vivlio 1280
Εσείς γνωρίζετε από που προέρχεται

Η φράση «έριξε μαύρη πέτρα πίσω του» που τη χρησιμοποιούμε συχνά σήμερα, έχει σχέση με το ανάθεμα και λέγεται για μια οριστική φυγή, δηλαδή για κάποιον που φεύγει από κάπου δίχως να επιστρέψει ποτέ.

Πολύ πριν και από τον Όμηρο ακόμα, εφαρμοζόταν ένας άγραφος νόμος, να λιθοβολούν τον φονιά ή τον αναγγέλλοντα δυσάρεστη είδηση για την πόλη.

Στον εγκληματία η τιμωρία του λιθοβολισμού γινόταν στον τόπο που αυτός έκανε τον φόνο. Με τον καιρό όμως οι συνήθειες άλλαξαν και αντί να λιθοβολούν τον φονιά, απέμεινε η συνήθεια κάθε φορά που ήθελαν να στιγματίσουν μια κακή πράξη να ρίχνουν, όταν περνάνε από ένα ορισμένο σημείο, πέτρες, αναθεματίζοντας το δράστη.

Το έθιμο αυτό, που εφαρμοζόταν κατά κόρον τον ΙΑ’ αιώνα, το αναφέρει ο ιστορικός Μιχαήλ Ατταλειάτης. Επίσης, κατά τον ΙΒ’ αιώνα, το αναφέρει ο Θεσσαλονίκης Ευστάθιος.

Αυτό, λοιπόν, το έθιμο συνεχίστηκε μέχρι τα χρόνια μας, με την συνήθεια των πολιτών να μαζεύουν σε ορισμένα σημεία πέτρες σωρούς, που τις λένε αναθέματα ή αναθεματίστρες λέγοντας την ώρα που τις έριχναν «ανάθεμα!».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vivlio
Από πού προέρχεται η λέξη «τσέπη» – Η αρχαία ελληνική της ρίζα και η τουρκική επιρροή
Η καθημερινή λέξη που χρησιμοποιούμε όλοι έχει ξένη προέλευση, ενώ η ελληνική της μορφή χάθηκε με το πέρασμα των αιώνων
Από πού προέρχεται η λέξη «τσέπη» – Η αρχαία ελληνική της ρίζα και η τουρκική επιρροή
chatgpt
«Οι μαθητές μου χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και δεν με ανησυχεί» λέει ο καθηγητής του Columbia
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν απειλεί τη μόρφωση — αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε, σκεφτόμαστε και δημιουργούμε. Οι μαθητές δεν διαβάζουν λιγότερο· απλώς...
«Οι μαθητές μου χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και δεν με ανησυχεί» λέει ο καθηγητής του Columbia