Thumbnail
Η "αμαρτωλή" διοίκηση

Ποινικές διώξεις για απιστία σε βαθμό κακουργήματος ασκήθηκαν κατά της «αμαρτωλής» διοίκησης του ΚΕΕΛΠΝΟ η οποία όπως αποκάλυψε το HOT DOC δημοσιεύοντας αποκλειστικά το πόρισμα του ΣΕΥΥΠ, φέρεται να μοίραζε «καυτό» διαφημιστικό χρήμα εκατομμύριων ευρώ σε εταιρίες ακόμη και αν προϋπόθετε να βαφτίζει τον καρκίνο… κολλητικό.

Ειδικότερα, η Εισαγγελέας Διαφθοράς, Ελένη Ράικου, προχώρησε στην άσκηση ποινικών διώξεων στα μέλη της διοίκησης του ΚΕΕΛΠΝΟ κατά τα έτη 2011-2013 για τα «αμαρτωλά» πεπραγμένα του Κέντρου. Η λειτουργία, οι επιλογές, οι ενέργειες και ο τρόπος διαχείρισης των κονδυλίων του ΚΕΕΛΠΝΟ αποκαλύφτηκαν στο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) που πρώτο αποκάλυψε το HOT DOC στο τεύχος 90.

Μεταξύ των στελεχών που βρίσκονταν στο τιμόνι του ΚΕΕΛΠΝΟ την επίμαχη περίοδο είναι η τότε πρόεδρός του, Τζένη Κρεμαστινού, σύζυγος του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και πρώην υπουργού Υγείας Δημήτρη Κρεμαστινού, ο «αιώνιος» Γενικός Διευθυντής, Θεόδωρος Παπαδημήτριου αλλά και η τότε οικονομική διευθύντρια, Αικατερίνη Πολύζου.

Η σύζυγος Στουρνάρα και ο «κολλητικός» καρκίνος

Ανάμεσα στις εταιρίες οι οποίες πήραν χιλιάδες ευρώ για να διαφημίσουν καμπάνιες του ΚΕΕΛΠΝΟ ήταν και εταιρία συμφερόντων Γιάννη Στουρνάρα. Ειδικότερα, πρόκειται για την εταιρία MIND WORK BUSINESS SOLUTIONS της συζύγου του κεντρικού Τραπεζίτη και πρώην υπουργού Οικονομικών, Σταυρούλας Νικολοπούλου η οποία εμφανίζεται να πήρε δουλειά του ΕΟΦ ύψους 435.666 ευρώ το Σεπτέμβρη του 2012 ενώ τρεις μήνες νωρίτερα είχε αποκλειστεί από άλλο έργο του υπουργείου Παιδείας επειδή ήταν οφειλέτης του Δημοσίου.

Ειδικότερα, πρόκειται για το έργο «Εθνική Επικοινωνιακή Εκστρατεία Πρόληψης για τον Καρκίνο», με προϋπολογισμό 1.602.652,83 ευρώ. Το 2009, το ΚΕΕΛΠΝΟ είχε προκηρύξει διαγωνισμό για αυτή την επικοινωνιακή εκστρατεία και το έργο ανέλαβε η ένωση των εταιριών AGENDA A.E.-MINDWORK BUSINESS SOLUTIONS.Η σύμβαση υπογράφτηκε στις 21 Ιανουαρίου 2011. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία των επιθεωρητών, η εταιρία AGENTA συνδέεται με τον Γεώργιο Ματσάγγο ενώ η εταιρία MINDWORK με τη Σταυρούλα Νικολοπούλου, η οποία δεν είναι άλλη από τη σύζυγο του Γιάννη Στουρνάρα.

