Thumbnail
Δείτε τις απαντήσεις τους

Μαθητές της Ε' και της ΣΤ' Δημοτικού από τρία σχολεία της Θεσσαλονίκης απαντούν σε έρευνα του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας σχετικά με την κρίση που βιώνει η χώρα την τελευταία πενταετία.

Στο ένα σχολείο υπήρχαν μόνο ελληνικής καταγωγής μαθητές, ενώ στα άλλα δύο ποσοστό 30% των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν παιδιά μεταναστών.

“Τα παιδιά δείχνουν να αντιλαμβάνονται ρεαλιστικά την επιδείνωση των συνθηκών που ζουν οι οικογένειές τους και οι συνάνθρωποί τους, έχουν δηλαδή μία σαφή αντίληψη της κοινωνικής κατάστασης”, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκπαιδευτικός Μάτα Μαγαλιού, η οποία εκπόνησε την έρευνα, στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο.

Όπως επισημαίνει η κ Μαγαλιού “οι απαντήσεις των παιδιών περιγράφουν μία κοινωνική πραγματικότητα με αυξανόμενες δυσκολίες και προβλήματα που βιώνουν τα ίδια και οι γονείς τους, κάτι που τους δημιουργεί δυσάρεστα συναισθήματα, άγχος και ανησυχία για το παρόν και το μέλλον (σπουδές, επαγγελματική αποκατάσταση), αλλά και ενσυναίσθηση για τους συνανθρώπους τους”.

είτε μερικές από αυτές:

«Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει το σχολείο, ένα παιδί στο σχολείο μας έκλεψε το πρωινό ενός άλλου παιδιού, γιατί δεν είχε να φάει».

«Φοβόμαστε μη χειροτερέψουν τα πράγματα και δεν έχουμε ούτε σπίτι, ούτε φαΐ, ούτε τίποτα».

«Έχω πολλές ανησυχίες, γιατί η μαμά μου δουλεύει και παίρνει ψίχουλα και αν τα πάρει. Ο πατέρας μου είναι συνταξιούχους και έχει να πληρωθεί ένα χρόνο σχεδόν».

«Βλέπω τους άλλους ανθρώπους και στεναχωριέμαι, γιατί δεν έχουν λεφτά να πάνε σχολείο, γιατί δεν έχουν ρούχα, παπούτσια και τα πράγματα που χρειάζονται στο σχολείο».

«Κάποιους τους βλέπεις στον δρόμο και στεναχωριέσαι που ζητάνε οι άνθρωποι λίγα λεφτά για να φάνε ενώ εσύ τρως κανονικά».

«Από τότε που ήρθε η οικονομική κρίση στην οικογένειά μου μειώθηκαν πολλά πράγματα όπως: τώρα πλέον δεν πηγαίνουμε ταξίδια τα καλοκαίρια, σταματήσαμε να θέλουμε πολλά πράγματα».

«Κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα πηγαίναμε στην Κρήτη ή στην Αθήνα, ενώ πλέον πάμε στην Κρήτη μόνο το καλοκαίρι και όχι για διασκέδαση, για τα λάδια».

«Εγώ κι ο αδελφός μου μάθαμε να μη ζητάμε πολλά πράγματα επειδή ξέρουμε ότι πρέπει να κάνουμε οικονομία και ότι θα έλθουν καλύτερες ημέρες».

«Ποιος φταίει;»

Αναζητώντας τις αιτίες της οικονομικής κρίσης τα παιδιά θεωρούν ως υπευθύνους, αυτούς που ασκούν την εξουσία και προτείνουν «να πάρουν τα λεφτά από τους πλούσιους και να τα μοιράσουν στους φτωχούς» ή «να ενωθούμε όλοι μαζί όπως τότε το 1821 και να κάνουμε μία δημοκρατική επανάσταση».

“Εκδήλωση άγχους με ψυχοσωματικά συμπτώματα” 

Συνοψίζοντας τις απαντήσεις των παιδιών η κ Μαγαλιού επισημαίνει ότι τα παιδιά αντιλαμβάνονται την οικονομική κρίση με ευαισθησία, αναλαμβάνοντας σε πολλές περιπτώσεις να “σηκώσουν” ένα δυσανάλογο βάρος, που δεν αντιστοιχεί στην τρυφερή ηλικία τους και που μπορεί να διαταράξει τη συναισθηματική τους ισορροπία.

Μάλιστα τονίζει ότι τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η οικογένεια κάποιου μαθητή κατά κανόνα μεταφέρονται στο σχολείο και επηρεάζουν τις επιδόσεις του και τη συμπεριφορά του γενικότερα.

Επίσης, το έντονο άγχος συχνά αποκτά και ψυχοσωματικά χαρακτηριστικά. “Διαπιστώνουμε ότι πάρα πολύ συχνά πια τα παιδιά διαμαρτύρονται για πόνο στην κοιλιά κ.λπ.”, λέει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 21/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκαβ
Αδιανόητο τροχαίο στα Καμίνια: Παραβίασε κόκκινο, παρέσυρε παιδιά και τα εγκατέλειψε
Τα δύο ανήλικα μεταφέρθηκαν άμεσα στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ότι είχαν υποστεί σοβαρά τραύματα
Αδιανόητο τροχαίο στα Καμίνια: Παραβίασε κόκκινο, παρέσυρε παιδιά και τα εγκατέλειψε
zaxaraki
Ζαχαράκη: «Μου ετέθη το ζήτημα – τι έπρεπε να θυσιάσω για να ακολουθήσω τον δρόμο της πολιτικής»
Υπουργός Παιδείας: «Να μπορείς να ονειρευτείς ότι μπορείς να φτάσεις όπου θέλεις, χωρίς περιορισμούς. Στρέφω το βλέμμα στην παιδεία για να...
Ζαχαράκη: «Μου ετέθη το ζήτημα – τι έπρεπε να θυσιάσω για να ακολουθήσω τον δρόμο της πολιτικής»
βουλή
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων: 12 αιτήσεις ξένων πανεπιστημίων για λειτουργία στην Ελλάδα
Σε ειδική συνεδρίαση της Μόνιμης Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με θέμα «Η Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: To παρόν και...
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων: 12 αιτήσεις ξένων πανεπιστημίων για λειτουργία στην Ελλάδα
askisiseismou.jpeg
Επιτυχής Πραγματοποίηση Άσκησης Σεισμού, Φωτιάς και Εκκένωσης Κτιρίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών
Επιτυχής Πραγματοποίηση Άσκησης Σεισμού, Φωτιάς και Εκκένωσης Κτιρίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών
Επιτυχής Πραγματοποίηση Άσκησης Σεισμού, Φωτιάς και Εκκένωσης Κτιρίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών