλή:

  • Ενεργοποιήστε τη λειτουργία Dry Mode όταν νιώθετε τον χώρο αποπνικτικό

Extra Tip: Χρησιμοποιήστε και ανεμιστήρα

Ο ανεμιστήρας οροφής ή δαπέδου σε συνδυασμό με το air condition βελτιώνει την κατανομή του δροσερού αέρα και μειώνει την κατανάλωση ενέργειας.

Η σωστή χρήση του κλιματιστικού δεν είναι μόνο θέμα άνεσης, αλλά και οικονομίας και υγείας. Αποφεύγοντας τα παραπάνω λάθη, θα διατηρήσετε τον χώρο σας δροσερό και υγιεινό, ακόμη και στις πιο ακραίες θερμοκρασίες του καύσωνα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

υπογενητικότητα
«Ελλάδα χωρίς παιδιά»: Η υπογεννητικότητα σβήνει σχολεία, στρατόπεδα και θέσεις εργασίας

Η Ελλάδα γερνά επικίνδυνα – και το μέλλον της γράφεται ήδη με αριθμούς που σοκάρουν. Το 2025 κλείνουν εκατοντάδες σχολεία, τα...

«Ελλάδα χωρίς παιδιά»: Η υπογεννητικότητα σβήνει σχολεία, στρατόπεδα και θέσεις εργασίας
τερα
Έτσι θα μοιάζει ο άνθρωπος το 2050 αν συνεχίσει την καθιστική ζωή σύμφωνα με την τεχνητή νοημοσύνη (Βίντεο)

Η εφαρμογή παρακολούθησης βημάτων WeWard παρουσιάζει μια ανατριχιαστική εικόνα του ανθρώπου του μέλλοντος, αν συνεχίσουμε να...

Έτσι θα μοιάζει ο άνθρωπος το 2050 αν συνεχίσει την καθιστική ζωή σύμφωνα με την τεχνητή νοημοσύνη (Βίντεο)
μαθητές
Πρόταση διευθυντών για μέγιστο 20 μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά από το 2026-2027
Διευθυντές σχολείων ζητούν νομοθετική ρύθμιση για τμήματα έως 20 μαθητών
Πρόταση διευθυντών για μέγιστο 20 μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά από το 2026-2027