σούπερ μάρκετ, super market, αγορά, οικονομία, μαναβική, ψυγεία καταναλωτισμός, υπάλληλος
Από τις αμέσως επόμενες ημέρες -και σταδιακά μέχρι τα μέσα Ιουνίου- αναμένεται να ανατιμηθούν σε ποσοστό έως 50% τουλάχιστον 300 προϊόντα

Οι αυξήσεις σε τρόφιμα και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης συνεχίζονται, με την ακρίβεια να έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, που επιδεινώνεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Oι ανατιμήσεις είναι καθημερινές, με πάνω από το 60% των προϊόντων που διατίθενται από τα καταστήματα τροφίμων να πωλείται ακριβότερα από τις αρχές του χρόνου.

Οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με μπαράζ ανατιμήσεων από τον περασμένο Σεπτέμβριο, δηλαδή τους τελευταίους οκτώ μήνες που έχει ξεσπάσει η ενεργειακή κρίση.

Αυξήσεις έως 50% σε βασικά αγαθά

Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ, εκτιμά ότι τουλάχιστον 6 στα 10 προϊόντα πωλούνται ακριβότερα τους τελευταίους τέσσερις μήνες, με ορισμένα από αυτά να έχουν ανατιμηθεί δύο και τρεις φορές.

Δηλαδή, αν ένα μικρό σούπερ μάρκετ πουλάει 2.000 προϊόντα, τα 1.200 έχουν ανατιμηθεί τουλάχιστον μία φορά. Τα καταστήματα τροφίμων γίνονται καθημερινά παραλήπτες ανατιμημένων τιμολογίων σε ποσοστό που τις περισσότερες φορές ξεπερνά ακόμη και το 10% και φτάνει ακόμη και το 50%.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Real News» από τις αμέσως επόμενες ημέρες -και σταδιακά μέχρι τα μέσα Ιουνίου- αναμένεται να ανατιμηθούν σε ποσοστό έως 50% τουλάχιστον 300 προϊόντα. Ανατιμήσεις που θα περνούν σταδιακά στα ράφια των καταστημάτων τροφίμων ανάλογα με τα αποθέματα που διαθέτουν στις αποθήκες τους.

Συγκεκριμένα, η νέα λίστα της ακρίβειας περιλαμβάνει τα εξής προϊόντα:

Σπορέλαια 50%,

Χαρτικά 15%-25%,

Μαργαρίνες 20%,

Ελαιόλαδο 20%,

Αραβοσιτέλαιο 10%-18%,

Κρουασάν 9%-20%,

Τυριά 4%-17%,

Ψωμί 8%,

Ξινό νερό έως 16%,

Καφές φίλτρου 17%,

Ελληνικός καφές 13%,

Έτοιμα φαγητά 5%-13%,

Φρέσκοι χυμοί και τσάι 2,5%-12%,

Κατεψυγμένες πατάτες 10%,

Γάλα 5%-9%,

Μπισκότα 8%,

Απορρυπαντικά 5%-8%,

Γιαούρτι 6%-7%,

Βούτυρο 5%- 6%,

Σαλάτες 6%,

Σαμπουάν 6%,

Κρασιά 4%- 6%,

Ρεβίθια 5%,

Αλάτι 5%,

Κονσέρβες 5%,

Δημητριακά 5%,

Αυγά 4,5% κατά μέσο όρο,

Παξιμάδια 4,5%,

Κρέμες γάλακτος 1,5%.

Υπενθυμίζεται, ότι πρόκειται για μεμονωμένες ανατιμήσεις και δεν αφορούν το σύνολο των αγαθών που περιλαμβάνονται στις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.

Οικονομικό «κραχ»

Οι βιομηχανίες τροφίμων και οι εμπορικές επιχειρήσεις επικαλούνται τη ραγδαία αύξηση του κόστους παραγωγής και εμπορίας προϊόντων, με αποτέλεσμα το κόστος αυτό να μετακυλίεται στις τιμές.

Η λίστα με τις ανατιμήσεις αναμένεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα, οδηγώντας σε οικονομικό αδιέξοδο χιλιάδες ευάλωτα νοικοκυριά, που πλέον περιορίζουν τόσο την ποσότητα όσο και την ποιότητα των προϊόντων που βάζουν καθημερινά στο καλάθι των αγορών τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τεχνητή Νοημοσύνη
Η τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία: Εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου για τους εκπαιδευτικούς
Η κυβέρνηση της Αγγλίας ενθαρρύνει τη χρήση AI για βαθμολόγηση και επικοινωνία με γονείς – Με σαφείς οδηγίες για τα σχολεία
Η τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία: Εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου για τους εκπαιδευτικούς
sklavenitis_12.jpg
Ο Σκλαβενίτης επενδύει στον Ασπρόπυργο: Θέσεις εργασίας στο νέο Κέντρο Διανομής
Θέσεις πλήρους απασχόλησης με παροχές και εταιρικά προνόμια – Μεταφορά προσωπικού από κεντρικά σημεία της Αττικής
Ο Σκλαβενίτης επενδύει στον Ασπρόπυργο: Θέσεις εργασίας στο νέο Κέντρο Διανομής
διακοπές
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια
Η φετινή έρευνα της Alco αποτυπώνει την τουριστική ανισότητα ενός καλοκαιριού που για σχεδόν τους μισούς Έλληνες φαντάζει άπιαστο όνειρο – Πού οδηγεί...
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια