Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Φιλτραρισμένος καφές και υγεία

Μια νέα μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ο πιο υγιεινός τρόπος κατανάλωσης καφέ είναι μέσω της καφετιέρας με φίλτρο. Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διεξήχθη με πάνω από 500.000 Νορβηγούς, οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά καφέ φίλτρου ζουν περισσότερο από εκείνους που δεν πίνουν καφέ. Η διαφορά αυτή, ωστόσο, εξαιρεί τους λάτρεις του εσπρέσο και άλλων μεθόδων παρασκευής χωρίς φίλτρο.

Φιλτραρισμένος καφές και υγεία

Η μελέτη δείχνει ότι οι άνθρωποι που πίνουν καφέ φίλτρου τακτικά έχουν 15% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν στα επόμενα 20 χρόνια, σε σύγκριση με εκείνους που δεν καταναλώνουν καφέ. Οι ερευνητές, αναλύοντας δεδομένα από περισσότερους από 508.000 ανθρώπους, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση φιλτραρισμένου καφέ σχετίζεται με σημαντικά μειωμένο κίνδυνο για καρδιοπάθειες και εγκεφαλικά επεισόδια.

Αφυδατωμένος καφές: Η επικινδυνότητα του εσπρέσο

Αντίθετα, η κατανάλωση καφέ χωρίς φίλτρο, όπως είναι ο εσπρέσο, δεν προσφέρει τα ίδια οφέλη. Αν μάλιστα κάποιος καταναλώνει 9 ή περισσότερα φλιτζάνια αφιλτράριστου καφέ την ημέρα, τότε ο κίνδυνος θανάτου από καρδιοπάθειες αυξάνεται κατά 9%. Ο λόγος γι’ αυτό είναι η παρουσία υψηλών επιπέδων φυσικών ελαίων στον αφιλτράριστο καφέ, τα οποία μπορούν να αυξήσουν τη χοληστερόλη στο αίμα.

Ποιες ποσότητες καφέ είναι οι πιο ασφαλείς

Η έρευνα καταλήγει ότι η καλύτερη ποσότητα καφέ για την υγεία είναι 1 έως 4 φλιτζάνια φιλτραρισμένου καφέ καθημερινά. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν αυτές τις ποσότητες εμφανίζουν τον χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιοαγγειακά νοσήματα και εγκεφαλικά επεισόδια. Η μελέτη συνιστά ότι η υγιεινότερη κατανάλωση είναι αυτή που γίνεται με μέτρο και μέσω φίλτρου, αποφεύγοντας υπερβολικές ποσότητες καφέ, ειδικά από εκείνους που προτιμούν τις μεθόδους χωρίς φίλτρο.

Η εξήγηση πίσω από τα αποτελέσματα

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας, Dag Thelle, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ, η μελέτη δείχνει ότι ο καφές που περνά από φίλτρο είναι πιο υγιεινός. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι μέθοδοι παρασκευής χωρίς φίλτρο, όπως ο εσπρέσο, αφήνουν περισσότερα φυσικά έλαια στον καφέ, τα οποία είναι γνωστό ότι επιδρούν αρνητικά στα επίπεδα χοληστερόλης και στην καρδιαγγειακή υγεία.

Συμπεράσματα για τους λάτρεις του καφέ

Αν θέλουμε να ενισχύσουμε τη διάρκεια ζωής μας και να βελτιώσουμε την καρδιοαγγειακή υγεία, η πιο υγιεινή επιλογή είναι να καταναλώνουμε καφέ φίλτρου. Ωστόσο, η μέτρια κατανάλωση είναι το κλειδί: 1 έως 4 φλιτζάνια ημερησίως φαίνεται να είναι η πιο ασφαλής ποσότητα, αποφεύγοντας την υπερβολή και τις μεθόδους παρασκευής χωρίς φίλτρο.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καταργούνται στο Δημόσιο μια σειρά από δικαιολογητικά για τους πολίτες
Συνταξιοδότηση: Δεν αλλάζουν τα όρια ηλικίας το 2027 – Μικρότερη αναμονή για την απονομή σύνταξης
Τέλος στα σενάρια για άμεση αύξηση των ορίων ηλικίας – Επανεξέταση το 2030 προβλέπει το ισχύον πλαίσιο
Συνταξιοδότηση: Δεν αλλάζουν τα όρια ηλικίας το 2027 – Μικρότερη αναμονή για την απονομή σύνταξης
Ανοίγουν οι αιτήσεις για αποφοίτους ΤΕΦΑΑ μέσω των Προγραμμάτων Άθλησης για Όλους (ΠΑγΟ/ΕΑγΟ) 2026-2027
Η ακτινογραφία των κενών και των ελλείψεων στα σχολεία από τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής
Οι αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής απαντούν στον Διευθυντή του ΥΠΑΙΘΑ για τα κενά και τις ελλείψεις
Η ακτινογραφία των κενών και των ελλείψεων στα σχολεία από τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής