Στου κορονοϊού τους καιρούς: Μέσα από τις δυσκολίες δεν έγινε ο άνθρωπος άνθρωπος;
Μέσα από τις δυσκολίες δεν έγινε ο άνθρωπος άνθρωπος; Στα δικά τους αλώνια δεν γεννήθηκε η ιστορία μας, εκεί δεν καλλιεργείται κυρίως το πνεύμα μας;

Καιροί πανδημίας, εποχές εγκλεισμού, πρωτόγνωρες συνθήκες ζωής. Το γνωστό δεν σε βοηθάει καθόλου να εκλογικεύσεις τα δεδομένα. Η εμπειρία σου ψάχνεται. Η σκέψη σου χάνεται, έχει χάσει τις βεβαιότητες.

Η πόλη σε πολιορκία. Ο εχθρός πουθενά και παντού. Τυχεροί οι παλιοί που με τα τείχη τους τον είχαν απέξω και φυλούσαν πόρτες και φυλάκια, πύλες και πολεμίστρες. Ο κόσμος αλλάζει ή ανατρέπεται; Τόση τεχνολογική πανοπλία, τόση γνώση, τόσα όπλα και είμαστε ανοχύρωτοι; Δεν είμαστε κυρίαρχοι στη φύση; Μπορεί το αόρατο να καταδυναστεύει το ορατό;

Πας έξω από την πόλη. Ευτυχώς ο Υμηττός είναι δίπλα. Οι παρυφές του πυκνόφυτες και φιλόξενες. Να στοχαστείς. Ίσως γιατί τα πρωτόλεια βιώματά σου μέσα στα χωράφια και στους λόγγους γεννήθηκαν και να θες από κάτι σταθερό και νοσταλγικό να ξεκινήσεις.

Αγναντεύεις την πόλη που απλώνεται παντού. Αττικό τοπίο, φωτεινό, δοξασμένο, ιερό. Ήσυχη η πόλη. Ο γνωστός ουρανός μα βαριά η ατμόσφαιρα, στάζει μελαγχολία. Δεν φαίνονται τρεξίματα και φασαρίες. Θόρυβος κανένας. Τα σπίτια γίνανε λαγούμια. “Ζήστε με την εικονική πραγματικότητα, οι ψηφιακοί ιοί δεν θα αγγίξουν το σώμα σας”.

Μα είναι και το άλλο. Πού είναι ο εχθρός; Όπου και οι άνθρωποι εκεί θα τον συναντήσεις. Στην αναπνοή μας φωλιάζει. Μασκοφόροι γίναμε όλοι. Στρίβουμε σαν συναντάμε συνάνθρωπο. Δυστοπίας εικόνες. Διαλέγουν τους ασθενείς στα νοσοκομεία, οι ηλικίες σε πρώτο πλάνο. “Εσύ έζησες αρκετά, φορτωμένος με χρόνια ο κορμός σου, τα βλαστάρια να δούμε – δεν γίνεται αλλιώς”. 

Και δεν έχεις κάτι εναλλακτικό, να ρίξεις την ευθύνη, να βρεις καταφύγιο έστω και κίβδηλο. Στους Μεσαίωνες, στις αμαρτίες έριχναν την ευθύνη, στη θρησκεία κατέφευγαν για τη σωτηρία. Τώρα και η εκκλησία είναι μαζεμένη, δεν μπορεί να προσφέρει καμιά λύτρωση ούτε καν την βασική ιδέα της δεν περιφέρει απέναντι στην απειλή, οι λίγοι σκοταδιστές απομεινάρια και ξέφτια είναι. Οι ιοί, της φύσης δημιουργήματα είναι. Πώς να χωνέψουμε ότι η φύση δεν είναι φτιαγμένη για την αφεντιά μας; Πώς να δεχτούμε ότι δημιούργημά της και μέρος είμαστε, όταν πορευόμαστε ως αφεντικά της;

Η ματιά μας μπορεί να γίνει πιο ταπεινή; Γιατί, αν δεν ερμηνεύεις σωστά την πραγματικότητα, το σκοτάδι και το κακό σε σένα.  

Τώρα δεν περνάνε αυτά. Ορθολογισμός και τεχνολογία παντού, η απάντηση στην Επιστήμη. Ναι η μόνη παγκόσμια και καθολική θρησκεία, η μόνη και κραταιή κοσμοθεωρία. Εδώ είναι το φως, στου ανθρώπου τη σοφία. Μα ζητάει το πιο δύσκολο, να μηδενίσουμε την κοινωνικότητά μας.

Συμπαράσταση ζητάει από τους πολίτες. Ξέρει τον εχθρό, τις κινήσεις του, τις συμπεριφορές του. Θέλει ορθολογική τακτική από τον καθένα μας. 

Και στοχάζεσαι ξανά και ξανά, να βρεις αδοκίμαστα μονοπάτια. Σκληρή ζωή δεν είναι αυτή που ξεπηδάνε οι δυνάμεις σου, εκεί δεν αναρωτιέσαι για το πώς επινόησες τους δρόμος της υπέρβασης; Μια ζωή τρυφηλή, γεμάτη αγαθά υλικά, μια ζωή μόνο με ανέσεις δεν είναι ζωή μαρασμού, δεν δείχνει κοινωνία παρακμής;

Μέσα από τις δυσκολίες δεν έγινε ο άνθρωπος άνθρωπος; Στα δικά τους αλώνια δεν γεννήθηκε η ιστορία μας, εκεί δεν καλλιεργείται κυρίως το πνεύμα μας;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
15χρονη μαθήτρια γυμνασίου κατήγγειλε στις 9 Απριλίου στο Αστυνομικό Τμήμα Σκύδρας, ότι συνομήλικός της την απείλησε και την εξύβρισε
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
sholiki_ekdromi.jpg
Οι σχολικές εκδρομές δεν είναι πάντοτε "εκδρομή" και πάντως όχι για όλους...
«Το υψηλό κόστος συμμετοχής είναι παράγοντας αποκλεισμού των πιο αδύναμων οικονομικά μαθητών οι οποίοι όμως έχουν και την μεγαλύτερη ανάγκη...
Οι σχολικές εκδρομές δεν είναι πάντοτε "εκδρομή" και πάντως όχι για όλους...
Γυναίκα στη θάλασσα
Αναστάτωση στο λιμάνι του Πειραιά: Γυναίκα έπεσε στη θάλασσα όταν προσπάθησε να πιάσει τη βαλίτσα της (Video)
Η γυναίκα στην προσπάθειά της να συγκρατήσει τη βαλίτσα της κατέληξε στη θάλασσα
Αναστάτωση στο λιμάνι του Πειραιά: Γυναίκα έπεσε στη θάλασσα όταν προσπάθησε να πιάσει τη βαλίτσα της (Video)