Σχολεία-ΠΕΚ: Άνοιγμα σχολικών μονάδων χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό
«Τα σχολεία ανοίγουν χωρίς να έχει ληφθεί κανένα νέο μέτρο, καμία ουσιαστική μέριμνα, κανένας σοβαρός σχεδιασμός» - Άνοιγμα σχολικών μονάδων με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές ζητά η ΠΕΚ

«Τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους όρους είχαν ανοίξει και πριν από λίγους μήνες. Χωρίς να έχει ληφθεί κανένα νέο μέτρο, καμία ουσιαστική μέριμνα, κανένας σοβαρός σχεδιασμός». Αυτό σημειώνει η ΠΕΚ σε ανακοίνωσή της αναφορικά με την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων στη χώρα, εν μέσω εκτόξευσης κρουσμάτων κορονοϊού.

Η ΠΕΚ ζητά ανοιχτά σχολεία με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων

Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι το άνοιγμα των σχολείων και η αποκατάσταση της διδακτικής –παιδαγωγικής λειτουργίας είναι επιτακτικό και ουσιαστικό αίτημα μαθητών, εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, του συνόλου δηλαδή σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας.

Κάτι σημαντικό άλλωστε, που αναδείχθηκε αυτή την περίοδο της αναστολής των εκπαιδευτικών λειτουργιών λόγω της πανδημίας, είναι ο καταλυτικός ρόλος του σχολείου όχι μόνο για τις αυστηρά γνωστικές – μαθησιακές λειτουργίες, αλλά και για την ψυχολογική στήριξη και τις ευρύτερες κοινωνικές λειτουργίες.

Οι εκπαιδευτικοί, θέλαμε και θέλουμε σχολεία ανοιχτά.

Βρεθήκαμε και θα βρισκόμαστε πάντα στο πλευρό των μαθητών μας στηρίζοντας την παρουσία τους τους μέσα στο ζωντανό και δυναμικό περιβάλλον του σχολείου.

Του σχολείου που είναι η ζωή μας.

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών που σε όλο το προηγούμενο διάστημα, σήκωσε σχεδόν αποκλειστικά στις πλάτες του το βαρύ φορτίο του ελλείμματος σχεδιασμού και προετοιμασίας της Πολιτείας για την τηλεκπαίδευση, είχε ένα ελάχιστο αίτημα:

Το άνοιγμα των σχολείων να γίνει μέσα σε συνθήκες θα παρείχαν τις ελάχιστες εγγυήσεις για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας όλων των εμπλεκομένων. Εγγυήσεις που θα έκαναν δυνατή τη σταδιακή αποκατάσταση των λειτουργιών του σχολείου.

Για μία ακόμη φορά όμως το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύεται κατώτερο των περιστάσεων.

Τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους όρους είχαν ανοίξει και πριν από λίγους μήνες.

Χωρίς να έχει ληφθεί κανένα νέο μέτρο, καμία ουσιαστική μέριμνα, κανένας σοβαρός σχεδιασμός.

Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε κάτι περισσότερο από ένα υπουργείο που βασικό- αν όχι μοναδικό του μέλημα - είναι να περάσει στην κοινωνία μία επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, αξιοποιώντας στο έπακρο τα επικοινωνιακά μέσα που διαθέτει και τους επικοινωνιακούς σχεδιασμούς, που είναι οι μόνοι σχεδιασμοί στους οποίους διακρίνεται.

Περιμέναμε όμως να μην επιδεινώσει περισσότερο τις συνθήκες και τους όρους άσκησης του εκπαιδευτικού έργου σε αυτή την πολύ δύσκολη για όλους περίοδο.

Μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας και άγχους που εντείνεται από την αύξηση των κρουσμάτων της πανδημίας, στη μέση μιας ασυνεχούς και κατακερματισμένης διδακτικής χρονιάς, το υπουργείο βάζει ως προτεραιότητα την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, την άμεση καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής για τα πανεπιστήμια, την άμεση συνεδρίαση του συλλόγου των διδασκόντων για την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση των μαθητών στο πρώτο τετράμηνο.

Αποδεικνύει με τον τρόπο αυτό ότι ελάχιστα ενδιαφέρεται για την ουσία της εκπαιδευτικής λειτουργίας.

Το μείζον για το υπουργείο, είναι η επιβολή διοικητικών διαδικασιών που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο εκπαιδευτικούς και μαθητές και συνολικότερα το σχολείο στην προσπάθειά του να αντεπεξέλθει στον πολυσύνθετο ρόλο του σε μία ιδιαίτερη περίοδο.

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών με αίσθημα ευθύνης θα ανταποκριθεί - όπως έκανε και όλη την προηγούμενη περίοδο - στην ανάγκη στήριξης των μαθητών και του σχολείου.

Παράλληλα όμως συλλογικά και δυναμικά θα διεκδικήσει στη διασφάλιση των αναγκαίων όρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και τη δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας μακριά από τις πρακτικές αυταρχισμού και επιβολής του Υπουργείου Παιδείας.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Π.Ε.Κ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ξυλοδαρμός μαθητή από καθηγητή
Τραγικές καταστάσεις: Σακάτεψαν στο ξύλο μια μαθήτρια στο Αιγάλεω και δυο μαθητές στο Μοσχάτο
Άγριο ξύλο στο προαύλιο σχολείου – 16χρονη στο νοσοκομείο με κολάρο
Τραγικές καταστάσεις: Σακάτεψαν στο ξύλο μια μαθήτρια στο Αιγάλεω και δυο μαθητές στο Μοσχάτο
sintaksi_0.jpg
Αναβολή αύξησης ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης έως το 2030
Τα τρέχοντα όρια διατηρούνται, καθώς η πορεία του ασφαλιστικού συστήματος παραμένει σταθερή και οι δημογραφικοί δείκτες δεν απαιτούν άμεσες αλλαγές
Αναβολή αύξησης ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης έως το 2030
ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Παρέμβαση της αστυνομίας ξανά στο 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων
Η θέση δε των εκπαιδευτικών και ακόμα περισσότερο των γονέων και των εκλεγμένων εκπροσώπων τους (Σύλλογος Γονέων), οφείλει να είναι ΔΙΠΛΑ και όχι...
Παρέμβαση της αστυνομίας ξανά στο 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων