Thumbnail
Σπουδές

Να σπουδάσω στην Αγγλία ή στις ΗΠΑ που έχουν τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου; Πολλοί μαθητές και γονείς ρωτούν αν είναι προτιμότερο να σπουδάσουν εκεί, ώστε μετά να βρουν εργασία στη χώρα των σπουδών τους και να ρίξουν μαύρη πέτρα πίσω τους, αφού πιστεύουν ότι η Ελλάδα δεν έχει κανένα μέλλον.

Μάλιστα έχουν αρχίσει να γίνονται ξανά μόδα οι σπουδές στο εξωτερικό. Πολλοί μάλιστα είναι έτοιμοι να χρεωθούν για να σπουδάσουν στην Αγγλία για παράδειγμα. Στο ερώτημα θα επιχειρήσουμε να δώσουμε μία απάντηση.

Στις διεθνείς κατατάξεις των πανεπιστημίων τα πανεπιστήμια της Αμερικής και της Αγγλίας καταλαμβάνουν τις υψηλότερες θέσεις.

Υπάρχουν, λοιπόν, εξαιρετικής ποιότητας πανεπιστήμια σ’ αυτές τις δύο χώρες, αλλά και σε άλλες. Το ζήτημα, όμως, είναι ότι, όπως σε όλα τα πράγματα στη ζωή δεν μπορούμε να γενικεύσουμε.

Δεν είναι όλα τα πανεπιστήμια της Αγγλίας και της Αμερικής καλά. Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην ποιότητα από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο. Γιατί το σωστό ερώτημα δεν είναι σε ποια χώρα αλλά σε ποιο πανεπιστήμιο.

Στον πίνακα βλέπουμε τον αριθμό των πανεπιστημίων και κολεγίων που υπάρχουν σε κάθε χώρα, όπως αναφέρονται στην ιστοσελίδα www.4icu.org, όπου αναφέρεται αριθμός ιδρυμάτων κοντινός στην πραγματικότητα, που περιλαμβάνει μερικά κολέγια και τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων και τη Ναυτικών Δοκίμων.

Βλέπουμε ακόμη τον αριθμό των ιδρυμάτων που περιλαμβάνονται στο top-500 της αξιολόγησης της Σαγκάης, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται.

Στην τελευταία στήλη υπάρχει το ποσοστό των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων κάθε χώρας που βρίσκεται στο top-500 της αξιολόγησης. Στην Ελλάδα έχουμε μόνο δύο ΑΕΙ στη λίστα με τα 500 καλύτερα. Πρόκειται για τα Πανεπιστήμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Αν πιστέψουμε τις κατατάξεις, γιατί πολλοί τις αμφισβητούν, αυτά είναι καλύτερα από τουλάχιστον 1564 Αμερικάνικα Πανεπιστήμια και κολέγια. Πρόκειται για τα Πανεπιστήμια και Κολέγια των ΗΠΑ που δεν βρίσκονται μέσα στα καλύτερα 500.

Το ίδιο ισχύει και για 103 Πανεπιστήμια και Κολέγια του Ηνωμένου Βασιλείου. Συνεπώς δεν έχει νόημα να συζητάμε για σπουδές στη μία ή στην άλλη χώρα, αλλά μόνο για σπουδές σε συγκεκριμένο πανεπιστήμιο της μίας ή της άλλης χώρας.

Μόνο σε αυτή τη βάση έχει νόημα η σύγκριση. Αν, λοιπόν, έχετε τη δυνατότητα να σπουδάσετε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ή σε ένα από τα 1564 Αμερικάνικα Πανεπιστήμια ή τα 103 Βρετανικά, μάλλον πρέπει να προτιμήσετε το Αριστοτέλειο.

Προσέξτε, λοιπόν, πριν αποφασίσετε να χρεωθείτε, γιατί το χρέος μπορεί να έχει ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής, αλλά είναι και παραμένει χρέος, αν έχει νόημα να το κάνετε. Μπορείτε, ακόμη, να βρείτε χώρες με πολύ φθηνότερα δίδακτρα και αγγλόφωνα προγράμματα, όπως η Ολλανδία, για παράδειγμα ή πανεπιστήμια χωρίς καθόλου δίδακτρα, όπως η Γερμανία. Υπάρχει ακόμη η Ιταλία με πολύ λογικά δίδακτρα και η Γαλλία με πολύ μικρό κόστος.

Οι κατατάξεις των Πανεπιστημίων έχουν πολλά μειονεκτήματα, δέχονται πολλές αμφισβητήσεις και χρησιμοποιήθηκαν πολλές φορές για να υποτιμηθούν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Η αλήθεια είναι ότι μία καλή θέση σε μία κατάταξη φέρνει πελάτες σε πανεπιστήμια που έχουν ακριβά δίδακτρα και μια καλή θέση στην κατάταξη μπορεί να ανεβάσει το κύρος τους.

Τώρα τελευταία τα Ελληνικά Πανεπιστήμια άρχισαν να δίνουν σημασία στις κατατάξεις και να τονίζουν τις επιτυχίες τους, όπως για παράδειγμα το Πανεπιστήμιο Κρήτης που κατετάγη 66ο παγκοσμίως στα Πανεπιστήμια με λιγότερα από 5ο χρόνια λειτουργίας στην κατάταξη Times Higher Education.

Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Νηπιαγωγεία - Δημοτικά: Αυτό είναι το νέο μάθημα τον Σεπτέμβριο

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pliroforiki
Διεθνής έρευνα ICILS στην Ελλάδα: Στο «μικροσκόπιο» οι γνώσεις και δεξιότητες μαθητών Γυμνασίου
Διεθνής Ερευνα ICILS 2028 για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και στους Υπολογιστές με συμμετοχή της Ελλάδας
Διεθνής έρευνα ICILS στην Ελλάδα: Στο «μικροσκόπιο» οι γνώσεις και δεξιότητες μαθητών Γυμνασίου
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Ζαχαράκη: Παιδαγωγική προσέγγιση με διαδραστικούς πίνακες στις σχολικές αίθουσες
«Με τους διαδραστικούς πίνακες στις σχολικές αίθουσες, η μάθηση γίνεται σύγχρονη, γίνεται ζωντανή, γίνεται εμπειρία για όλες τις μαθήτριες και τους...
Σοφία Ζαχαράκη: Παιδαγωγική προσέγγιση με διαδραστικούς πίνακες στις σχολικές αίθουσες
aristoteleio panepistimio thessalonikis
Συγκλονιστική Επιστολή φοιτητή με αυτισμό προς τον Πρύτανη του ΑΠΘ και τον Υφυπουργό Παιδείας
Αγώνας για συμπεριληπτική εκπαίδευση: Η φωνή ενός φοιτητή του ΑΠΘ με αυτισμό
Συγκλονιστική Επιστολή φοιτητή με αυτισμό προς τον Πρύτανη του ΑΠΘ και τον Υφυπουργό Παιδείας
daskala
Έντονες αντιδράσεις για την παραπομπή εγκύου νεοδιόριστης εκπαιδευτικού σε πειθαρχικό για την αξιολόγηση
Καταγγελία για παραπομπή σε πειθαρχικό κατά την άδεια κύησης
Έντονες αντιδράσεις για την παραπομπή εγκύου νεοδιόριστης εκπαιδευτικού σε πειθαρχικό για την αξιολόγηση