ναυάγιο
Eurokinissi
«Δεν ήξερα κολύμπι, καθόμουν ανάσκελα, περίμενα να με σώσουν»

Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες από τους επιζώντες της τραγωδία στα ανοιχτά της Πύλου, όπου η θάλασσα μετατράπηκε σε υγρό τάφο εκατοντάδων ανθρώπων.

Μία ακόμα καταγγελία, αυτή τη φορά ενός 24χρονου πακιστανικής καταγωγής, οποίος έχασε τη γυναίκα του και τα δύο μικρά παιδιά του, ηλικίας ενάμιση και τριών ετών, που δημοσιεύει το ieidiseis.gr, προκαλεί σοκ. Οι διακινητές έβαλαν τη σύζυγό του και τα παιδιά του στα αμπάρια, με αποτέλεσμα όταν άρχισε να βυθίζεται το αλιευτικό σκάφος να χαθούν στη θάλασσα.

Όπως είπε, δεν γνωρίζει κολύμπι, απλά έκατσε ανάσκελα στο νερό ώστε να επιπλέει περιμένοντας να τον διασώσουν.

Ακόμα, έκανε λόγο για 8.000 δολάρια που έδωσε ως προκαταβολή στο κύκλωμα δουλεμπόρων, τα άτομα που έκαναν «κουμάντο» μέσα στο αλιευτικό σκάφος, τους τσακωμούς για το νερό, για τη μηχανή που συνέχεια χάλαγε αλλά και για τις δραματικές στιγμές της βύθισης.

Η μαρτυρία του:

«Ζούσα στο Πακιστάν μαζί με τη γυναίκα μου και τα δύο παιδιά μας, ηλικίας ενάμιση και τριών ετών. Αποφασίσαμε να πάμε στην Ιταλία για μία καλύτερη ζωή και επειδή εκεί μένει ο αδερφός μου. Έδωσα προκαταβολή 8.000 δολάρια σε κάποιον Πακιστανό και όταν θα φτάναμε στην Ιταλία θα έδινε τα υπόλοιπα ο αδερφός μου, τα οποία δεν γνωρίζω πόσα θα ήταν γιατί το ποσό το είχε κανονίσει ο αδερφός μου. Πριν ένα μήνα περίπου φύγαμε αεροπορικώς από το Πακιστάν για Ντουμπάι και από εκεί για Αίγυπτο και από εκεί και πάλι αεροπορικώς για Λιβύη.

Με αυτοκίνητα μας μετέφεραν σε ένα σπίτι, όπου μείναμε μαζί με άλλα 150 άτομα και το οποίο ήταν απόσταση μισή ώρα με το αυτοκίνητο.

Εκεί μείναμε πέντε ημέρες και μετά ένας άντρας μας πήγε σε ένα διαμέρισμα όπου μέσα βρίσκονταν περίπου 200 άτομα. Εκεί μείναμε ένα βράδυ και την επόμενη ημέρα μας πήγαν με 12 περίπου αυτοκίνητα σε ένα διαμέρισμα στην πόλη Τομπρούκ της Λιβύης. Μείναμε εκεί κάποιες ημέρες και τα ξημερώματα της 9ης Ιουνίου 2023 με φορτηγά μας πήγαν σε μία παραλία της Λιβύης, η οποία ήταν απόσταση μισή ώρα με το αυτοκίνητο. Στη θάλασσα υπήρχε ένα μεγάλο αλιευτικό σκάφος περίπου 20 μέτρων, που ήταν παλιό και ήταν χρώματος μπλε. Με μικρότερα σκάφη μας μετέφεραν στο αλιευτικό που βρισκόταν πιο μακριά. Στο σκάφος ανεβήκαμε και ήταν δύο άτομα που είχαν ενεργό ρόλο στη μεταφορά μας και έκαναν κουμάντο. Αυτοί μας είπαν να κάτσουμε όταν ανεβήκαμε στο σκάφος.

Συγκεκριμένα εμένα με έβαλαν να κάτσω πάνω στο κατάστρωμα και τη γυναίκα μου με τα παιδιά μου την έβαλαν σε καμπίνα. Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας ξημερώματα Παρασκευής και στο σκάφος επιβαίναμε περίπου 700 άτομα. Ταξιδεύαμε τρεις ημέρες και μετά χάλασε η μηχανή του σκάφους. Υπήρχε κάποιο άτομο που επισκεύαζε τη μηχανή του σκάφους όμως αυτή συνέχεια χάλαγε. Το βράδυ της 13ης Ιουνίου 2023 οι διακινητές είχαν σβήσει τις μηχανές του σκάφους για να μην ακούν το θόρυβο δίπλα τους τα πλοία που περνούσαν.

Κάποιοι από τους Αιγύπτιους ζήτησαν νερό από κάποιο πλοίο που περνούσε.

Το πλήρωμα κάποιου πλοίου πέταξε νερό όμως το πήραν όλοι οι Αιγύπτιοι και σε εμάς δεν έδωσαν. Τσακωθήκαμε μεταξύ μας και μετά μας έδωσαν και σε εμάς νερό.

Μετά έβαλαν μπρος τη μηχανή και συνεχίσαμε το ταξίδι μας.

Μισή ώρα μετά σταμάτησε πάλι η μηχανή του σκάφους. Εγώ καθόμουν στα γόνατα και διάβαζα ευχές γιατί φοβόμουν και ξαφνικά ένιωσα το σκάφος να γέρνει από τη μία μεριά.

Το σκάφος άρχισε να μπάζει νερό. Τότε όλοι μετακινηθήκαμε από την άλλη μεριά και επειδή το βάρος πήγε στην άλλη πλευρά το σκάφος άρχισε να βουλιάζει.

Κάποιοι πήδηξαν στη θάλασσα και κάποιοι άλλοι κρατιόντουσαν από διάφορα σημεία του σκάφους. Εγώ πήδηξα στη θάλασσα όμως επειδή δεν ήξερα κολύμπι καθόμουν ανάσκελα και περίμενα να με σώσουν.

Μετά από λίγα λεπτά πέρασε ένα μεγάλο σκάφος και μας μάζεψε όσοι ήμασταν στη θάλασσα. Όσοι δεν πρόλαβαν να βγουν βυθίστηκαν στο νερό μαζί με το σκάφος και μεταξύ αυτών χάθηκαν και η γυναίκα μου και τα παιδιά μου που βρίσκονταν στην καμπίνα του σκάφους».

Ο 24χρονος δεν αναγνώρισε στις φωτογραφίες που του έδειξαν οι λιμενικοί τον καπετάνιο του σκάφους αλλά ούτε και τον μηχανικό, οι οποίοι -κατά την εκτίμησή του- πνίγηκαν. Όσον αφορά στα σωσίβια ανέφερε:

«Ένας μόνο φορούσε σωσίβιο που το είχε φέρει από μόνος του. Στο σκάφος δεν υπήρχαν σωσίβια για εμάς. Στην αρχή είχαν πει ότι θα ταξιδεύαμε 400 άτομα όμως τελικά ήμασταν 700».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber