Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Πρέπει να το εντάξετε στην διατροφή σας

Την επόμενη φορά που θα φτιάξετε μια σαλάτα, ίσως να πρέπει να σκεφθείτε να προσθέσετε και μανιτάρια. Κι αυτό γιατί η υψηλότερη πρόσληψη μανιταριών σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου, σύμφωνα με μία νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια που δημοσιεύθηκε στο Advances in Nutrition.

Η συστηματική επανεξέταση και μετα-ανάλυση εξέτασε 17 μελέτες για τον καρκίνο που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 1966-2020. Αναλύοντας δεδομένα περισσότερων από 19.500 καρκινοπαθών, οι ερευνητές διερεύνησαν τη σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση μανιταριών και τον κίνδυνο καρκίνου.

Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε βιταμίνες, θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά. Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι αυτά τα υπερτρόφιμα ίσως να βοηθούν επίσης και έναντι του καρκίνου.

Παρόλο που ορισμένα είδη μανιταριών (π.χ. βασιλομανίταρα) έχουν υψηλότερες ποσότητες του αμινοξέος εργοθειονίνη από τα λευκά μανιτάρια και τα πορτομπέλο, οι ερευνητές βρήκαν ότι οι άνθρωποι που ενσωμάτωναν οποιαδήποτε ποικιλία μανιταριών στην καθημερινή τους διατροφή είχαν χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου. Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα άτομα που έτρωγαν 18 γραμμάρια μανιταριών καθημερινά είχαν 45% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου συγκριτικά με εκείνους που δεν έτρωγαν καθόλου.

«Τα μανιτάρια είναι η υψηλότερη διατροφική πηγή εργοθειονίνης, η οποία είναι ένα μοναδικό και ισχυρό αντιοξειδωτικό, αλλά και ουσία που προστατεύει τα κύτταρα. Η αναπλήρωση των αντιοξειδωτικών στο σώμα μπορεί να βοηθά στην προστασία από το οξειδωτικό στρες και στη μείωση του κινδύνου για καρκίνο», εξηγεί ο Δρ. Djibril M. Ba, απόφοιτος επιδημιολογίας από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια.

Όταν εξετάστηκαν συγκεκριμένοι τύποι καρκίνου, οι ερευνητές σημείωσαν τους ισχυρότερους συσχετισμούς για τον καρκίνο του μαστού, καθώς τα άτομα που κατανάλωναν τακτικά μανιτάρια είχαν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο αυτού του είδους καρκίνου.

Ο Δρ. Ba εξηγεί ότι αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή οι περισσότερες μελέτες δεν περιέλαβαν άλλους τύπους της νόσου. Στην εξέλιξη των ερευνών, αυτή η μελέτη θα μπορούσε να αποδειχθεί βοηθητική στην περαιτέρω διερεύνηση των προστατευτικών επιδράσεων που έχουν τα μανιτάρια και στην εδραίωση πιο υγιεινών διατροφών που αποτρέπουν τον καρκίνο.

«Γενικά, τα ευρήματα αυτά παρέχουν σημαντικά στοιχεία για τις προστατευτικές επιδράσεις των μανιταριών έναντι του καρκίνου. Χρειάζονται, όμως, περαιτέρω μελέτες που θα υποδείξουν καλύτερα τους μηχανισμούς που εμπλέκονται και συγκριμένους τύπους καρκίνου που μπορεί να επηρεάζουν», καταλήγουν οι επιστήμονες.

Πηγή: ygeiamou

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

etwinning
Ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Reading Without Borders» στο Γυμνάσιο Πεδινής
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, η μαθητική ομάδα συνεργάστηκε δημιουργικά με σχολεία από την Τουρκία, την Ισπανία και την Πορτογαλία
Ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Reading Without Borders» στο Γυμνάσιο Πεδινής
αμφιθεατρο
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Ο Φοιτητικός Σύλλογος καταγγέλλει σχέδιο εμπορευματοποίησης των σπουδών και καλεί σε κινητοποιήσεις
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Πανελλαδικές εξετάσεις 2026
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή
Η Επιστημονική Εταιρεία χαιρετίζει την ενίσχυση της Σύγχρονης Φυσικής και τη δομή των θεμάτων, επισημαίνοντας παράλληλα σημεία που μπορούν να...
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή
agori-viasmos-seksoualiki-parenoxlisi.jpg
Τρόμος στη Κρήτη: 34χρονος παρενοχλούσε μαθητές και τους πρόσφερε χρήματα για να τον ακολουθήσουν
Το χρονικό της εφιαλτικής καταδίωξης των ανηλίκων στα Χανιά και η επεισοδιακή σύλληψη του δράστη στο Ενετικό Λιμάνι.
Τρόμος στη Κρήτη: 34χρονος παρενοχλούσε μαθητές και τους πρόσφερε χρήματα για να τον ακολουθήσουν