μετρο
Παραλίγο «Τέμπη» μέσα στο κέντρο της Αθήνας - Οι κίνδυνοι και η ταλαιπωρία είναι πλέον καθημερινότητα

Είναι να απορεί κανείς με όσα συμβαίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την Ελλάδα καθώς μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών, δεν έχουν τέλος τα περιστατικά που το δυστύχημα αποφεύγεται στο... παρά ένα!

Έτσι, μετά το περιστατικό στους Αγίους Αναργύρους, ένα άλλο προκαλεί ανησυχία. Γιατί αυτή τη φορά, σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», τρένο, από αυτά που κινούνται στις σιδηροδρομικές γραμμές, βρέθηκε μέσα σε σήραγγα του... μετρό!

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας, συρμός προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή.

Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη.

Τότε, πήρε την απόφαση που έσωσε ουσιαστικά την κατάσταση, καθώς ελάττωσε ταχύτητα προχωρώντας αργά ώστε να «πιάσει» το λάθος η τηλεδιοίκηση, όπερ και εγένετο.

Τότε ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από την σήραγγα, στην οποία θα σφήνωνε αν συνέχει για λίγο ακόμα...

Το παραλίγο «ατύχημα» συνέβη στις 9 Οκτωβρίου.

Οι κίνδυνοι και η ταλαιπωρία είναι πλέον καθημερινότητα.

Οι συνέπειες της εμπορευματικής λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής συνεχίζεται με θύματα όλους τους εργαζόμενους της Αττικής που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι κίνδυνοι και η ταλαιπωρία είναι πλέον καθημερινότητα.

Όπως επισημαίνει ο Θανάσης Οικονόμου, μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας, παρά τις εξαγγελίες και την ωραιοποίηση της κατάστασης η πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και ο λαός της Αττικής που κάνει χρήση αυτών, είναι απαράδεκτη και δύσκολη.

Τα παραδείγματα των τελευταίων μηνών είναι χαρακτηριστικά. Λεωφορεία που αρπάζουν φωτιά εν κινήσει , επιβάτες να περπατάνε πάνω στις ράγες του ηλεκτρικού γιατί ο συρμός άρπαξε φωτιά, συρμοί του μετρό που βγάζουν καπνούς .

Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται με στοιχεία που η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύψει παρά τις φιέστες που στήνει.

- Στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, στην γραμμή 1, υπάρχουν συρμοί από το 1985, που έχουν κάνει από 2 έως 4 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Από το σύνολο των συρμών στη γραμμή 1 κυκλοφορούν καθημερινά 15 με 18 τον χειμώνα και ακόμα λιγότεροι το καλοκαίρι. Οι άλλοι μισοί δεν μπορούν να κινηθούν λόγω έλλειψης προσωπικού ή λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

- Το προσωπικό στην ΟΣΥ το 2009 ήταν 8.082 εργαζόμενοι και ύστερα από συνεχείς μειώσεις το 2022 ήταν μόλις 4.774. Μέσα σε 14 χρόνια οι κυβερνήσεις μείωσαν το προσωπικό στην ΟΣΥ κατά 41%!. Χαρακτηριστικό της μείωσης του προσωπικού και της εντατικοποίησης είναι ότι το Γενάρη του 2023 οι βάρδιες της ΟΣΥ ήταν 2453 και οι ενεργοί οδηγοί ήταν 2714. Σήμερα τον Σεπτέμβρη του 2024, με ίδιες τις βάρδιες οι ενεργοί οδηγοί ήταν 2100, δηλαδή 614 λιγότεροι οι οποίοι καλούνται να βγάλουν τα ίδια δρομολόγια. Χαρακτηριστικό ότι λόγω έλλειψης προσωπικού το 2022 χάθηκαν 301.600 δρομολόγια

- Η ονομαστική δύναμη (ενεργά, παροπλισμένα και ακινητοποιημένα οχήματα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών) του στόλου της ΟΣΥ το 2009 ήταν 2.516 και το 2022 ήταν 1.976. Μείωση 21,5%.

Σήμερα από τα 1.976 οχήματα (1.625 λεωφορεία και 351 τρόλεϊ) του 2022, στο δρόμο είναι 1300 περίπου οχήματα ( λεωφορεία – ΚΤΕΛ – leasing) μπορούσαν να βγουν στην κυκλοφορία (1.168 λεωφορεία και 151 τρόλεϊ). Στην κυκλοφορία έβγαιναν πραγματικά ακόμα λιγότερα, λόγω βλαβών και έλλειψης προσωπικού.

Όλα τα παραπάνω αυξάνουν το κίνδυνο ασφάλειας των συγκοινωνιών και κάνουν την ταλαιπωρία να είναι καθημερινό φαινόμενο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βιβλία
Τι σημαίνει η λέξη "γκοβέρνο" και από πού προέρχεται
Η ελληνική γλώσσα είναι γεμάτη λέξεις με ιδιαίτερη ιστορία και ξεχωριστή εκφραστική δύναμη, πολλές από τις οποίες δεν χρησιμοποιούνται πλέον συχνά...
Τι σημαίνει η λέξη "γκοβέρνο" και από πού προέρχεται
Μαρία Καρυστιανού
Καρυστιανού: «Χτίζουμε πολιτική εναλλακτική» - Προανήγγελλε τη δημιουργία κόμματος (vid)
Κατηγορηματικό «όχι» σε συνεργασίες με το παλιό πολιτικό σύστημα και με τον Αλέξη Τσίπρα – «Χρειαζόμαστε μια πραγματική εναλλακτική»
Καρυστιανού: «Χτίζουμε πολιτική εναλλακτική» - Προανήγγελλε τη δημιουργία κόμματος (vid)
αρχαιολογικοι χωροι
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: Στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη επέκταση και αναβάθμιση της ιστορίας του
Ομόφωνο «πράσινο φως» από τα ανώτατα συμβούλια του ΥΠΠΟ – Νέοι εκθεσιακοί χώροι, δημόσιο πάρκο και πλήρης τεχνικός εκσυγχρονισμός
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: Στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη επέκταση και αναβάθμιση της ιστορίας του
εργαζομενοι καθονται σε τραπέζι
Μπόνους παραγωγικότητας έως 2.000 ευρώ για περίπου 25.000 δημοσίους υπαλλήλους το 2025
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο σχεδιασμός των στόχων πραγματοποιήθηκε με τη συνδρομή της Τεχνητής Νοημοσύνης
Μπόνους παραγωγικότητας έως 2.000 ευρώ για περίπου 25.000 δημοσίους υπαλλήλους το 2025