Τα καταστήματα ειδών τεχνολογίας και εκείνα ειδών οικιακού εξοπλισμού είναι οι δύο εμπορικοί τομείς, που επωφελήθηκαν τα μέγιστα από την Black Friday, στον οποίο συμμετείχε για δεύτερη χρονιά και η ελληνική αγορά.
Επιπλέον, όσες επιχειρήσεις διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα – κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών – σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα. Δύο ακόμη τομείς, που επίσης βγήκαν περισσότερο κερδισμένοι από τη διεξαγωγή της Black Friday στην Ελλάδα, ήταν οι επιχειρήσεις του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης.
Συνολικά, καταναλωτές και καταστήματα υποδέχτηκαν με θετικό τρόπο τη φετινή οργάνωση του θεσμού Black Friday. Η έντονη επισκεψιμότητα στα ελληνικά εμπορικά καταστήματα μεταφράστηκε σε αυξημένες πωλήσεις τόσο σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη ημέρα, όσο και αναφορικά με τις ημέρες του Νοεμβρίου που προηγήθηκαν.
Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ σε απολογιστικό της υπόμνημα για την πραγματοποίηση – για δεύτερη φορά στην Ελλάδα – του διεθνούς θεσμού, τα ελληνικά καταστήματα συμμετείχαν, φέτος, αισθητά πιο οργανωμένα σε σχέση με πέρυσι με προσφορές και εκπτώσεις. Στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας συμμετείχε η πλειονότητα των καταστημάτων (80%-90%), σε αντίθεση με πέρυσι, όπου πήρε μέρος μικρό ποσοστό και κυρίως, τα επώνυμα και οι αλυσίδες. Οι δε πωλήσεις των καταστημάτων κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περσινή Black Friday.
Τα βασικά συμπεράσματα, που αποτυπώνει η έρευνα της ΕΣΕΕ, είναι ότι τα εμπορικά καταστήματα έλαβαν καλύτερη ενημέρωση σε σχέση με πέρυσι, με αποτελέσματα να υπάρξει μια καλύτερη οργάνωση για τη συμμετοχή τους. «Για το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων, η πρακτική της “Black Friday” είχε θετικό αντίκτυπο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων, που πραγματοποιήθηκαν τη συγκεκριμένη μέρα», αναφέρει η έρευνα.
Όπως σχολιάζει η ΕΣΕΕ, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα την Black Friday, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, ο εμπορικός κόσμος στην πλειονότητά του, κρίνει τη συγκεκριμένη πρακτική αρνητικά. «Τούτο γιατί, τα οφέλη που αποκομίζουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, πολυεθνικές και αλυσίδες είναι σαφώς μεγαλύτερα από εκείνα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ίσως, αυτός να είναι και ο κυριότερος λόγος, που εμπορικός κόσμος έρχεται αντίθετος με τέτοιου είδους πρακτικές», αναφέρει η Ένωση.
Η έρευνα της ΕΣΕΕ διαπιστώνει ότι η εμπορική κίνηση συγκεντρώθηκε τη συγκεκριμένη ημέρα, ενώ τις επόμενες ήταν μειωμένη. Επίσης, τα μικρά καταστήματα και κυρίως εκείνα που δεν βρίσκονται σε κεντρικές περιοχές, δεν φάνηκε να επωφελούνται από τη συγκεκριμένη πρακτική, είτε συμμετέχουν, είτε όχι.
Τέλος, υπήρξαν και ορισμένες αναφορές σχετικά με το ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια δρα ανασταλτικά για το τζίρο της χριστουγεννιάτικης περιόδου και απευθύνεται περισσότερο σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις με μεγαλύτερα περιθώρια κέδρους.
Πηγή: ΣΕΠΕ
Φωτογραφία: Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη