klimatiki_allagi
«Καθώς η οικολογική ισορροπία του πλανήτη αμφιταλαντεύεται μεταξύ διατήρησης και υποβάθμισης, εναπόκειται στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να ενδυναμώσουν την επομένη γενιά με τη κατάλληλη γνώση, ανθεκτικότητα, και αίσθημα ευθύνης»

Σε έναν κόσμο όπου αλλάζει συνεχώς, οι γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την πρόκληση να συζητήσουν σύνθετα θέματα με τα παιδιά τους. Το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι το κρίσιμο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, ένα φαινόμενο, που παρα την πληθώρα πληροφοριών που υπάρχει πια, είναι ακόμη αρκετά δύσκολο να εξεταστεί πλήρως. Καθώς η οικολογική ισορροπία του πλανήτη αμφιταλαντεύεται μεταξύ διατήρησης και υποβάθμισης, εναπόκειται στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να ενδυναμώσουν την επομένη γενιά με τη κατάλληλη γνώση, ανθεκτικότητα, και αίσθημα ευθύνης. Με τα παιδιά του σήμερα να βομβαρδίζονται με εικόνες και ειδήσεις για τις πυρκαγιές που έχουν κατασπαράξει τον πλανήτη, τη ρύπανση και την απώλεια της βιοποικιλότητας, η συζήτηση για τη κλιματική αλλαγή κρίνεται αναγκαία. Πως μπορεί ένα παιδί να κατανοήσει τις πυρκαγιές που έκαψαν τη Ρόδο η την πύρινη κόλαση που βιώνει αυτή τη στιγμή η Χαβαη; Για τους γονείς, οι σκληρές εικόνες που πλημμυρίζουν τα tablets των παιδιών τους υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής με τα παιδιά τους, παρόλο που αυτές οι συζητήσεις μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολες. Ωστόσο, οι γονείς κρατούν το κλειδί για να οπλιστούν τα παιδιά όχι μόνο με γεγονότα, αλλα και με μια αίσθηση ενδυνάμωσης και βαθιάς σύνδεσης με τον κόσμο που κληρονομούν. 

1.    Οπλιστείτε με τα γεγονότα 

Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχή εισροή πληροφοριών, είναι επιτακτική ανάγκη για τους γονείς να αποτελούν αξιόπιστες πηγές γνώσης. Καθώς τα παιδιά δέχονται συνεχώς οδυνηρές εικόνες πυρκαγιών και άλλων περιβαλλοντικών καταστροφών, χρειάζονται ακριβείς πληροφορίες, βασισμένες σε επαληθευμένα στοιχεία, ούτως ώστε να μπορέσουν να αποκρυπτογραφήσουν την αλήθεια από την παραπληροφόρηση. Ενόψει των φωνών απόρριψης, είναι σημαντικό να παραμείνετε σταθεροί στη συτριντιπτική επιστημονική συναίνεση ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και καθοδηγείται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες.  

2.    Απλοποιήστε τις περίπλοκες έννοιες 

Η εμπλοκή των παιδιών σε συζητήσεις για τη κλιματική αλλαγή μπορεί να είναι σαν να πλοηγούνται σε αχαρτοφράγητα νερά. Η καλύτερη προσέγγιση είναι να ξεκινήσετε με σχετικές έννοιες, αποφεύγοντας την επιστημονική ορολογία. Χρησιμοποιήστε ένα φυτό εσωτερικού χώρου ως απτή απεικόνιση της διασύνδεσης της ζωής, εξηγώντας πώς τα φυτά και οι άνθρωποι ανταλλάσουν ‘αναπνοές’  σε έναν συμβιωτικό χορό. Επίσης, σχεδιάστε το άμεσο περιβάλλον τους, για να εξερευνήσετε την προέλευση βασικών αγαθών, όπως τη τροφή, το νερό, τον αέρα, αποκαλύπτοντας τον περίπλοκο ιστό που υποστηρίζει τη ζωή στη Γη. Ακόμη, αναλύστε τη διαφορά μεταξύ κλίματος και καιρού, τονίζοντας ότι ενώ ο καιρός αλλάζει καθημερινά, το κλίμα διαμορφώνει τον πλανήτη για μεγαλύτερες περιόδους. Ξεκινώντας συζητήσεις με αυτά τα απτά παραδείγματα θέτετε τις βάσεις για πιο εμπεριστατωμένες συζητήσεις σχετικά με τη κλιματική αλλαγή. 

3.    Μη το προσπαθήσετε μόνοι σας

Καθώς ως γονείς αποτελείται τη κύρια πηγή καθοδήγησης για τα παιδιά σας, η κλιματική εκπαίδευση δεν πρέπει να στηρίζεται πλήρως στους ώμους σας.  Τα σχολεία ενδέχεται να προσφέρουν περιορισμένη έκθεση σε αυτό το κρίσιμο θέμα, το οποίο απαιτεί μια συλλογική προσέγγιση. Συνεπώς, είναι χρήσιμο να υποστηρίξετε την κλιματική εκπαίδευση στο σχολείο του παιδιού σας. Παροτρύνετε τους διαχειριστές να εξετάσουν το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης περιβαλλοντικών προγραμμάτων στη διδασκαλία των μαθητών. 

Επιπλέον, επεκτείνεται τη συζήτηση πέρα από τη τάξη, ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή σε εξωσχολικές ομάδες, που επικεντρώνονται σε δραστηριότητες που σχετίζονται με το κλίμα, ενισχύοντας έτσι μια ευρύτερη κουλτούρα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Μέσω της συνεργασίας, συμβάλλετε στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος οπού τα παιδιά σας δέχονται διαφορετικές προοπτικές για την κλιματική αλλαγή. 

4.    Ενδυναμώστε την αίσθηση της ελπίδας

Εν μέσω της ανησυχίας που προκαλούν οι εικόνες των δασικών πυρκαγιών και άλλων περιβαλλοντικών καταστροφών, είναι ζωτικής σημασίας να ενσταλάξουμε την ελπίδα και την ενδυνάμωση. Μοιραστείτε ιστορίες που υπογραμμίζουν την ικανότητα της ανθρωπότητας να επιφέρει θετικές αλλαγές. Επισημάνετε την παγκόσμια συμφωνία του 1987 για την απαγόρευση των ουσιών που καταστρέφουν το όζον, ένα βήμα που προβλέπεται να οδηγήσει στην αποκατάσταση των επιπέδων του όζοντος έως το 2032. Αφηγηθείτε ιστορίες κοινοτήτων σε όλο τον κόσμο που εργάζονται ενεργά για την καταπολέμηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την έναρξη φιλόδοξων εκστρατειών δενδροφύτευσης. Ενισχύστε το αντίκτυπο αυτών των ιστοριών αναφέροντας παραδείγματα νεαρών ατόμων που πρωτοστατούν σε περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες. 

5.    Ενθαρρύνετε τους να αναλάβουν δράση

Καθώς τα παιδιά αντιμετωπίζουν διαρκώς εικόνες και πληροφορίες περιβαλλοντικών αναταραχών, είναι υψίστης σημασίας να τους δοθεί η δυνατότητα να διοχετεύσουν την ανησυχία τους σε δράση. Εάν χρειάζεται, καθοδηγήστε τους να χρησιμοποιούν υπεύθυνα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη κλιματική αλλαγή. Ξεκινήστε να υπολογίζεται το αποτύπωμα του άνθρακα της οικογένειάς σας, αποκαλύπτοντας απλές αλλά εντυπωσιακές αλλαγές που συμβάλλουν σε έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Ενθαρρύνετε το αίσθημα της επιμέλειας, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες δενδροφύτευσης, είτε στην αυλή σας, είτε σε ένα πάρκο, είτε υποστηρίζοντας τοπικές πρωτοβουλίες αναδάσωσης. Διευκολύνοντας την εμπλοκή τους στην αντιμετώπιση της κλιματική αλλαγής, καλλιεργείται και το αίσθημα της ευθύνης. 

Η συζήτηση για τη κλιματικής αλλαγή με τα παιδιά έχει καταστεί επείγουσα αναγκαιότητα, δεδομένων των οπτικών ενδείξεων των δασικών πυρκαγιών και των περιβαλλοντικών αναταραχών που τα περιβάλλουν καθημερινά. Ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα, προσφέρετε στα παιδιά σας μια σφαιρική κατανόηση του ζητήματος. Μέσω αυτών των συνομιλιών και δραστηριοτήτων, όχι μόνο εξοπλίζεται τα παιδιά σας με τα απαραίτητα εργαλεία για να κατανοήσουν τις προκλήσεις του πλανήτη μας, αλλά τους δίνεται και τη δυνατότητα να διαμορφώσουν ένα πιο ελπιδοφόρο και βιώσιμο μέλλον. 

Ο Giovanni Prete κατάγεται από τη Κέρκυρα. Εργάζεται στο τμήμα στρατηγικής επικοινωνίας του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του ΟΗΕ στον Καναδά. Είναι επίσης ο επικεφαλής της ομάδας της All For Blue στη Κέρκυρα, η οποία οργανώνει παράκτιες και υποβρύχιες δράσεις καθαρισμού. Είναι σύμβουλος στην επιτροπή δημοσίων σχέσεων του Καναδικού φιλανθρωπικού ιδρύματος The Hellenic Initiative Canada και σύμβουλος επικοινωνίας του Surfrider Foundation Canada, ενώ δημοσιεύει και άρθρα σε διάφορες ελληνικές και ξένες εφημερίδες. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πρύτανης πανεπιστημίου της Γλασκώβης
Απαγόρευση εισόδου στη Γαλλία για πρύτανη Πανεπιστημίου - Παρείχε στη Γάζα ιατρικές υπηρεσίες
«Με εμποδίζουν να εισέλθω στην Γαλλία» - Θα απευθυνόταν στη γαλλική Γερουσία για να περιγράψει την εμπειρία του ως γιατρός στη Γάζα
Απαγόρευση εισόδου στη Γαλλία για πρύτανη Πανεπιστημίου - Παρείχε στη Γάζα ιατρικές υπηρεσίες
Πλανήτης Γη
«Ένας καλύτερος κόσμος αν...»
Σε ολόκληρη την ανθρώπινη ιστορία κανένα πολιτικό σύστημα, ούτε καμία κοινωνική μεταρρύθμιση ή επανάσταση δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν σταθερές...
«Ένας καλύτερος κόσμος αν...»