thimos
Ο θυμός βοηθά στην επίτευξη δύσκολων στόχων, υποστηρίζει νέα μελέτη

Ο θυμός μπορεί να αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για την επίτευξη δύσκολων στόχων, υποστηρίζει νέα αμερικανική έρευνα. Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Texas A&M, τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι οι άνθρωποι που είναι θυμωμένοι αποδίδουν καλύτερα σε ένα σύνολο απαιτητικών εργασιών από εκείνους που βρίσκονται σε συναισθηματικά ουδέτερη κατάσταση.

«Τα ευρήματα αυτά καταδεικνύουν ότι ο θυμός αυξάνει την προσπάθεια για την επίτευξη ενός επιθυμητού στόχου, με αποτέλεσμα συχνά μεγαλύτερη επιτυχία», δήλωσε η Δρ. Χέδερ Λεντς, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν πειράματα στα οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 άτομα και ανέλυσαν δεδομένα ερευνών από περισσότερους από 1.400 ανθρώπους, για να διερευνήσουν την πιθανή επίδραση του θυμού σε διάφορες περιστάσεις.

Σε ένα πείραμα, οι φοιτητές είδαν εικόνες που είχαν σχεδιαστεί για να προκαλούν θυμό, επιθυμία, διασκέδαση, θλίψη ή και κανένα συγκεκριμένο συναίσθημα. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να λύσουν μια σειρά από αναγράμματα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι συμμετέχοντες σε κατάσταση θυμού ήταν πιο πιθανό να λύσουν τα δύσκολα αναγράμματα σε σχέση με αυτούς σε ουδέτερη κατάσταση. Ωστόσο δεν παρατηρήθηκε καμία διαφορά στην περίπτωση των εύκολων αναγραμμάτων. Οι ερευνητές εξήγησαν πως αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στη σχέση μεταξύ θυμού και μεγαλύτερης επιμονής, καθώς η ομάδα διαπίστωσε ότι όσοι ήταν θυμωμένοι αφιέρωναν περισσότερο χρόνο στη δύσκολη εργασία.

Σε ένα άλλο πείραμα, οι συμμετέχοντες που ήταν θυμωμένοι απέφυγαν καλύτερα τις σημαίες σε ένα βιντεοπαιχνίδι σε σχέση με εκείνους που ήταν σε ουδέτερη κατάσταση ή που ένιωθαν λυπημένοι. Αντίθετα, σημείωσαν τις ίδιες βαθμολογίες με εκείνους που ένιωθαν χαρά ή επιθυμία.

«Οι άνθρωποι συχνά προτιμούν να χρησιμοποιούν τα θετικά συναισθήματα ως εργαλεία περισσότερο από τα αρνητικά και τείνουν να βλέπουν τα αρνητικά συναισθήματα ως ανεπιθύμητα και δυσπροσαρμοστικά», δήλωσε η Λεντς. «Η έρευνά μας προσθέτει στα αυξανόμενα στοιχεία που δείχνουν ότι ένα μείγμα θετικών και αρνητικών συναισθημάτων προάγει την ευημερία και ότι η χρήση των αρνητικών συναισθημάτων ως εργαλεία μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε ορισμένες καταστάσεις», κατέληξε η ερευνήτρια.

Πηγή: ert.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Ιόνιο Πανεπιστήμιο στο «My Gap Feel & Fill Festival 2025» – Εστίαση στη σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας
Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στις 5 και 6 Νοεμβρίου στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών με ελεύθερη είσοδο – Ειδικό σεμινάριο του Ιονίου Πανεπιστημίου για...
Ιόνιο Πανεπιστήμιο στο «My Gap Feel & Fill Festival 2025» – Εστίαση στη σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας
αιγαλ
Πανελλήνια Ένωση Συμβούλων Εκπαίδευσης: Οι συγχωνεύσεις τμημάτων αποσταθεροποιούν το μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό περιβάλλον των σχολείων
Η Πανελλήνια Ένωση Συμβούλων Εκπαίδευσης καλεί το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει το πλαίσιο συγκρότησης των τμημάτων, δίνοντας προτεραιότητα στην...
Πανελλήνια Ένωση Συμβούλων Εκπαίδευσης: Οι συγχωνεύσεις τμημάτων αποσταθεροποιούν το μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό περιβάλλον των σχολείων
Λεοντείου Σχολής Αθηνών
9η Ημερίδα Επιμόρφωσης των Ελληνογαλλικών σχολείων: Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2025 στη Λεόντειο Σχολή Αθηνών – Συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από όλη τη χώρα και διακεκριμένοι...
9η Ημερίδα Επιμόρφωσης των Ελληνογαλλικών σχολείων: Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων