O ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΦΟΥΝΤΩΝΕΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΡΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΧΑΪΑΣ
(όταν έχετε προβλήματα μην τα φορτώνετε στους πιο αδύναμους-δεν θα βρείτε λύση και θα έχετε αδικήσει)
Το παράξενο είναι ότι πολλοί άνθρωποι λέγοντας "παιδιά" εννοούν συγκεκριμένα παιδιά, συγκεκριμένου χρώματος και φυλής που στις πλείστες των περιπτώσεων είναι η λευκή φυλή και τα λευκά παιδιά. Κάνουν πως ξεχνούν το γεγονός, ή μπορεί να μην το σκέπτονται καν, ότι στη Γη μας όπως και στη χώρα μας κατοικούν πολλές φυλές ανθρώπων, πολλών εθνικοτήτων, χρωμάτων, θρησκειών, και τα παιδιά τους είναι παιδιά σαν των λευκών, είναι κανονικότατα παιδιά.
Η αντίληψη ότι τα παιδιά των λευκών είναι "παιδιά" που αξίζουν προστασία περίθαλψη, εκπαίδευση κλπ, και των υπόλοιπων λαών και πληθυσμών κάτι λιγότερο ή και καθόλου δεν αξίζουν, βλέπουμε γύρω μας να απλώνεται και να κυριαρχεί, έχουμε δυστυχώς καθημερινά φαινόμενα και αποδείξεις; γι αυτό και όλοι ξέρουμε πως ονομάζεται αυτό το φαινόμενο: ρατσισμός, φασισμός αμορφωσιά, άγνοια, μισαλλοδοξία.
Όσον αφορά τους Ρομά τα πράγματα χειροτερεύουν και φτάνουν στο αποκορύφωμα του μίσους και του κοινωνικού ρατσισμού:
Περπατάς στο δρόμο και παρατηρείς: αν δει κάποιος ένα λευκό παιδάκι να γλιστρήσει σε μια λακκούβα, θα τρέξει να το βοηθήσει θα ενδιαφερθεί βέβαια και πολύ σωστά. Αν δει ένα τσούρμο τσιγγανάκια, ξυπόλητα, τα μικρά να κρατούν στην αγκαλιά τους πιο μωρά, να ‘ναι χειμώνας κι από τα κουρέλια τους να μπαίνει άφθονο το κρύο, να ‘ναι δεμένες πρόχειρα πληγές σε χέρια ή σε πόδια ή να πέσει κάποιο μπροστά τους και να χτυπήσει, θα ακούσεις ειρωνικά και πικρόχολα σχόλια, κανείς δεν θα δώσει το χέρι κι αδιάφορα θα προσπεράσουν, αν δε είχαν τολμήσει τα μικρά να ζητήσουν και κάτι οι εν λόγω κύριοι που κατά τα άλλα δεν ανέχονται να τους πει κανείς αδιάφορους και ρατσιστές μπορεί να τα εξυβρίσουν και να τα χτυπήσουν κιόλας, πολλές φορές δε αν είναι και δυο τρείς μαζί αρχίζουν τα σχόλια και τα κουτσομπολιά για το «πόσο εγκληματικές φυσιογνωμίες είναι αυτά τα μικρά»!.
Αυτά δεν είναι παιδιά, Είναι άλλο, απροσδιόριστο κατασκεύασμα για τους υποκριτές- ρατσιστές, που απλά ενοχλούν με την ύπαρξη τους το μάτι και ασχημαίνουν τον ήδη άσχημο και ρυπαρό χώρο που ζούμε. Γιατί είναι παρατηρημένο: Αυτοί που δεν βλέπουν στο πρόσωπο των τσιγγάνων ανθρώπους κι αυτοί που δεν θεωρούν τα τσιγγανάκια παιδιά σαν τα άλλα, αδιαφορούν και για το περιβάλλον, ρυπαίνουν σε κάθε ευκαιρία γύρω τους, ασχημαίνουν την φύση, δεν νοιάζονται πραγματικά για κανένα κοινωνικό πρόβλημα και την επίλυση του. Μπορεί να αναμασάνε κάτι για να περάσει η ώρα, αλλά με το μόνο που ασχολούνται αληθινά και μοναδικά είναι ο εαυτός τους και το πολύ στενό τους περιβάλλον που ούτε αυτό εν τέλει μπορούν να διαχειριστούν σωστά γιατί ο άνθρωπος επηρεάζει και επηρεάζεται από το κοινωνικό γίγνεσθαι είναι κοινωνικό όν. Δεν γίνεται όσο κι αν το θέλει να ευτυχήσει απομονωμένος γιατί χαρά πραγματική είναι η έγνοια και για τους άλλους, το μοίρασμα των αγαθών κι όχι η μοναχοφαγία κι ο απόλυτος εγωισμός. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι συνεχώς στριφνοί , κατσούφηδες, κακιωμένοι συνέχεια θα ‘λεγες σαν να τους φταίει συνεχώς κάτι και χαρά να μην βρίσκουν. Πού να την βρουν με όλο αυτό το μίσος που κουβαλούν στο κεφάλι τους;
Το μεγάλο κακό επίσης είναι όταν κάτι τέτοιοι άνθρωποι βρίσκονται σε θέσεις κοινωνικής ευθύνης από τις οποίες εξαρτάται η ύπαρξη, η μόρφωση και η ευημερία "ευπαθών ομάδων πληθυσμού" όπως λέμε και φυσικά των Ρομά. Αν είναι ας πούμε, δάσκαλοι, καθηγητές, δημόσιοι υπάλληλοι γενικά σε υπηρεσίες που καθημερινά εξυπηρετούν κόσμο φαντάσου και ειδικά όπως κοινωνικοί λειτουργοί, γιατροί κλπ..