Οι επιθεωρητές του ΣΕΥΥΠ, Περικλής Βάλσαμος και Αθανασία Μακρυγιάννη θεωρούν πως το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν είχε καμιά αρμοδιότητα να χειριστεί και πολύ περισσότερο να πληρώσει αυτό το έργο, αφού η δράση του με βάση το νόμο και τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας περιορίζεται στα επιδημικά λοιμώδη νοσήματα. Ο καρκίνος δεν είναι λοιμώδες νόσημα, αλλά ίσως… έγινε προκειμένου να πάρει το έργο η κυρία Στουρνάρα.

Η δεύτερη διαπίστωση των επιθεωρητών είναι πως τα διαφημιστικά μηνύματα αυτά, ακόμη κι αν ήταν αρμοδιότητα του ΚΕΕΛΠΝΟ, μπορούσαν να μεταδοθούν δωρεάν στα πλαίσια των προβλέψεων για τα κοινωνικά μηνύματα. Όπως γράφει η έκθεση: «Από τα χορηγηθέντα στοιχεία, δεν προκύπτει υποβολή σχετικών αιτημάτων από το ΚΕΕΛΠΝΟ προς το ΕΣΡ για τη μετάδοση δωρεάν μηνυμάτων των δράσεων αυτού». Τα διαφημιστικά μηνύματα θα μπορούσαν επίσης να μεταδοθούν μέσω απευθείας τιμολόγησης του ΚΕΕΛΠΝΟ από τα ΜΜΕ, προκειμένου να μην σπαταληθεί δημόσιο χρήμα σε ενδιάμεσους.

Στον ίδιο το διαγωνισμό που έγινε, υπάρχουν παρατυπίες ή παρανομίες. Στο διαγωνισμό φαίνεται να δίνεται παράταση υποβολής δικαιολογητικών ενώ ήδη έχει παρέλθει η ημερομηνία. Το σημαντικότερο όμως είναι πως η εταιρία της κυρίας Νικολοπούλου-Στουρνάρα παίρνει το έργο ενώ οι υπεύθυνοί της έχουν ήδη καταδικασθεί σε δύο χρόνια φυλάκιση για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών.

Η εταιρία θα έπρεπε να τεθεί εκτός διαγωνισμού, αλλά έμεινε, και πήρε και το έργο. Οι επιθεωρητές αμφισβητούν ακόμη και την υλοποίηση του έργου. Γράφουν μάλιστα: «Ελλείψει χορήγησης σχετικών στοιχείων, δεν μπορεί να πιστοποιηθεί ο βαθμός υλοποίησης των προβλεπόμενων στη σύμβαση παραδοτέων», ενώ εντοπίζουν και εκτεταμένη χρήση εθελοντικών οργανώσεων, χωρίς να υπάρχουν στοιχεία για το αν αυτές πληρώθηκαν για το έργο.

Η… γρίπη και η έκτακτη ανάθεση

Στις 3 Νοεμβρίου 2011, το Δ.Σ. του ΚΕΕΛΠΝΟ εγκρίνει το ποσό 3.500.000 ευρώ για την υλοποίηση δράσεων στα πλαίσια της αντιμετώπισης του HIV/AIDS, λοιμωδών νοσημάτων και εποχικής γρίπης. Την εκστρατεία αυτή αναλαμβάνουν οι εταιρίες Α&Β ADVERTISING, η NEXT NEWS, οι ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΡΥΦΗ Α.Ε. και η FOCUS ON HEALTH.

Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προβολή διαφημιστικών σποτ για την εποχική γρίπη, η οποία όμως αποτελεί περιοδικά επαναλαμβανόμενο φαινόμενο και δεν έχει έκτακτο και απρόβλεπτο χαρακτήρα, για τον οποίο και μόνο επιτρέπεται η παράκαμψη της διαδικασίας δημοσίευσης σχετικής προκήρυξης σε δύο ημερήσιες εφημερίδες, τα δε κριτήρια της σχετικής ανάθεσης στην εν λόγω εταιρία παρέμειναν αδιευκρίνιστα.

Οι εταιρίες A&B και NEXT σχετίζονται με τον Αλέξανδρο Καλιγαρίδη και την Ευανθία Νικολοπούλου, η FOCUS με τον Σταμάτη Σταματόπουλο και οι ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ με την οικογένεια Κουρή.

