Thumbnail
Σας παίρνει ο ύπνος στον καναπέ; – 4 «χρυσές» συμβουλές για να κοιμάστε καλά και σωστά

Όλοι μας έχουμε παρασυρθεί και έχουμε αποκοιμηθεί τουλάχιστον μία φορά στον καναπέ αντί για το κρεβάτι. Εκεί που βλέπεις την αγαπημένη τηλεοπτική σειρά ή μία ταινία ξαφνικά βρίσκεσαι να ξυπνάς ώρες μετά στον καναπέ.

Γενικά ο ύπνος στον καναπέ φαίνεται καλή ιδέα αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Συνήθως δεν κάνουμε καλό ύπνο και σηκωνόμαστε πιασμένοι.

Αν και ο ύπνος σε ένα στρώμα είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή κατά διαστήματα ο ύπνος στον καναπέ μπορεί να είναι κατάλληλος υπό ορισμένες συνθήκες. Ίσως το υπνοδωμάτιο να γίνεται πολύ ζεστό ή πολύ κρύο μερικές φορές, ενώ το σαλόνι να έχει πιο καλή θερμοκρασία. Ίσως σας αρέσει να βλέπετε τηλεόραση το βράδυ και να κοιμάστε πριν φτάσετε στην κρεβατοκάμαρα.

Μπορείτε επίσης να επιλέξετε να κοιμάστε στον καναπέ για να μην ενοχλήσετε τον σύντροφό σας ή να φιλοξενήσετε κάποιον στο υπνοδωμάτιο σας. Τότε υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μπορέσετε να κοιμηθείτε καλά και στον καναπέ.

Οι 4 «χρυσές» συμβουλές για καλό ύπνο στον καναπέ

  • Εξετάστε το ενδεχόμενο να επενδύσετε σε έναν καναπέ-κρεβάτι
  • Αποφύγετε την τηλεόραση
  • Αποκλείστε τον θόρυβο και το φως
  • Επιλέξτε τα σωστά μαξιλάρια και κλινοσκεπάσματα
  • Εξετάστε το ενδεχόμενο να επενδύσετε σε έναν καναπέ-κρεβάτι
  • Ένας καναπές-κρεβάτι ξεδιπλώνει και προσφέρει μία επιφάνεια αντίστοιχη με αυτή του στρώματος ενός κρεβατιού. Αυτός ο πρόσθετος χώρος σάς επιτρέπει να απλώνετε πλήρως τα πόδια σας και να προσαρμόζετε τη θέση ύπνου σας κατά τη διάρκεια της νύχτας όπως χρειάζεστε. Με έναν καναπέ-κρεβάτι κοιμάστε απευθείας σε άνετα μαξιλάρια που διπλώνουν για να δημιουργήσουν μια επίπεδη επιφάνεια.

Αποφύγετε την τηλεόραση

Ο ύπνος στον καναπέ είναι ιδιαίτερα προβληματικός εάν συνοδεύεται από μία ανοιχτή τηλεόραση. Οι τηλεοράσεις εκπέμπουν μπλε φως, που αυξάνει την εγρήγορση και καταστέλλει τη μελατονίνη, την ορμόνη του ύπνου. Έτσι θα ήταν καλό να αποφεύγετε την έκθεση στο μπλε φως τη νύχτα. Γι’ αυτό αν σκοπεύετε να κοιμηθείτε στον καναπέ μόλις αισθανθείτε νυσταγμένος κλείστε στην τηλεόραση για να έχετε έναν ήρεμο ύπνο.

Αποκλείστε τον θόρυβο και το φως
Οι άνθρωποι συχνά έχουν τους καναπές στο σαλόνι και γενικά σε κοινόχρηστους, ανοιχτούς χώρους. Αυτό σημαίνει ότι την ώρα που κοιμάστε μπορεί να ενοχληθείτε από το έντονο φως και τους θορύβους. Γενικά θα ήταν καλό να έχετε μεριμνήσει να κλείσετε παράθυρα και κουρτίνες για να έχετε καλύτερη ποιότητα ύπνου. Αυτό έτσι κι αλλιώς είναι μία καλή συμβουλή ακόμη και για όταν κοιμάστε στην κρεβατοκάμαρα σας.