Ευτυχώς πολλές περιπτώσεις τέτοιων ρατσιστών σε αυτές τις ειδικότητες δεν έχουμε συναντήσει αλλά και οι λίγες είναι σημαντικές, δημιουργούν μεγάλο κακό ό,που υπάρχουν και δυσκολεύουν έως αφανίζουν πολλές φορές ζωές ανθρώπων και στην περίπτωση των δασκάλων παιδιών.
Σε περιοχές με μεγάλο πληθυσμό τσιγγάνων όπως είναι και η Δυτική Αχαΐα, Κάτω Αχαΐα και Σαγέικα υπήρχε από παλιά το «πρόβλημα» -όπως το ονομάζουν οι ίδιοι οι λευκοί κάτοικοι- της συνύπαρξης των πληθυσμών και της συγχρώτισης με τους ντόπιους παρόλο που από τους Ρομά η τοπική κοινωνία και τα μαγαζιά βγάζουν μεγάλα κέρδη και ευημερούν αφού οι Ρομά ξοδεύουν συνέχεια για την επιβίωση τους, για φαγητό για φάρμακα κι ότι χρειάζεται για να περάσουν την μέρα τους συνηθισμένοι οι περισσότεροι δυστυχώς να μην σκέπτονται το αύριο. Τα κέρδη αυτά καθόλου δεν τα εκτιμούν-τα μαζεύουν όμως- οι εντόπιοι, αντίθετα ολημερίς απαξιώνουν τους τσιγγάνους σε κάθε ευκαιρία.
Όσον αφορά τα παιδιά μαθητές τσιγγάνους που τα παλιότερα χρόνια ούτε σκέψη υπήρχε να συνυπάρξουν με τα δικά τους παιδιά στα σχολεία, τα τελευταία χρόνια με τις νέες νομοθεσίες κατά των διακρίσεων, τις ευρωπαϊκές οδηγίες, την συμβολή του συνηγόρου του πολίτη και αντιρατσιστικών οργανώσεων, θεωρούνται από το νόμο ισότιμοι έλληνες πολίτες που τα παιδιά τους πρέπει να ακολουθήσουν τουλάχιστον τη εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση όπως όλα τα παιδιά στη χώρα μας.
Κι εδώ αρχίζει το μεγάλο πρόβλημα:
Είπαμε στο μυαλό κάποιων υπάρχουν «τα παιδιά και τα μη παιδιά» δηλ. τα λευκά και τα τσιγγανάκια, «τα γυφτάκια» όπως υποτιμητικά τα λένε, που αλλοίμονο να πηγαίνουν με τα δικά τους «παιδιά» στα ίδια σχολεία, στις ίδιες τάξεις στα ίδια θρανία. Ο νόμος όμως και οι ευρωπαϊκές οδηγίες αυτό λένε και οτιδήποτε άλλο, απόφαση, ενέργεια η συμπεριφορά κατά των τσιγγάνων μαθητών είναι παράνομη και διώκεται ποινικά.
Και πάλι βρισκόμαστε μπροστά στο παράδοξο. Κανένας διευθυντής σχολειού ούτε και του μεγάλου Γυμνασίου της Κάτω Αχαγιάς, δεν αναφέρει όπως ορίζει ο νόμος την εγκατάλειψη της υ[υποχρεωτικής εκπαίδευσης από τους μαθητές Ρομά, με διάφορες σαθρές δικαιολογίες και την τεράστια σχολική διαρροή των τσιγγανόπαιδων.
Αποτέλεσμα
1) Ενας πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών δεν πηγαίνει καν στο δημοτικό ή εγκαταλείπει στις πρώτες τάξεις λόγω ανέχειας – ξυπόλητα, μισόγυμνα παιδιά- ή έλλειψης προετοιμασίας για τη σχολική ζωή και κοινότητα.
2) Ένας μεγάλος αριθμός τσιγγανόπαιδων που καταφέρνει να σταθεί μέσα στο δημοτικό σχολείο δέχεται καθημερινά σχεδόν ρατσιστικές, υποτιμητικές επιθετικές συμπεριφορές από δασκάλους και συμμαθητές για την καταγωγή, το χρώμα , το ντύσιμο και της εν γένει ύπαρξη τους.
3)Στο Γυμνάσιο μεταβαίνουν ελάχιστοι μαθητές από αυτούς που φοίτησαν στο Δημοτικό, π.χ στην Κάτω Αχαγιά από τα 300 και πλέον τσιγγανόπουλα που φοίτησαν στα τρία Δημοτικά της κωμόπολης, στο Γυμνάσιο καταλήγουν γύρω στα δέκα με δεκαπέντε το χρόνο χωρίς να ενοχλείται κανείς εδώ και χρόνια κι από αυτά είναι ζήτημα αν παίρνουν τα μισά απολυτήριο γυμνασίου.
4) Σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φτιάχνουν κανονικά τμήματα με μαθητές πους εγγράφηκαν στην αρχή και στη συνέχεια και κατά την διάρκεια της χρονιάς που αυτά τα παιδάκια για τους παραπάνω λόγους αλλά κι από ανέχεια εγκαταλείπουν, κάνουν μάθημα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές με ελάχιστους μαθητές ενώ φαίνεται ότι το τμήμα έχει τα αρχικά παιδιά, κανείς δεν ενδιαφέρεται να ανακόψει την σχολική αυτή διαρροή κι όλοι «καλοπερνάνε» ενώ μέχρι να συγκεντρωθούν οι 200 περίπου απουσίες που χρειάζονται για να μείνουν οριστικά στην ίδια τάξη, περνάει η σχολική χρονιά κι «ούτε γάτα κι ούτε ζημιά.» Του χρόνου ξαναεγγράφουν – και για τρία χρόνια – τους μαθητές που δεν ξαναπάτησαν ποτέ κι έχουν έτσι τον απαραίτητο αριθμό για να δημιουργήσουν με ελάχιστους πραγματικούς μαθητές τμήμα!. Πολλοί βολικοί αυτοί οι τσιγγάνοι για να έχουν αυτοί οι δάσκαλοι θέση και δουλειά παρόλο που ολημέρα τους εξυβρίζουν!
Η «ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΑ» ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΑΓΕΪΚΩΝ
Τα παραπάνω συμβαίνουν και στο Γυμνάσιο Σαγαιίκων.
Στα Σαγέικα Αχαΐας, διαβιεί ένας μεγάλος αριθμός Ρομά γύρω στις 2000 ανθρώπους. Με όλες τις παραπάνω υποχρεωτικές νομοθεσίες που είπαμε τα τελευταία χρόνια, ένας αριθμός τσιγγανόπαιδων της τάξεως των 50 περίπου μαθητών(!)- δεν έχει γίνει κάποια έρευνα για τα επίσημα στοιχεία όσων μένουν εκτός σχολείου-, φοιτούσε στο Δημοτικό σχολείο Σαγεϊκων με τους ντόπιους μαθητές να υπερτερούν ή να βρίσκονται σε ένα αντίστοιχο νούμερο.
