Thumbnail
Τι προκύπτει από την έκθεση του ΔΝΤ

Στη μέγγενη των μεταρρυθμίσεων ξαναμπαίνει το ασφαλιστικό, υπό το βάρος των συμπερασμάτων που προκύπτουν από την έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για το κόστος του συνταξιοδοτικού συστήματος.

Συγκεκριμένα ζητά, την ολοκλήρωση μια νέας αναλογιστικής μελέτης, η οποία θα προσμετρά τη βιωσιμότητα όλου του ασφαλιστικού συστήματος  ( για κύριες , επικουρικές και φορείς πρόνοιας).  Προτείνει μάλιστα οι αναλογιστικές προβολές να γίνουν όχι μόνο ανά Ταμείο αλλά και ανά «εισοδηματική ομάδα ασφαλισμένων».

Όπως αναφέρει και η «Καθημερινή» στα πλαίσια των της προετοιμασίας για τη νέα μεταρρύθμιση περιλαμβάνονται τα εξής:

1. Για τις κύριες συντάξεις: Μέχρι και τα τέλη Ιουνίου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εναρμόνισης εισφορών - παροχών. Εως τον Οκτώβριο πρέπει να έχει γίνει ο σχεδιασμός για τις «παραμετρικές βελτιώσεις» του συνταξιοδοτικού συστήματος με στόχο η νομοθέτηση των ρυθμίσεων να έχει ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο. Εφαρμογή του νέου νόμου από την 1.1.2015. Δεν αποσαφηνίζεται ποιο θα είναι το περιεχόμενο των περιμετρικών αλλαγών, εάν δηλαδή η «επίτευξη της αναλογιστικής δικαιοσύνης» θα αφορά τη μείωση των συνταξιοδοτικών παροχών (σε εναρμόνιση με τις εισφορές) ή την αύξηση των ηλικιακών ορίων.

2. Για τις επικουρικές συντάξεις και τα ταμεία εφάπαξ: Από την 1.1.2015 τα επικουρικά ταμεία και τα ταμεία πρόνοιας θα χρηματοδοτούνται μόνο με ίδια μέσα χωρίς πρόσθετη κρατική επιχορήγηση. Ηδη από την 1.7.14 θα εφαρμόζεται η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος, ενώ από το τέλος Ιουνίου προβλέπεται και η κατάργηση όλων των πόρων (επιβαρύνσεων) που χρηματοδοτούν τις επικουρικές συντάξεις.

3. Για τους κοινωνικούς πόρους που χρηματοδοτούν τις συνταξιοδοτικές παροχές: Σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης του ΔΝΤ, «θα επανεξεταστεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 και θα νομοθετηθεί μέχρι τον Νοέμβριο του 2014 η κατάργηση των πόρων με τους οποίους χρηματοδοτούνται συντάξεις» αφού εξεταστεί ο τύπος χρηματοδότησης των Ταμείων (είτε με αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών είτε με μείωση των συνταξιοδοτικών δαπανών). Η έκθεση είναι σαφής πως σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να εξεταστεί και το αγγελιόσημο, λαμβάνοντας υπόψη τα στάδια και τις οδηγίες του ΟΟΣΑ.

4. Για τις ασφαλιστικές εισφορές: Προτείνεται η περαιτέρω μείωση κατά επιπλέον 1 ποσοστιαία μονάδα (πέραν της μείωσης των 3,9 ποσοστιαίων μονάδων από 1.7.14) με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο και αφού προηγουμένως (μέχρι τέλη Ιουνίου) επανεξεταστούν οι επιπτώσεις από τη μείωση των εισφορών στα ημερομίσθια, την απασχόληση και τα δημόσια οικονομικά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σοφία Ζαχαράκη
Στο Παρίσι η διευθύντρια της Σοφίας Ζαχαράκη για συναντήσεις με τον ΟΟΣΑ
Η διευθύντρια της υπουργού Παιδείας ταξιδεύει στο Παρίσι για κρίσιμες συναντήσεις με τον ΟΟΣΑ, ενόψει της ολοκλήρωσης του “Policy Review” για την...
Στο Παρίσι η διευθύντρια της Σοφίας Ζαχαράκη για συναντήσεις με τον ΟΟΣΑ
bullying
Πάτρα: Ανήλικοι «ξεκαθάρισαν λογαριασμούς» με μπουνιές και μεταλλική βέργα
Δύο έφηβοι συνελήφθησαν για βιαιοπραγία σε βάρος συνομηλίκου τους – Στο αστυνομικό τμήμα και οι γονείς τους για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων
Πάτρα: Ανήλικοι «ξεκαθάρισαν λογαριασμούς» με μπουνιές και μεταλλική βέργα
Hellenic-train
Καθυστέρηση 143 λεπτών σε δρομολόγιο της Hellenic Train Θεσσαλονίκη-Αθήνα - Τι αποζημιώσεις δικαιούνται οι επιβάτες
Αποζημιώσεις για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 51: Νέα ταλαιπωρία στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα
Καθυστέρηση 143 λεπτών σε δρομολόγιο της Hellenic Train Θεσσαλονίκη-Αθήνα - Τι αποζημιώσεις δικαιούνται οι επιβάτες