Λουκάνικα
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας μπορεί να αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας;

Το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας έχει αποδειχθεί στο παρελθόν ότι αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2

Το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας μπορεί να αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για άνοια, σύμφωνα με μεγάλη μελέτη που παρακολούθησε περισσότερους από 100.000 ανθρώπους για τέσσερις δεκαετίες.

Το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας έχει αποδειχθεί στο παρελθόν ότι αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2. Τώρα Αμερικανοί ερευνητές λένε ότι ανακάλυψαν πως θα μπορούσε να συνδέεται και με την άνοια.

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η αντικατάσταση του επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος με πιο υγιεινά τρόφιμα όπως οι ξηροί καρποί, τα φασόλια ή το τόφου θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου άνοιας.

Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο διεθνές συνέδριο της Ένωσης Αλτσχάιμερ στις ΗΠΑ.

Ο αριθμός των ανθρώπων που ζουν με άνοια παγκοσμίως προβλέπεται να τριπλασιαστεί σε 153 εκατομμύρια έως το 2050 και ο ρόλος που παίζει η διατροφή στον κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης μελετάται πλέον ολοένα περισσότερο.

Η μελέτη

Στην τελευταία αυτή μελέτη, οι ειδικοί μελέτησαν την υγεία 130.000 νοσοκόμων και άλλων εργαζομένων στον τομέα της υγείας στις ΗΠΑ, παρακολουθώντας τους για 43 χρόνια, με τους συμμετέχοντες να δίνουν πληροφορίες για τη διατροφή τους κάθε 2 έως 5 χρόνια. Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες καλούνταν να αναφέρουν πόσο συχνά έτρωγαν επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, όπως μπέικον, χοτ ντογκ, λουκάνικα, σαλάμι και άλλα αλλαντικά.

Ανέφεραν επίσης αν κατανάλωναν ξηρούς καρπούς και όσπρια, όπως φιστικοβούτυρο, φιστίκια, καρύδια, φασολάκια φρέσκα, φασόλια, αρακά, γάλα σόγιας και τόφου.

Κατά την περίοδο παρακολούθησης εντοπίστηκαν περισσότερες από 11.000 περιπτώσεις άνοιας.

Πόσο αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας

Η κατανάλωση δύο μερίδων επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος την εβδομάδα φάνηκε να αυξάνει τον κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης κατά 14% σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν περίπου τρεις μερίδες τον μήνα, ανέφεραν οι ερευνητές.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η αντικατάσταση μίας μερίδας επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος την ημέρα με μία μερίδα ξηρών καρπών, φασολιών ή τόφου την ημέρα θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας κατά 23%.

Όπως ανέφερε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δρ Yuhan Li, επίκουρη καθηγήτρια στο νοσοκομείο Brigham and Women’s στη Βοστώνη: «Τα αποτελέσματα της μελέτης ήταν ανάμικτα σε ό,τι αφορά τη σχέση μεταξύ γνωστικής έκπτωσης και κατανάλωσης κρέατος γενικά, οπότε είδαμε πιο προσεκτικά το πώς επηρεάζει τον γνωστικό κίνδυνο και τη γνωστική λειτουργία η κατανάλωση διαφορετικών ποσοτήτων τόσο επεξεργασμένου όσο και μη επεξεργασμένου κρέατος».

«Μελετώντας ανθρώπους για μεγάλο χρονικό διάστημα, διαπιστώσαμε ότι η κατανάλωση επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος θα μπορούσε να αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για άνοια».

«Το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη. Μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλο επειδή περιέχει υψηλά επίπεδα επιβλαβών ουσιών όπως νιτρώδη [συντηρητικά] και νάτριο», πρόσθεσε.

Πηγή: iatropedia.gr

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΠΘ
ΑΠΘ και INSP: Ελληνογαλλική συνεργασία για την έρευνα και την εκπαίδευση
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και ο διάδοχος της ιστορικής ENA ενώνουν δυνάμεις με στόχο την ανάπτυξη κοινών ακαδημαϊκών, ερευνητικών και...
ΑΠΘ και INSP: Ελληνογαλλική συνεργασία για την έρευνα και την εκπαίδευση
Ντόναλντ Τραμπ
Τραμπ: «Το Ιράν κατέρριψε αμερικανικό Apache στο Στενό του Ορμούζ – Οι ΗΠΑ θα απαντήσουν»
Νέα ένταση στη Μέση Ανατολή μετά τους ισχυρισμούς του Αμερικανού προέδρου για κατάρριψη στρατιωτικού ελικοπτέρου – Σώοι οι δύο πιλότοι
Τραμπ: «Το Ιράν κατέρριψε αμερικανικό Apache στο Στενό του Ορμούζ – Οι ΗΠΑ θα απαντήσουν»
Μέγας Αλέξανδρος
Η Τουρκία κήρυξε ιστορικό χώρο το πεδίο της θρυλικής νίκης του Μεγάλου Αλεξάνδρου
Η περιοχή στα Δαρδανέλια ανακηρύχθηκε επίσημα ιστορικός και αρχαιολογικός χώρος με στόχο τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς και την ανάπτυξη του...
Η Τουρκία κήρυξε ιστορικό χώρο το πεδίο της θρυλικής νίκης του Μεγάλου Αλεξάνδρου
emp
Συνεργασία ΕΜΠ και DNV για την εκπαίδευση και την καινοτομία στη ναυτιλία
Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός DNV με έμφαση στην έρευνα, την απανθρακοποίηση και...
Συνεργασία ΕΜΠ και DNV για την εκπαίδευση και την καινοτομία στη ναυτιλία