Από αυτούς τους μαθητές Ρομά ελάχιστοι μετέβαιναν στο Γυμνάσιο και η δικαιολογία ήταν ότι παντρεύονταν, η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ενθαρρύνονταν, αντίθετα αποθαρρύνονταν με κάθε τρόπο να ακολουθήσουν αυτή την βαθμίδα εκπαίδευσης. Και «καλά μέχρι εδώ» θα πει κάποιος αδιάφορος ως προς την μόρφωση των τσιγγανόπαιδων. Τα πράγματα έγιναν πολύ χειρότερα όταν οι ντόπιο μαθητές μειώθηκαν δραματικά λόγω υπογεννητικότητας κι έφτασαν φέτος να είναι το ένα πέμπτο σχεδόν των Ρομά μαθητών.(!) Η εκπεφρασμένη δυσαρέσκεια των λευκών κατοίκων είναι μεγάλη κι έχουν λέει κάνει διάβημα στη Πρωτοβάθμια εκπαίδευση –είναι να αναρωτηθεί κανείς για ποιο ακριβώς λόγο: για να διώξει τα τσιγγανάκια από το σχολείο, για να τους φέρει κι άλλα λευκά παιδιά, για να κλείσει το σχολείο;- δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι λόγοι της περίεργης αυτής «διαμαρτυρίας», οι γονείς πάντως σύμφωνα με επίσημη αναφορά υπαλλήλου της κοινότητας έχουν απειλήσει να πάρουν τα παιδιά τους από αυτό το σχολείο γιατί δεν ανέχονται λέει αυτή την πληθυσμιακή διαφορά!. Αγνοούν βέβαια και κάθε ανθρωπιστική και λογική άποψη επί του θέματος και τις καταδικαστικές αποφάσεις που έχει η Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο για τέτοιου ακριβώς τύπου ενέργειες γονέων, για ρατσιστικές συμπεριφορές και απομόνωση των παιδιών τσιγγάνων σε σχολεία γκέτο.
Σε συνέχεια, φέτος το Γυμνάσιο Σαγεϊκων έχει λίγα παιδιά εντόπιων κι ένα -για τα δεδομένα του σχολειού που είναι μικρό σε αριθμό μαθητών- ικανό αριθμό μαθητών Ρομά που εγγράφηκαν και πολλά δεν παρακολουθούν με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τμήματα που οι καθηγητές θα κάνουν μάθημα «ιδιαίτερο» σχεδόν, όπως είπαμε παραπάνω ενώ θα φαίνεται ότι έχουν κανονικό αριθμό μαθητών. – Για τους ακριβείς αριθμούς χρειάζεται έρευνα στο σχολείο και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, σε γενικές γραμμές η καταγγελία είναι επιβεβαιωμένη..
Το πιο αντιφατικό σε όλη αυτή την παράδοξη και νομικά επιλήψιμη ιστορία είναι,ότι στο Γυμνάσιο αυτό που θα έπρεπε να είναι διαπολιτισμικό και με επιμορφωμένους στη διαπολιτισμική εκπαίδευση εκπαιδευτικούς, υπάρχουν εκπαιδευτικοί πού απωθούν τα τσιγγανόπαιδα, τα φωνάζουν «γύφτους» και η διευθύντρια που επιλέχτηκε βέβαια από τον ικανό αριθμό των δύο (2 )εκπαιδευτικών- σύμφωνα με το πεφωτισμένο σχέδιο της κυβέρνησης για εκλογή διευθυντών- άνθρωπος παρόμοιων αντιλήψεων απ΄ότι φαίνεται κι αυτή , η διευθύντρια ενός τόσο ευαίσθητου σχολείου, δεν διστάζει δημόσια και όπου ευρίσκεται να εκφράζει τις ρατσιστικές και μισάνθρωπες, αντιεκπαιδευτικές της θέσεις -κάπως πελεκημένες στις γωνίες- ότι τα παιδιά αυτά, οι Ρομά μαθητές δεν έχουν θέση στο σχολείο, «δεν τους αρέσει» – σε αυτήν αρέσει να την υβρίζουν και να την υποτιμούν;- ότι είναι καλύτερα να κάτσουν στον καταυλισμό τους, ότι βρωμάνε κλπ. και υπάρχουν μαρτυρίες γι΄αυτά.
Σε μια φήμη δε που ανέκυψε τις μέρες αυτές αναμεμιγμένη με ρατσισμό και με την προσπάθεια εξοβελισμού των τσιγγανόπαιδων από τα σχολεία της περιοχής,για εμφάνιση της ασθένειας της ψώρας στα σχολεία, η εν λόγω κυρία μέσα στην εβδομάδα δεν δέχτηκε Ρομα μαθητές –τους ελάχιστους που πάνε- γιατί άκουσε λέει χωρίς να έχει κάποιο επιβεβαιωμένο έγγραφο από γιατρό ότι η οικογένειά τους έχει προσβληθεί και απείλησε να κλείσει το σχολείο επ΄αόριστον. Σε συγκέντρωση δε που κάλεσε έβαζε τα παιδάκια να ομολογήσουν το ένα με το άλλο ποιες οικογένειες έχουν ψώρα και ποιες δεν έχουν αυξάνοντας την άσχημη φήμη και τις κακοήθειες κατά οικογενειών Ρομά χωρίς να περιμένει να ενημερωθεί από ιατρούς αν και που υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Ντροπή και απαράδεκτο!