Ο θόρυβος θα επηρεάσει αρνητικά τη διάθεση και την πνευματική απόδοση σας την επόμενη μέρα. Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε ωτοασπίδες ή μηχάνημα λευκού θορύβου για να αποκλείσετε τους νυχτερινούς ήχους, είτε προέρχονται από μέσα είτε έξω.

Ο εσωτερικός φωτισμός επηρεάζει επίσης αρνητικά τον ύπνο. Όταν εκτίθεστε σε τεχνητό φως ενώ κοιμάστε, είναι πιο πιθανό να βιώσετε πιο ελαφρύ ύπνο και να ξυπνάτε πιο συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Εάν όταν κοιμάστε στον καναπέ δεν μπορείτε να έχετε σκοτάδι τότε επενδύστε σε μια μάσκα ύπνου για να καλύψετε τα μάτια σας και να αποφύγετε την ανεπιθύμητη έκθεση στο φως. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε κουρτίνες συσκότισης για να αποτρέψετε το φως που εισέρχεται από τον πρωινό ήλιο ή ένα νυχτερινό φως από τον δρόμο.

Επιλέξτε τα σωστά μαξιλάρια και κλινοσκεπάσματα

Η χρήση άνετων μαξιλαριών και κλινοσκεπασμάτων μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της άνεσης σας ανεξάρτητα από το που θα επιλέξετε να κοιμηθείτε. Ορισμένα μαξιλάρια λειτουργούν καλύτερα από άλλα για να ανακουφίσουν τον πόνο στον αυχένα και την πλάτη και να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε άνετα. Η καλύτερη επιλογή μαξιλαριού για εσάς εξαρτάται από τη θέση ύπνου που προτιμάτε.

Για παράδειγμα, όσοι κοιμούνται στο πλάι γενικά προτιμούν μαξιλάρια που είναι πιο παχιά και τους βοηθούν να διατηρούν την σωστή ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης ενώ κοιμούνται.

Εάν κοιμάστε συχνά στον καναπέ, μπορεί να είναι χρήσιμο να έχετε κοντά σεντόνια και ένα πάπλωμα. Όχι μόνο μπορούν να βοηθήσουν να κρατήσετε τον καναπέ καθαρό αλλά παρέχουν και μία πιο λεία επιφάνεια για έναν πιο άνετο ύπνο.

Πρόσθετες συμβουλές για καλύτερο ύπνο

Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον ύπνο, η υιοθέτηση υγιεινών πρακτικών μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα. Η τήρηση συγκεκριμένων συνηθειών κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας βοηθά στην προετοιμασία του μυαλού και του σώματος σας τον ύπνο.

Μερικές χρήσιμες συνήθειες για καλό ύπνο:

  • Αποφυγή των δραστηριοτήτων που προκαλούν διέγερση της υπερβολικής άσκησης τη νύχτα
  • Διατήρηση τακτικού προγράμματος ύπνου
  • Αποφυγή καφεΐνης το απόγευμα και το βράδυ
  • Μείωση του χρονικού διαστήματος του μεσημεριανού ύπνου
  • Να θυμάστε ότι εάν επιλέγετε την κρεβατοκάμαρα για ύπνο τότε θα βοηθήσετε τον εγκέφαλο και το σώμα σας να συνδέσει το κρεβάτι με την ξεκούραση. Ίσως με αυτόν τον τρόπο να είναι ευκολότερο να αποκοιμηθείτε. Ωστόσο αν σας παίρνει ο ύπνος στον καναπέ τότε μπορείτε να αλλάξετε κάποιες από τις συνήθειες σας για να κοιμηθείτε καλύτερα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι αποκαλύπτει για τον χαρακτήρα σας αν βρίζετε - ποια είναι τα οφέλη;

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Η «μεταρρύθμιση» των «εκπαιδευτικών συμφωνιών» με αλλοδαπά πανεπιστήμια
Η κυβερνητική “μεταρρύθμιση” κινείται στη λάθος κατεύθυνση, αυτή του ιδιωτικού οφέλους σε βάρος του δημοσίου
Η «μεταρρύθμιση» των «εκπαιδευτικών συμφωνιών» με αλλοδαπά πανεπιστήμια