Thumbnail
Μαρτυρίες

Σε απόγνωση βρίσκονται χιλιάδες δανειολήπτες και στην Κρήτη από το μπούλινγκ που υφίστανται εξαιτίας των οφειλών τους. Εισπρακτικές εταιρείες αλλά και δικηγορικά γραφεία, σύμφωνα με καταγγελίες ακροατών του Ράδιο Κρήτη, ασκούν μεγάλη ψυχολογική πίεση τόσο στους ίδιους όσο και στις οικογένειές τους. Για το φαινόμενο αυτό που αποτελεί - σε πολλές περιπτώσεις - παράνομη πρακτική, μίλησε στο Ράδιο Κρήτη και στην εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ κ. Παναγιώτα Καλαποθαράκου.

Η κ. Καλαποθαράκου επεσήμανε ότι τόσο οι εισπρακτικές όσο και τα δικηγορικά γραφεία που ασχολούνται με δάνεια τραπεζών, θα πρέπει να εφαρμόσουν τους κανόνες νομιμότητας καθώς πολλές φορές ξεπερνούν τα όρια με αποτέλεσμα να παρανομούν. Ιδιαίτερα για τα δικηγορικά γραφεία, τόνισε την επιτακτική ανάγκη να εφαρμοστούν τους κανόνες δεοντολογίας και να μην λειτουργούν ως εισπρακτικές εταιρείες. "Για κάθε δάνει", λέει η κ. Καλαποθαράκου, "η περίπτωση είναι ξεχωριστή, ο νομικός κώδικας προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες και δεν μπορεί τα γραφεία αυτά να βάζουν τους υπαλλήλους τους να απειλούν, να εκβιάζουν και να ασκούν μεγάλη ψυχολογική βία στους δανειολήπτες". Σύμφωνα με την ίδια, θα πρέπει η πολιτεία να ξεκινήσει ελέγχους και να καταγράψει τις καταγγελίες που φτάνουν στην ΕΚΠΟΙΖΩ ή στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και να επιβάλλει τις αντίστοιχες κυρώσεις. 

Επίσης, οι ίδιοι οι καταναλωτές θα πρέπει να καταγγέλλουν κάθε περίπτωση, να γνωρίζουν ότι υπάρχουν ακόμα νόμοι που τους προστατεύουν και να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους τα οποία πρέπει να διεκδικούν. Η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ απάντησε και σε ερωτήσεις ακροατών του Ράδιο Κρήτη που έχουν υποστεί μπούλινγκ από εισπρακτικές, τόσο οι ίδιοι όσο και η οικογένειά τους.

Οι μαρτυρίες των «θυμάτων» των εισπρακτικών εταιρειών αποτυπώνουν το πρόβλημα.

«ΜΑΣ ΑΠΕΙΛΟΥΣΕ».

«Τριάντα πέντε φορές με πήραν τηλέφωνο μέσα σε μόνο μία μέρα. Από την ίδια εισπρακτική. Δεν θυμάμαι αν ήταν ο ίδιος υπάλληλος, ούτε πόσες φορές απάντησα. Το μόνο που θυμάμαι είναι τον φόβο ότι κάτι πολύ άσχημο θα μου συμβεί. Και τη φωνή του υπαλλήλου της εταιρείας να με απειλεί ότι εγώ και η οικογένειά μου θα βρεθούμε στον δρόμο αν δεν πληρώσουμε τις οφειλές μας». Ο Δημήτρης Χ. νιώθει ακόμα να κόβεται η ανάσα του όταν αντικρίζει στην οθόνη του κινητού του τα τηλέφωνα της εισπρακτικής εταιρείας. Τρέμει ότι θα χάσει την οικογενειακή κατοικία που αγόρασε το μακρινό 2004 με δάνειο, το οποίο εδώ και δύο χρόνια αδυνατεί να πληρώσει.

«ΕΚΛΑΙΓΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ».

«Ημουν μόνη στο σπίτι με τα τρία μου παιδιά» αφηγείται η Γεωργία, μια ακόμα παθούσα. «Το ένα, μωρό ακόμα, το είχα στην αγκαλιά μου. Το τηλέφωνο χτυπούσε αδιάκοπα. Σταθερό και κινητό. Εκλαιγα, μόνο έκλαιγα και μαζί με μένα έκλαιγαν και τα παιδιά μου. Στην αρχή απαντούσα στα τηλεφωνήματα των εισπρακτικών εταιρειών και προσπαθούσα να τους εξηγήσω πόσο δύσκολη ήταν η οικονομική μου κατάσταση. Τους ενημέρωσα ότι έχω τρία μικρά παιδιά, ότι παλεύω με τον άντρα μου να τα βγάλουμε πέρα με έναν μισθό. Ούτε μία δόση δεν είχαμε αφήσει απλήρωτη, μέχρι που έμεινε ο άντρας μου χωρίς δουλειά. Οι υπάλληλοι των εταιρειών μού απαντούσαν ότι θα τα χάσουμε όλα και θα μείνουμε χωρίς σπίτι. Μου έλεγαν ότι έχω ευθύνη απέναντι στα παιδιά μου να βρω λεφτά για το δάνειο για να μην ξεσπιτωθούν. Κάποια στιγμή σταμάτησα να απαντάω στα τηλεφωνήματά τους. Νόμιζα ότι θα κουραστούν και θα σταματήσουν να καλούν. Αλίμονο. Οχι μόνο συνέχισαν, αλλά ξεκίνησαν να τηλεφωνούν στους γονείς μου και να τους φοβίζουν ότι η κόρη τους θα χάσει το σπίτι της αν δεν πληρώσει τις δόσεις της. Κάλεσαν μέχρι και στη δουλειά μου και έμαθαν οι συνάδελφοί μου ότι χρωστάω. Είναι ένας εφιάλτης».

Τι ισχύει

Ποια είναι τα δικαιώματα του οφειλέτη στην περίπτωση που πέσει θύμα παράνομης συμπεριφοράς από υπάλληλο εισπρακτικής εταιρείας;

Κατ’ αρχάς έχει το δικαίωμα να καταγγείλει την παράνομη συμπεριφορά, στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΚ). Στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1520, στην οποία μπορεί να καταγγελθεί κάθε παράνομη και αθέμιτη εισπρακτική ή και τραπεζική όχληση. Η προσφυγή στη ΓΓΚ είναι ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέσο προστασίας, καθώς σε περίπτωση παράβασης η εισπρακτική εταιρεία ή και το πιστωτικό ίδρυμα κινδυνεύουν με πρόστιμα, αναστολή λειτουργίας, μέχρι και οριστική διαγραφή από το σχετικό μητρώο της ΓΓΚ. Τέλος, σε κάθε περίπτωση που από την παραβατική συμπεριφορά της εισπρακτικής εταιρείας ή της τράπεζας έχει προκληθεί περιουσιακή ζημιά ή, συχνότερα, ηθική βλάβη στον οφειλέτη, είναι δυνατή η διεκδίκηση αποζημίωσης μέσω της δικαστικής οδού, τόσο από την εισπρακτική όσο και από τον δανειστή.

Πηγή: ekriti.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

antras-limni.jpg
Τα τρία προειδοποιητικά σημάδια υγείας που κανένας άντρας δεν πρέπει να αγνοεί
Η επίμονη κόπωση, η στυτική δυσλειτουργία και η έντονη τριχόπτωση μπορεί να κρύβουν σοβαρότερα προβλήματα – Τι λένε οι ειδικοί και πότε πρέπει να...
Τα τρία προειδοποιητικά σημάδια υγείας που κανένας άντρας δεν πρέπει να αγνοεί
ασανσέρ
Γιατί οι ντελιβεράδες χαράζουν γράμματα στα κουμπιά των ασανσέρ – Τι σημαίνουν τα «Γ», «Χ» και τα υπόλοιπα σημάδια
Μικρά χαράγματα, μεγάλες ιστορίες: Τι δείχνουν τα σημάδια στα κουμπιά του ασανσέρ
Γιατί οι ντελιβεράδες χαράζουν γράμματα στα κουμπιά των ασανσέρ – Τι σημαίνουν τα «Γ», «Χ» και τα υπόλοιπα σημάδια
Σοφία Ζαχαράκη
Σε τροχιά υλοποίησης το Eduquality: Νέο ψηφιακό σύστημα αξιολόγησης και υποστήριξης σχολικών μονάδων
Ένταξη της Πράξης «Eduquality – Σύστημα πολυκριτηριακής αντικειμενικής αξιολόγησης και υποστήριξης σχολικών μονάδων του ΥΠΑΙΘΑ» με Κωδικό ΟΠΣ 5228065...
Σε τροχιά υλοποίησης το Eduquality: Νέο ψηφιακό σύστημα αξιολόγησης και υποστήριξης σχολικών μονάδων
Πληρωμή μέσω IRIS
Η Worldline Greece ενισχύει τις άμεσες πληρωμές με την υπηρεσία IRIS
Η νέα υπηρεσία έρχεται να εμπλουτίσει το οικοσύστημα πληρωμών της εταιρείας, προσφέροντας ταχύτητα, ευελιξία και απλοποίηση στη διαδικασία είσπραξης
Η Worldline Greece ενισχύει τις άμεσες πληρωμές με την υπηρεσία IRIS