Γι’ αυτό το έργο προώθησης, το ΚΕΕΛΠΝΟ κάνει απευθείας αναθέσεις και όχι διαγωνισμό. Σε αντίθεση με την περίπτωση του διαγωνισμού για το έργο που πήρε η κυρία Στουρνάρα, το έργο, σε αυτή την περίπτωση, σπάει σε διάφορες δραστηριότητες και έτσι αποφεύγεται ο διαγωνισμός και δίνεται ανάθεση στους συγκεκριμένους. Οι επιθεωρητές εντοπίζουν πως και αυτό το διαφημιστικό έργο θα μπορούσε να γίνει με την αξιοποίηση των δωρεάν μηνυμάτων, που προβλέπονται από το ΕΣΡ για τα κοινωνικά μηνύματα. Το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν απευθύνθηκε απευθείας στα κανάλια για να εξασφαλίσει χαμηλές τιμές αλλά έβαλε ως ενδιάμεσο τις εταιρίες.

Η ανάθεση του έργου δικαιολογείται με το επιχείρημα του επείγοντος των αναγκών, αλλά, όπως διαπιστώνει η έκθεση, καμιά επείγουσα ανάγκη δεν υπάρχει. Ακόμη όμως και στην περίπτωση που έπρεπε να γίνει ανάθεση έργου, έπρεπε το ΚΕΕΛΠΝΟ να προσκαλέσει μέσω δημοσιευμάτων τις ενδιαφερόμενες εταιρίες, πράγμα που δεν έκανε.

Αντιβιοτικά και γενόσημα φάρμακα

Τον Φεβρουάριο του 2012, το ΚΕΕΛΠΝΟ υπέγραψε προγραμματική συμφωνία με τον ΕΟΦ, για τη χρηματοδότηση της υλοποίησης δράσεων σχετικά με τα γενόσημα φάρμακα και τη φαρμακοεπαγρύπνηση, χωρίς όμως τούτο να προβλέπεται από το νόμο που διέπει τη λειτουργία του ή τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του. Οι επιθεωρητές διαπιστώνουν πως το ΚΕΕΛΠΝΟ ανέλαβε και χρηματοδότησε επικοινωνιακές καμπάνιες για τα αντιβιοτικά και τα γενόσημα φάρμακα, δίνοντας χρήματα σε εταιρίες και ΜΜΕ, που και πάλι είναι αμφίβολο αν αντιστοιχούν σε πραγματικό έργο. Η διαφημιστική καμπάνια δίνεται και πάλι με ανάθεση κι όχι διαγωνισμό, με το γνωστό κόλπο. Αυτή τη φορά, τα εκατομμύρια παίρνουν οι εταιρίες CREAM, MPG ΕΛΛΑΣ, ΣΚΗΝΙΚΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ, η NEXT του Αλέξανδρου Καλιγαρίδη και πάλι και η ΠΛΟΗΓΟΣ Production.

Οι 7 δράσεις και τα 1,3 εκατ. ευρώ

Το Δεκέμβριο 2013, το ΔΣ του ΚΕΕΛΠΝΟ αποφάσισε την υλοποίηση επτά δράσεων για τους ίδιους σκοπούς, συνάπτοντας συμβάσεις συνολικού ύψους της τάξης των 1.300.000 ευρώ, με αντικείμενο τη δημιουργία και προβολή από ραδιοφωνικούς / τηλεοπτικούς σταθμούς μηνυμάτων (σποτ), χωρίς τη δημοσίευση της προκήρυξης σε δύο εφημερίδες και παρά το γεγονός ότι ήδη κατείχε αντίστοιχο σποτ, προερχόμενο από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης Ασθενειών και Ελέγχου (European Centre for Disease Prevention and Control: ECDC), για το οποίο είχε καταβάλει δαπάνη για την προσαρμογή του.

Πηγή: koutipandoras.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα