Ένα εξαιρετικά ευαίσθητο και πολύτιμο έργο τέχνης έγινε θύμα της επιπολαιότητας ενός τουρίστα στο μουσείο Palazzo Maffei στη Βερόνα της Ιταλίας, όταν ο τελευταίος κάθισε επάνω του για να τραβήξει φωτογραφία, καταστρέφοντας το.
Πρόκειται για το έργο του Ιταλού καλλιτέχνη Νίκολα Μπόλα, με τίτλο «Η Καρέκλα του Βαν Γκογκ», εμπνευσμένο από τον διάσημο πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου. Το έργο ήταν καλυμμένο με χιλιάδες αυθεντικούς κρυστάλλους Swarovski, αποτελώντας έναν από τους κεντρικούς εκθεσιακούς πόλους του μουσείου.
Η στιγμή της καταστροφής καταγράφηκε σε κάμερα
Το περιστατικό αποτυπώθηκε στις κάμερες ασφαλείας του μουσείου. Ενώ η γυναίκα που συνόδευε τον τουρίστα προσποιήθηκε ότι κάθεται, ο ίδιος κάθισε κανονικά πάνω στο έργο, το οποίο κατέρρευσε αμέσως. Στην προσπάθειά του να ισορροπήσει, ο επισκέπτης στηρίχθηκε στον τοίχο, προκαλώντας επιπλέον ανησυχία.
Αμέσως μετά, το ζευγάρι απομακρύνθηκε βιαστικά από την αίθουσα, χωρίς να ενημερώσει το προσωπικό του μουσείου.
Η ανακοίνωση του μουσείου: «Αγνόησαν κάθε κανόνα σεβασμού»
Το μουσείο Palazzo Maffei αντέδρασε με οργή, αναρτώντας βίντεο και ανακοίνωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χαρακτήρισε την πράξη «επιφανειακή και προσβλητική», ενώ τόνισε πως οι επισκέπτες περίμεναν να απομακρυνθεί η ασφάλεια για να προχωρήσουν στη φωτογράφιση.
«Αγνόησαν κάθε κανόνα σεβασμού προς την τέχνη και την πολιτιστική κληρονομιά», ανέφερε η ανακοίνωση.
Ευτυχώς, η τέχνη αποκαταστάθηκε
Παρά τις αρχικές αμφιβολίες, το μουσείο ανακοίνωσε λίγες ημέρες αργότερα ότι το έργο αποκαταστάθηκε πλήρως, χάρη στις προσπάθειες συντηρητών, του προσωπικού ασφαλείας και της τοπικής αστυνομίας.
«Για μέρες δεν ξέραμε αν η αποκατάσταση ήταν δυνατή. Αλλά τα καταφέραμε», ανέφερε μέλος του μουσείου.
Δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί αν το ζευγάρι θα κληθεί να καλύψει το κόστος αποκατάστασης, ούτε αν έχουν κινηθεί νομικές διαδικασίες.
Οργισμένες αντιδράσεις στα social media
Η πράξη προκάλεσε πλήθος επικριτικών σχολίων. Χρήστες στο Facebook έγραψαν:
«Ηλίθιοι! Ελπίζω να τους καταγγείλουν!»
«Η ενσάρκωση της μετριότητας, της αγένειας και της αμάθειας.»
«Όταν το selfiέ έχει μεγαλύτερη σημασία από την ιστορία της τέχνης.»
Το περιστατικό ανοίγει ξανά τη συζήτηση για την ευαλωτότητα των έργων τέχνης σε χώρους ανοιχτούς στο κοινό, τη συμπεριφορά των τουριστών και τα όρια ανάμεσα στην εμπειρία και τον σεβασμό. Μήπως ήρθε η ώρα να αναθεωρηθούν οι συνθήκες πρόσβασης σε ευαίσθητα έργα;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσοχή! Νέο κύμα καύσωνα από σήμερα Κυριακή με διάρκεια και κινδύνους – Ποιες περιοχές θα «καούν»
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