Η καταγγελία αυτή από γονείς Ρομά, αποτελεί αποκορύφωμα ρατσιστικής συμπεριφοράς κατά Ρομά μαθητών και πρέπει να διερευνηθεί από τους αρμόδιους και το Συνήγορο του Πολίτη καθώς και το θέμα της παρέμβασης γονιών στην Πρωτοβάθμια για τον αριθμό των Ρομά μαθητών που θαδημιουργήσει στο Πανελλήνιο ρατσιστικό προηγούμενο, καθώς και να ερευνηθεί από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Αχαΐας και ο πραγματικός αριθμός των φοιτούντων μαθητών στο Γυμνάσιο Σαγεϊκων και να απομακρυνθεί η εν λόγω κυρία διευθύντρια αυτών των αντιλήψεων και πρακτικών από ένα τέτοιο ευαίσθητο Γυμνάσιο. Δεν έχει καμία θέση εκεί αν και το ο ρατσισμός κι ο μισανθρωπισμός δεν έχουν θέση πουθενά πόσο μάλιστα όταν πρόκειται για δάσκαλο για εκπαιδευτικό!.
Εμείς στις καταγγελίες που λάβαμε ως εθελοντική κίνηση πολιτών για τα δικαιώματα των Ρομά .ερευνήσαμε το θέμα και με γονείς Ρομά και επικοινωνήσαμε με τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας κ. Γρηγόρη Μάλλιαρη που μας επιβεβαίωσε το γεγονός του διαβήματος στην Πρωτοβάθμια και την αναμονή των αποτελεσμάτων (δεν μας είπε τι ζήτησαν οι γονείς ακριβώς παρά για την δυσφορία για τον αριθμό των τσιγγανόπαιδων) και το γεγονός ότι η διευθύντρια δεν δέχτηκε μαθητές γιατί υπήρχε η φήμη για την ψώρα στην οικογένεια. Επίσης πάντα σύμφωνα με τον κ.Μάλλιαρη αύριο Δευτέρα 28/ 9 θα έρθουν ειδικοί γιατροί να εξετάσουν τα παιδιά των σχολείων αν έχουν ψώρα και να δώσουν αγωγές αν και όπως του έχουν πει μέχρι τώρα αν προκύψει κρούσμα ή κρούσματα χρειάζεται μια αγωγή τριών ή δυο ημερών ο μαθητής και επανέρχεται κανονικά στο σχολείο και ‘όπως είπε – δεν χρειάζεται καν απολύμανση ο χώρος του σχολείου παρά με κοινά καθαριστικά. Αυτά είπε ο κ. Μάλλιαρης.
Εμείς θα λέγαμε να επιληφθούν του θέματος άμεσα όσοι πρέπει και ορίζει ο νόμος και να επιβληθούν κυρώσεις, θα παρακολουθούμε από κοντά το θέμα και την όλη υπόθεση των σχολείων αυτών, θα προωθήσουμε το άρθρο στη δημοσιότητα και στο Συνήγορο του Πολίτη και θα επισημάνουμε σε όλους που ψάχνουν αφορμή να διώξουν τα τσιγγανόπαιδα από το σχολείο είτε για να μην τα βλέπουν είτε για να τεμπελιάζουν και να μην κάνουν μάθημα ότι μπορεί η δερματική ψώρα να είναι σχεδόν ακίνδυνη, μη μεταδοτική σε απλές επαφές ή μη μόνον σε παρατεταμένες και να φεύγει σε τρεις μέρες όπως και σε άλλες περιπτώσεις σχολείων, αλλά η ψώρα του ρατσισμού, του μισανθρωπισμού, του εγωισμού, της τεμπελιάς, της μισαλλοδοξίας και του φασισμού, είναι πραγματικά επικίνδυνη, διασπείρεται εύκολα, είναι κολλητική, δύσκολα θεραπεύεται, δεν έχει χώρο στα σχολεία γι΄αυτό καλά θα κάνουν να αρχίσουν την προσπάθεια ίασης τους ΆΜΕΣΑ από τώρα ή να τους "ιάνουν" αυτοί που πρέπει.
Πηγές γιά την ψώρα σε ελλήνικά σχολεία και χωρίς Ρομά :
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη