Εκπαιδευτικοί: «Εμπόριο ελπίδας» και απαξίωσης πτυχίου, ο Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ
«Εμπόριο ελπίδας» και απαξίωσης πτυχίου, ο Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ », τονίζουν οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Για «εμπόριο ελπίδας», κατηγορούν οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου το Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ, τονίζοντας πως πρόκειται για ένα κυβερνητικό αφήγημα πως θα οδηγηθούν σε αξιοκρατικές προσλήψεις.

Αναλυτικότερα, αναφέρουν πως ο νέος υπουργός, δεν συζήτησε καθόλου με τα εκλεγμένα όργανα των εκπαιδευτικών, δεν ανακοίνωσε συγκεκριμένο αριθμό και χρονοδιάγραμμα προσλήψεων, ούτε τεκμηρίωσε τους λόγους αλλαγής του συστήματος πρόσληψης.

Συμπληρώνουν ακόμη, πως «η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας περιφρονεί όλους εκείνους που με δικά τους μέσα, κόπο και χρήματα για μετακινήσεις και ενοίκια κράτησαν όρθια τα σχολεία μας στην πανδημία αλλά και διαχρονικά. Και αφού το προσοντολόγιο Γαβρόγλου – που και η νυν κυβέρνηση επί Κεραμέως διατήρησε – υπέβαλε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς σε ένα δαπανηρό και όχι πάντα εφικτό κυνήγι «προσόντων», τώρα αλλάζει πάλι το σύστημα, όχι για «να δώσει ευκαιρίες σε όλους», αλλά για να υποχρεώσει χιλιάδες συναδέλφους εκπαιδευτικούς και να μαζεύουν πτυχία και να πηγαίνουν σε ειδικά φροντιστήρια, που ήδη διαφημίζουν την πραμάτειά τους. Και όλο αυτό χωρίς να γνωρίζουμε πόσοι θα είναι οι διορισμοί».

Αναλυτικά

ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ

Ο δήθεν πολλά υποσχόμενος νέος υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε στις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τον διορισμό των εκπαιδευτικών. 

Ο νέος υπουργός, κατά τη συνήθεια των περισσότερων προκατόχων του, δεν συζήτησε καθόλου με τα εκλεγμένα όργανα των εκπαιδευτικών, δεν ανακοίνωσε συγκεκριμένο αριθμό και χρονοδιάγραμμα προσλήψεων, ούτε τεκμηρίωσε τους λόγους αλλαγής του συστήματος πρόσληψης.

Το κυβερνητικό αφήγημα είναι πως ο διαγωνισμός θα οδηγήσει σε αξιοκρατικές προσλήψεις και θα δώσει τη δυνατότητα να διοριστούν και εκπαιδευτικοί που δεν κατάφεραν να μαζέψουν πολλά μετρήσιμα προσόντα.

Εκείνο που επιμελώς αποκρύπτεται είναι πως και το προηγούμενο σύστημα διορισμών ως αξιοκρατικό προβαλλόταν. Επίσης σκοπίμως αγνοείται πως ο εκπαιδευτικός, και μόνο για να πάρει πτυχίο, έχει περάσει τη βάσανο των πανελλαδικών εξετάσεων και της επιτυχούς φοίτησης στο Πανεπιστήμιο. Η ίδια η Πολιτεία με τη χορήγηση του πτυχίου κρίνει τον απόφοιτο άξιο να διδάξει. Ωστόσο το πτυχίο έχει απαξιωθεί στο επίπεδο ενός ακόμα δικαιολογητικού για να μπορεί κάποιος να διεκδικήσει μια θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας περιφρονεί όλους εκείνους που με δικά τους μέσα, κόπο και χρήματα για μετακινήσεις και ενοίκια κράτησαν όρθια τα σχολεία μας στην πανδημία αλλά και διαχρονικά. Και αφού το προσοντολόγιο Γαβρόγλου – που και η νυν κυβέρνηση επί Κεραμέως διατήρησε – υπέβαλε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς σε ένα δαπανηρό και όχι πάντα εφικτό κυνήγι «προσόντων», τώρα αλλάζει πάλι το σύστημα, όχι για «να δώσει ευκαιρίες σε όλους», αλλά για να υποχρεώσει χιλιάδες συναδέλφους εκπαιδευτικούς και να μαζεύουν πτυχία και να πηγαίνουν σε ειδικά φροντιστήρια, που ήδη διαφημίζουν την πραμάτειά τους. Και όλο αυτό χωρίς να γνωρίζουμε πόσοι θα είναι οι διορισμοί.

Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου πιστεύουμε πως είναι καιρός το εκπαιδευτικό κίνημα να εγκαταλείψει τις θέσεις χαρακωμάτων συρόμενο κάθε φορά να υπερασπίζεται το προηγούμενο σύστημα έναντι του επόμενου. Τώρα, ενωμένοι δάσκαλοι και καθηγητές, μαζί με τους γονείς, να αγωνιστούμε για μόνιμους μαζικούς διορισμούς, που θα καλύπτουν εξαρχής όλα τα κενά, με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στην προ Αρβανιτόπουλου εποχή (2013) και μείωση των ορίων συνταξιοδότησης. Αυτά τα μέτρα θα είναι ευεργετικά πρωτίστως για τους μαθητές και θα αμβλύνουν κατά πολύ το πρόβλημα της αδιοριστίας. Και ασφαλώς οφείλουμε να διεκδικήσουμε καλύτερες σχολικές υποδομές και ένα πρόγραμμα σπουδών που θα στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας:
•    Να σταματήσουν κάθε διαδικασία για γραπτό διαγωνισμό.
•    Να προσέλθουν σε ειλικρινή διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα ώστε να λυθεί μια και καλή το διαχρονικό ζήτημα της αδιοριστίας στην Εκπαίδευση.  
•    Να διαθέσουν σχετικά όλες τις απαραίτητες δαπάνες.
•    Να μονιμοποιήσουν άμεσα και απρόσκοπτα όλους τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και αυτό να ισχύσει και για τους επόμενους. Κατάργηση της αναχρονιστικής «αξιολόγησης».

Τέλος, καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες και να σταθούν πρωτοπόρες στον αγώνα ενάντια στην αδιοριστία και την απαξίωση των πτυχίων μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 10/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 10/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Arxaia-Athina
Αρχαία Αθήνα: Δολοφονίες και ξύλο για πόρνες - Η παρανομία και ο υπόκοσμος της Κλασικής Περιόδου
Αν ρίξουμε μία ματιά στους δικανικούς λόγους της εποχής, αυτοί είναι γεμάτοι από δολοφονίες, ξυλοδαρμούς και ένα σωρό άλλα εγκλήματα και απατεωνιές
Αρχαία Αθήνα: Δολοφονίες και ξύλο για πόρνες - Η παρανομία και ο υπόκοσμος της Κλασικής Περιόδου
Διέσχισε κάθετα την Κρήτη
Διέσχισε κάθετα την Κρήτη με τα πόδια: Έκανε 19 ώρες να φτάσει στα Σφακιά!
Περπάτησε 92,5 χιλιόμετρα σε μια διαδρομή με δύσκολα κομμάτια και έφτασε στον προορισμό του μετά από σχεδόν 19 ώρες.
Διέσχισε κάθετα την Κρήτη με τα πόδια: Έκανε 19 ώρες να φτάσει στα Σφακιά!