amfitheatro-aei-foitites
Alexandros Michailidis / SOOC
Προσδιορισμός των επιμέρους κριτηρίων, δεικτών και προϋποθέσεων, που πρέπει να πληροί κάθε νέο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών και κάθε πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών του παραρτήματος Νομικού Προσώπου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Ν.Π.Π.Ε.) για την αξιολόγηση και πιστοποίησή τους (πρότυπα πιστοποίησης ποιότητας), σε εφαρμογή του άρθρου 145 του ν. 5094/2024

Με απόφαση του Ανωτάτου Συμβουλίου της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (Ε.Α.Α.Ε.), προσδιορίστηκαν τα επιμέρους κριτήρια και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί κάθε νέο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών και κάθε πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών του παραρτήματος Νομικού Προσώπου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Ν.Π.Π.Ε.) για την αξιολόγηση και πιστοποίησή τους.

Η αξιολόγηση αυτή γίνεται σύμφωνα με τα πρότυπα πιστοποίησης ποιότητας, σύμφωνα με το άρθρο 145 του νόμου 5094/2024.

Αυτή η διαδικασία αξιολόγησης και πιστοποίησης στοχεύει στην αναβάθμιση των προγραμμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και στην εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών στην Ελλάδα.

Δείτε το ΦΕΚ ΕΔΩ

Τι προβλέπει το ΦΕΚ:

1. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΜΣ)

Τα Παραρτήματα Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Ν.Π.Π.Ε.) θα πρέπει να έχουν περιλάβει στη στρατηγική τους την ανάπτυξη, οργάνωση και εφαρμογή νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών (ΠΜΣ) σε συγκεκριμένα επιστημονικά πεδία μετά από διερεύνηση της σκοπιμότητας και βιωσιμότητας τους. Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. θα πρέπει να εφαρμόζουν μια πολιτική διασφάλισης ποιότητας για τα νέα ΠΜΣ, η οποία θα αποτελεί μέρος του στρατηγικού τους σχεδιασμού. Η πολιτική ποιότητας θα πρέπει να αναπτύσσεται και να εξειδικεύεται (με τη συμμετοχή και εξωτερικών φορέων) στα ΠΜΣ του Παραρτήματος Ν.Π.Π.Ε. και της ακαδημαϊκής μονάδας. Η πολιτική αυτή θα πρέπει να δημοσιοποιείται και να εφαρμόζεται από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

2. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. θα πρέπει να σχεδιάζουν τα ΠΜΣ μετά από συγκεκριμένη έγγραφη διαδικασία, η οποία θα πρέπει να προβλέπει τους συμμετέχοντες, τις πηγές άντλησης πληροφοριών και τα όργανα έγκρισής του ΠΜΣ. Στον σχεδιασμό των ΠΜΣ καθορίζονται οι στόχοι, το ειδικότερο επιστημονικό αντικείμενο και οι κατευθύνσεις ή οι ειδικεύσεις, τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και οι προοπτικές απασχόλησης. Κατά την εφαρμογή του ΠΜΣ θα πρέπει να αξιολογείται ο βαθμός επίτευξης των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Τα στοιχεία αυτά και τα στοιχεία της δομής των ΠΜΣ δημοσιοποιούνται στο πλαίσιο του Οδηγού Σπουδών.

3. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ, ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. θα πρέπει να καταρτίσουν και να εφαρμόζουν δημοσιευμένους κανονισμούς για όλα τα θέματα και στάδια των σπουδών (επιλογή φοιτητών, στάδια φοίτησης, εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, αναγνώριση Σπουδών και απονομή διπλώματος).

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. οφείλουν να διασφαλίζουν το επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων των μελών του διδακτικού τους προσωπικού, να εφαρμόζουν αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες για την επιλογή, την επιμόρφωση και την περαιτέρω εξέλιξη τους.

5. ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. θα πρέπει να διαθέτουν επαρκή χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών της διδασκαλίας και της μάθησης των ΠΜΣ. Αφενός μεν θα πρέπει να διαθέτουν επαρκείς υποδομές και υπηρεσίες για τη μάθηση και την υποστήριξη των φοιτητών, αφετέρου δε να διευκολύνουν την άμεση πρόσβαση σ’ αυτές με τη θέσπιση σχετικών εσωτερικών κανόνων (π.χ. αίθουσες, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, δίκτυα, υπηρεσίες σταδιοδρομίας, κοινωνικής πολιτικής, κ.λπ.).

6. ΑΡΧΙΚΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. και οι ακαδημαϊκές μονάδες θα πρέπει να διαθέτουν εσωτερικό σύστημα διασφάλισης ποιότητας, στο πλαίσιο του οποίου θα πραγματοποιούν τον έλεγχο, την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, έτσι ώστε, να διασφαλίζεται η συμμόρφωση στις απαιτήσεις ποιότητας του παρόντος προτύπου. Στο πλαίσιο των ανωτέρω δράσεων είναι αναγκαία η ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων μερών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γραπτό μαθητή στις Πανελλαδικές
Πανελλαδικές 2025 - Eισαγωγή στα ΑΕΙ: Υποβολή δικαιολογητικών για μαθητές περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Έως 23 Σεπτεμβρίου η προθεσμία για την υποβολή δικαιολογητικών από τους υποψηφίους που προέρχονται από περιοχές οι...
Πανελλαδικές 2025 - Eισαγωγή στα ΑΕΙ: Υποβολή δικαιολογητικών για μαθητές περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές
paideias
Υπουργείο Παιδείας: Πλήρωση θέσεων νηπιαγωγού και δασκάλων στο ΣΕΠ Ηρακλείου – Μέχρι πότε είναι ανοικτές οι αιτήσεις
Συγκεκριμένα, προκηρύσσεται μία (1) θέση νηπιαγωγού και δύο (2) θέσεις δασκάλων πλήρους ωραρίου
Υπουργείο Παιδείας: Πλήρωση θέσεων νηπιαγωγού και δασκάλων στο ΣΕΠ Ηρακλείου – Μέχρι πότε είναι ανοικτές οι αιτήσεις
Ανδρέας Λοβέρδος
Ανδρέας Λοβέρδος για αιχμές ΠΑΣΟΚ: «Δεν απαντώ ούτε ανοίγω βεντέτα - Μου απευθύνονται με ταραχή»
«Έτσι συμφωνήσαμε με τον Μητσοτάκη» – Αποκαλύψεις Λοβέρδου για το «deal» και την ένταξή του στη ΝΔ
Ανδρέας Λοβέρδος για αιχμές ΠΑΣΟΚ: «Δεν απαντώ ούτε ανοίγω βεντέτα - Μου απευθύνονται με ταραχή»